- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Όχι της Ελλάδας στο Grace 1: Πιθανό να μείνει εν πλω στη Μεσόγειο
Υπό την απειλή κυρώσεων από τις ΗΠΑ
Η Ελλάδα αρνήθηκε την παροχή βοήθειας στο δεξαμενόπλοιο Grace 1 υπό την απειλή κυρώσεων από τις ΗΠΑ. Πιθανό να μείνει εν πλω στη Μεσόγειο.
Υπό την απειλή των κυρώσεων από τις ΗΠΑ, η ελληνική κυβέρνηση και οι ελληνικές εταιρίες αρνήθηκαν την παροχή βοήθειας στο ιρανικό δεξαμενόπλοιο Grace 1. Μάλιστα, όπως μεταδίδουν τα ξένα ΜΜΕ, το ιρανικό τάνκερ επιθυμεί να δέσει στην Καλαμάτα, αλλά τελικά είναι πιθανό να μείνει εν πλω στη Μεσόγειο.
Ειδικότερα, η Wall Street Journal γράφει ότι υπάρχει πλέον σοβαρό ενδεχόμενο το τάνκερ να μείνει εν πλω στη Μεσόγειο, αφού τελειώσουν τα καύσιμα και με «κλειστές» όλες τις πόρτες παροχών. Για να επιστρέψει στο Ιράν, θα πρέπει να κάνει τον περίπλου της Αφρικής και να περάσει και πάλι από το Γιβραλτάρ, καθώς ο όγκος του είναι τεράστιος για να περάσει από την Διώρυγα του Σουέζ.
Ειδικοί που μίλησαν στο BBC όμως ανέφεραν πως το εμπόδιο του μεγέθους του πλοίου μπορεί να ξεπεραστεί. Το πρόβλημα είναι εν μέρει το μεγάλο του φορτίο, τα δύο εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου δηλαδή, και μια λύση θα ήταν να μεταφορτώσει τα μισά σε άλλο, ιρανικό προφανώς, πλοίο.
Έτσι θα είναι σαφώς ελαφρύτερο και θα μπορεί να κατευθυνθεί προς το Ιράν μέσω του Σουέζ, υποστηρίζει ο Σαμίρ Μαντανί, ένας από τους ιδρυτές του ιστότοπου TankerTrackers.com, στο BBC, και πιστεύει πως αυτός είναι και ο τελικός του προορισμός. Εξάλλου, όπως προσθέτει ο ίδιος, το πλοίο αυτή τη στιγμή δεν μπορεί ούτε στην Συρία να ξεφορτώσει το πετρέλαιο, χωρίς βοήθεια. Στόχος τους είναι να μπει στα χωρικά ύδατα της Συρίας και εκεί με τη βοήθεια μικρότερων πλοίων, να ξεφορτώσει το πετρέλαιο, εκτιμά ο Μαντανί.
Υπενθυμίζεται ότι το Grace 1 ξεκίνησε από το Ιράν, στις 17 Απριλίου, έκανε τον περίπλου της Αφρικής συνελήφθη στις αρχές Ιουλίου από τις βρετανικές ειδικές δυνάμεις δυτικά του Γιβραλτάρ. Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε προχωρήσει σε αυτήν την ενέργεια, καθώς υπήρχαν υποψίες ότι το τάνκερ θα παραβίαζε τις κυρώσεις της ΕΕ, μεταφέροντας αργό στη Συρία (σ.σ. Η Τεχεράνη υποστηρίζει τον πρόεδρο της ασιατικής χώρας Μπασάρ αλ-Άσαντ). Το δεξαμενόπλοιο παρέμενε για εβδομάδες αγκυροβολημένο σε αυτό το βρετανικό υπερπόντιο έδαφος, με τις τοπικές αρχές να επιτρέπουν τελικά πριν αποό μία εβδομάδα τον απόπλου μετά την απόρριψη του αμερικανικού αιτήματος για περαιτέρω κράτηση.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα δεδομένα στην υπηρεσία Refinitiv, η οποία παρακολουθεί την ναυσιπλοΐα, το τάνκερ κατευθύνεται προς την ευρύτερη περιοχή της Καλαμάτας και αναμένεται να φθάσει εκεί στις 25 Αυγούστου. Διεθνή ΜΜΕ, επικαλούμενα πληροφορίες σε επίπεδο επαφών μεταξύ αξιωματούχων στο παρασκήνιο, μετέδωσαν ότι το αμερικανικό ΥΠΕΞ προειδοποίησε την Αθήνα πως οποιαδήποτε βοήθεια προς το συγκεκριμένο πλοίο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως παροχή υλικής υποστήριξης σε τρομοκρατική οργάνωση.
Χθες, μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για τις Ευρωπαϊκές Υποθέσεις, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει περίπτωση να προσεγγίσει ελληνικό λιμάνι, δεν μπορεί να δέσει σε κανέναν ντόκο» και πρόσθεσε: «Έχουμε υποστεί πιέσεις και υπάρχουν συγκεκριμένα αιτήματα που έχουν διαβιβαστεί από τις αμερικανικές αρχές». Όπως είπε, η Ελλάδα δεν θέλει να επηρεαστούν οι σχέσεις της με τις ΗΠΑ -χώρα με την οποία υπάρχει στενή συνεργασίας.
«Έχει δηλώσει ως λιμάνι προορισμού την Καλαμάτα, αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα στη διεθνή ναυσιπλοΐα, μπορεί εύκολα να αλλάξει» ανέφερε και επεσήμανε ότι το φορτίο του «δεν εμπίπτει στους περιορισμούς που έχει επιβάλλει η ΕΕ στη διακίνηση ιρανικού πετρελαίου». Αυτός, εξάλλου, όπως είπε, ήταν και ο λόγος που αφέθηκε ελεύθερο από τις αρχές του Γιβραλτάρ, παρά τις αμερικανικές πιέσεις.