Πολιτικη & Οικονομια

Να τελειώνουμε με τον Βαρουφάκη!

Στη ζωή υπάρχουν και πιo αστεία θέματα

115071-630725.jpg
Βαγγέλης Περρής
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Γιάνης Βαρουφάκης © ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
© INTIME / ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Ο Βαγγέλης Περρής απαντάει στα σχόλια των αναγνωστών για τις ενταγμένες στα ιστορικά γεγονότα γενικότερες «μαρτυρίες» του Yanis Βαρουφάκη.

Την περασμένη εβδομάδα υπέγραψα δύο άρθρα που ΔΕΝ σχολίαζαν την ταινία «Ενήλικοι στο δωμάτιο». Έθεταν απλώς ένα ερώτημα. Οι ενταγμένες στα ιστορικά γεγονότα γενικότερες «μαρτυρίες» του Yanis Βαρουφάκη είναι τόσο αξιόπιστες που πάνω τους μπορεί να στηριχτεί μια ταινία; Για να μη λέμε λόγια του αέρα, ακολουθούσε κατάλογος αυθεντικών αποσπασμάτων από αυτοβιογραφικές ομιλίες και συνεντεύξεις του οικονομολόγου-τέως υπουργού-σεναριογράφου της ταινίας, τα οποία συγκρούονταν μετωπικά με την κοινή λογική και με όσα ο ίδιος έλεγε σε άλλες περιόδους.

Αμφότερα τα άρθρα προκάλεσαν μεγάλο αριθμό σχολίων, αρκετά των οποίων μας έκαναν σοφότερους και άλλα όχι τόσο. Τα έχει αυτά ο δημόσιος διάλογος και έχει πει κάτι σχετικό ο Κλιν Ίστγουντ. Υπήρχε όμως μια παρέμβαση που επιβάλλει κάποιες διευκρινίσεις. Προέρχεται από τον δραστήριο στο Twitter με το ψευδώνυμο «a-r-i-s», ο οποίος με αποκαλεί ψεύτη και υποστηρίζει ότι τα όσα αναφέρονται είναι υπερβολές. Ας τα πάρουμε τα πράγματα ένα προς ένα.

1. Ο δραστήριος στο Twitter « a-r-i-s» τρέφει μια βαθιά αγάπη για τον Yanis. Ανατρέχοντας στις αναρτήσεις του των τελευταίων τεσσάρων μηνών, παρατηρούμε ότι ασχολείται μόνο με ένα αντικείμενο. Τη διαρκή υποστήριξη όλων των δραστηριοτήτων του τέως υπουργού. Δικαίωμά του. Όμως επειδή οι μονοθεματικές αναρτήσεις που αποθεώνουν όλες τις δραστηριότητες ενός πολιτικού πρόσωπου συνήθως προέρχονται από αφανή γραφεία τύπου, και επειδή ο «a-r-i-s» αποκλείεται να ανήκει στην κατηγορία, περιμένουμε την αποστομωτική δημοσιοποίηση του ονόματος και της ιδιότητάς του.

2. Ο «a-r-i-s» είναι υπέρ του διαλόγου, αλλά βάζει περιορισμούς. Δεν μπορούν να συμμετέχουν όσοι δεν τους εγκρίνει. Όταν γράφει ο Περρής, όχι μόνο παραποιεί τα γραφόμενα, αλλά και σχολιάζει «Περρής κατά Γαβρά και Βαρουφάκη με το παραπάνω ύφος. Μάλιστα...». Όταν γράφει ο Κασσιμάτης, επαναλαμβάνεται: «Ο Κασιμάτης αποκαλεί βλακώδες κάτι που είπε ο Γαβράς... Ο Κασιμάτης... Τον Γαβρά...» Τα ίδια και για τον Στρατόπουλο: «Ο κάθε Στρατόπουλος ...δίνει οδηγίες για το πώς να κρίνουν ανώτατα δικαστήρια υποθέσεις».

Το ίδιο αρνητικός είναι και με τους αναγνώστες των προηγουμένων: «Ο άλλος από κάτω, κλασικός αναγνώστης Περρή κατά τα φαινόμενα (επομένως δεύτερης κατηγορίας, φαντάζομαι), βρίζει ως γεροξεκούτη και δούλο του χρήματος τον Γαβρά για ταινία που δεν έχει δει. Τον Γαβρά που έχει προσφέρει τόσα στην Ελλάδα διαχρονικά και ευτυχώς περισσότερα από όσα αφαιρούν από την Ελλάδα πολίτες και δημοσιολογούντες όπως οι «αναγνώστες» και συναφείς αρθρογράφοι». Εδώ το πράγμα χοντραίνει. Ο «a-r-i-s» κάνει την προσωπική του παγκόσμια δίκη και μοιράζει τον κόσμο στα δύο. Από τη μια ο δικός μας καλός Γαβράς που προσφέρει στην Ελλάδα και από την άλλη οι κακοί, δηλαδή ο υπογράφων και οι «συναφείς αρθρογράφοι» με τους αναγνώστες τους, που της αφαιρούν! Συνήθως τέτοιες απόψεις οδηγούν σε εκκαθαρίσεις των αντιλαϊκών-αντιπατριωτικων δυνάμεων, αλλά εντάξει ο «a-r-i-s» δεν είναι ο Βελουχιώτης, στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή που κινδυνεύει είναι μόνο η συνέπειά του. Στη συνέχεια δηλώνει πολέμιος της διαδικτυακής αυθαιρεσίας και των υπερβολών!

3. Ο «a-r-i-s» υποστηρίζει ότι όταν ο προσφιλής του Yanis δήλωνε σε γερμανικό περιοδικό ότι στην ηλικία 6-12 ετών έκανε αντίσταση στη Χούντα ακούγοντας κάτω από τις παιδικές κουβέρτες τη Ντόιτσε Βέλε, «δεν λέει ψέματα για το παρελθόν του... Μπορείς να πας σε ένα βιβλιοπωλείο και να ανοίξεις το βιβλίο "Η αρπαγή της Ευρώπης"... Αν διαπιστώσεις ότι με αυτά που γράφει προσπαθεί "να φιλοτεχνήσει την αυτοπροσωπογραφία του αντιστασιακού", όπως γράφει ο αξιότιμος κ. Περρής, εδώ είμαι να με φτύσεις». Η επιχειρηματολογία επιβεβαιώνει τη λογική του άρθρου. Αν στο βιβλίο ανατρέπεται η εντύπωση της νηπιακής - εφηβικής αντίστασης, στη συνέντευξη επιβεβαιώνεται! Η αξιοπιστία του ανδρός επομένως δοκιμάζεται σε όσους διατηρούν την ικανότητα να μην περιορίζονται σε ένα ανάγνωσμα, να κάνουν συγκρίσεις και αντιπαραβολές. Οι συγκεκριμένοι συνήθως είναι λογικοί άνθρωποι και το σάλιο τους δεν το εκτοξεύουν εν είδει επιχειρήματος.

4. Ο Yanis υποστήριζε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ότι έπαιζε αρμόνιο ανοίγοντας τις συναυλίες των Socrates. Θεώρησα ότι είναι δύσκολο να συμμετέχει ένα δεκάχρονο αγόρι σε κάτι ανάλογο και ήρθε η αποστομωτική απάντηση του «a-r-i-s», ο οποίος χαρακτηρίζει και πάλι ψεύτη τον υπογράφοντα: «Πάμε στο θέμα που βγάζει μάτι, (ότι είναι ψέμα, όχι όμως του Βαρουφάκη) με τους Socrates. Τι μας λέει ο αξιότιμος κ. Περρής; Ότι δεν μπορεί κάποιος, γεννημένος το 1961, να έχει παίξει support σε ένα συγκρότημα που άρχισε τις συναυλίες του το 1971! Έτσι θα ήταν, πράγματι, αν το γκρουπ αυτό σταματούσε να κάνει συναυλίες ήδη το '71, άντε το '72,άντε το '73... πάντως όχι το '86, όπως συνέβη στην πραγματικότητα με τους Socrates». Φαίνεται λογικό αλλά ας κάνουμε ξανά τους λογαριασμούς. Πράγματι οι Socrates έκαναν συναυλίες και μετά την ενδέκατη επέτειο των γενεθλίων του Yannis, όχι μόνο μέχρι το 1986 όπως γράφει ο «a-r-i-s». Ο περιορισμός στη μουσική του καριέρα δεν μπαίνει από τη διάρκεια των συναυλιών των Socrates, αλλά από τον ίδιο τον Βαρουφάκη! Όπως είχε γράψει σε ένα από τα αυτοβιογραφικά του άρθρα σε ιστοσελίδα, σταμάτησε να ασχολείται με τη μουσική στα 12! «Δώδεκα χρόνων ήθελα να γίνω πιανίστας, μέχρι που ήρθε ένα εννιάχρονο δίπλα μου που, εντός δέκα λεπτών, κατάφερε να παίξει Ραχμάνινοφ. Κάπου εκεί τα παράτησα». Είναι προφανές ότι ο χαρισματικός πιανίστας που στα 12 του σταμάτησε να παίζει πιάνο, δηλαδή το 1973, είναι αδύνατο να συμμετείχε σε συναυλίες του 1986! Το περιθώριο επομένως να έκανε support στους Socrates περιορίζεται στην ηλικία των 10-12 ετών και κάτι τέτοιο είναι δύσκολο, δεν το πιστεύει ούτε καν ο «a-r-i-s» και μπράβο του.

5. Άθελά του ο «a-r-i-s» επιβεβαιώνει πλήρως το πνεύμα των άρθρων. Ο ίδιος σαν ρομαντικός οπαδός έδωσε βάση στα λεγόμενα του Βαρουφάκη, αλλά η πηγή του τον εξέθεσε με άλλες δηλώσεις οι οποίες, προφανώς, του ήταν άγνωστες. Φαντάσου όμως να έχει ο «a-r-i-s» την ιδιότητα του σκηνοθέτη και να γύριζε ταινία σχετική με την ιστορία της ελληνικής ροκ. Αν βασιζόταν στον Yanis, δεν θα χρειαζόταν να τη δούμε για να τη χαρακτηρίσουμε αναξιόπιστη.

6. Τελευταίο για τα support του Βαρουφάκη: Την εποχή που είχε ξεχάσει ότι εγκατέλειψε τη μουσική στα δώδεκα, υποστήριζε ότι ανέβαινε στο πάλκο των Socrates με ένα γκρουπ που ονομαζόταν “The migithrians”. Η αλήθεια είναι ότι στην πρώτη περίοδο των Socrates υπήρχε ένα γκρουπ που άνοιγε τις συναυλίες του ιστορικού γκρουπ. Ήταν οι “Machine band” και όσοι επιθυμούν περισσότερες λεπτομέρειες μπορούν να ανατρέξουν σε σχετικό άρθρο του Ιλάν Σολομόν στην «Αυγή»: «Συναντώ τον Τρανταλίδη. "Πάω να δω τους Socrates" του λέω. "Μα, είμαι Socrates! Εδώ και λίγο καιρό με πήραν τα παιδιά"... Λίγη ώρα μετά, το σινεμά σηκωνόταν στο πόδι με τους εκατοντάδες νέους fans να αλαλάζουν από χαρά στο "σόλο ντραμ!" του Τρανταλίδη και να προσκυνούν την Fender Stratocaster του Σπάθα στο σόλο του στο "Ηπειρώτικο", με τον Τουρκογιώργη να τον κοιτάει με θαυμασμό μέσα από τα μακριά του μαλλιά. Λίγο καιρό μετά, στην "Αυλή" των Βασιλιάδων του Ελληνικού Ροκ πια, παίζαμε με τη φοιτητική μας "Machine Band" ανοίγοντας τις κυριακάτικες συναυλίες τους...”

7. Ακολουθούν ασκήσεις ακοής.

 Ο «a-r-i-s» αμφισβητεί και άλλο κομμάτι του άρθρου: «Τι να πει κανείς και για το άλλο εφεύρημα του αξιότιμου κ. Περρή, που σας το γράφει μάλιστα ως γεγονός βέβαιο κ εξακριβωμένο! "Τη φωνή του Λούλη στην ταινία ντουμπλάρει αυτοπροσώπως ο Yanis Βαρουφάκης"! Αγαπητέ φίλε Περρή, είπαμε να λέμε καμία κουβέντα παραπάνω, εδώ λένε οι δημοσιογράφοι, αλλά κάπου το παρατράβηξες». Εδώ λέμε ότι τα πράγματα είναι απλούστατα. Η διαπίστωση για το ντουμπλάζ, όταν δημοσιεύτηκε στην Athens Voice, συνοδευόταν από το τρέιλερ της ταινίας. Όποιος ακούσει σε μέτρια ένταση τους διαλόγους, θα αντιληφθεί ότι καθώς ο Χρήστος Λούλης κουνάει το στόμα του ακούγεται η χαρακτηριστική φωνή του Yannis! Συμβαίνουν δύο τινά. Ή ο «a-r-i-s» παρακολούθησε το τρέιλερ χωρίς ήχο ή κάτι τον κούφανε. Ελπίζουμε να ισχύει το πρώτο.

8. Επαναλαμβάνεται η αρχική βεβαιότητα. Ο «a-r-i-s» είναι απλώς ένας καλοπροαίρετος οπαδός του Yannis, που ο υπέρμετρος θαυμασμός τον οδηγεί σε κείμενα σαν αυτά που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Αποκλείεται πίσω του να κρύβεται τι γραφείο τύπου του ΜεΡΑ 25. Θα το αποδείξει δημοσιοποιώντας όνομα και ιδιότητα. Έτσι θα γίνει και πιο ισορροπημένη η συνομιλία μας. Άσε που θα είναι και μια επιβεβαίωση της αποφασιστικότητας του ΜεΡΑ25 για καταπολέμηση του «ερεβώδους φαινομένου» των ανώνυμων προσβλητικών αναρτήσεων.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μανούσος Μανουσάκης
Η Λίνα Μενδώνη για τον θάνατο του Μανούσου Μανουσάκη: Υπήρξε ακάματος εργάτης της μικρής και της μεγάλης οθόνης

«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.