Πολιτικη & Οικονομια

Πώς σχολιάζει ο Γαβρόγλου τις πρώτες κινήσεις Μητσοτάκη στην Παιδεία

Καταλογίζει «άγνοια» στην κυβέρνηση της ΝΔ - Τι λέει για τη Νομική Πάτρας

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κριτική Γαβρόγλου στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για τις πρώτες ενέργειες στον Τομέα της Παιδείας.

Με προβληματισμό υποδέχτηκε ο πρώην υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων τις πρώτες ενέργειες της κυβέρνησης Μητσοτάκη στον Τομέα της Παιδείας. Υπενθυμίζεται ότι μετά τη συνάντηση του πρωθυπουργού με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοινώθηκαν παράταση υποβολής μηχανογραφικού, συνέχιση των διαδικασιών για τις προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, καθολική εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης εκπαίδευσης, αναστολή της ίδρυσης τέταρτης Νομικής (σ.σ. στην Πάτρα) και καμία αλλαγή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις της επόμενης χρονιας.

Ο κ. Γαβρόγλου δεν έκρυψε τη δυσφορία του για τις ενέργειες αυτές, προχωρώντας στην ακόλουθη δήλωση:

Δυστυχώς, λίγα μόλις 24ωρα μετά την συγκρότηση της Κυβέρνησης, η άγνοια της για τα θέματα εκπαίδευσης και έρευνας εκδηλώνεται και πάλι με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Δύο μέρες μετά την βίαιη απόσπαση της Έρευνας από το Υπουργείο Παιδείας και την μετακίνηση σημαντικών επιστημονικών φορέων σε άλλα Υπουργεία, με άδηλα αποτελέσματα, η Κυβέρνηση ξαναχτυπά.

1. Δίνεται παράταση στην ημερομηνία για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών, με απρόβλεπτες συνέπειες ως προς τις προοπτικές των υποψηφίων φοιτητών, με τη δικαιολογία να διερευνηθούν αν είναι έτοιμα τα Τμήματα να υποδεχτούν τους φοιτητές. Ενώ είναι γνωστό ότι έχουν δοθεί, μαζί με τις απαραίτητες πιστώσεις, 650 νέες θέσεις καθηγητών και 300 νέες θέσεις συμβασιούχων 407, με ιδιαίτερη έμφαση στην κάλυψη των αναγκών των νέων Τμημάτων.

2. Η παράταση των μηχανογραφικών προκειμένου  να εξεταστεί η λειτουργία των νέων τμημάτων (!) έναν μόνον στόχο έχει: να δώσει άλλοθι στην Κυβέρνηση ότι «ενδιαφέρεται» για την λειτουργία των Πανεπιστημίων, ενώ όφειλε να γνωρίζει ότι αλλαγή του μηχανογραφικού που εμπεριέχει κατάργηση Τμημάτων είναι αδύνατον να γίνει αφού είναι καταφανώς αντισυνταγματική, ειδικά όταν η μεγάλη πλειοψηφία των υποψηφίων έχει ήδη υποβάλει μηχανογραφικό. Οι δηλώσεις της Υπουργού έρχονται και σε σύγκρουση με το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων αφού υπάρχουν αποφάσεις Συγκλήτων ως προς το πρόγραμμα σπουδών των Τμημάτων. Θεωρεί το Υπουργείο ότι θα έχει άποψη για την εγκυρότητα των νέων προγραμμάτων σπουδών τα οποία έχουν ήδη αποφασιστεί από τις Συγκλήτους των Ιδρυμάτων; Ελπίζω πως όχι γιατί αυτά γινόντουσαν μόνον σε ιδιαίτερα σκοτεινές περιόδους για τον τόπο μας. Η παράταση, λοιπόν, με τον στόχο που δηλώθηκε, δηλαδή την ενδεχόμενη απαλοιφή Τμημάτων από το μηχανογραφικό και με αναστολή της επικείμενης λειτουργίας τους, δεν μπορεί παρά να οφείλεται αποκλειστικά σε επιπολαιότητα. Η Κυβέρνηση δεν έχει δικαίωμα να παίζει με το μέλλον των υποψηφίων και των οικογενειών τους, ανατρέποντας σχεδιασμούς και επιλογές που βασίστηκαν στο υπάρχον μηχανογραφικό.

3. Η δημιουργία του Νομικού Τμήματος στην Πάτρα έγινε για να ενισχυθούν οι νομικές σπουδές και με νέα γνωστικά πεδία όπως και για να εισάγονται λιγότερα άτομα σε κάθε Νομικό Τμήμα. Μήπως θα πρέπει να απαγορεύσει και τους Έλληνες φοιτητές να σπουδάζουν νομική σε ιδιωτικά πανεπιστήμια της Κύπρου; Αν, αποκλειστικό κριτήριο των πανεπιστημιακών σπουδών είναι να μειώσει την ανεργία των πτυχιούχων, τότε η Κυβέρνηση όχι μόνον δεν γνωρίζει τι ακριβώς σημαίνει Ανωτάτη Εκπαίδευση, αλλά επιβεβαιώνει το στρατηγικό της αδιέξοδο ως προς την προοπτική ανάπτυξης της Ανωτάτης Εκπαίδευσης.

4. Η δίχρονη προσχολική υποχρεωτική εκπαίδευση υπό την αποκλειστική ευθύνη και εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, ήταν και είναι ένα καθολικό αίτημα εκπαιδευτικών και γονιών. Οι όποιες αλλαγές σε έναν θεσμό που άρχισε να λειτουργεί από πέρυσι με εντυπωσιακά αποτελέσματα, θα είναι καταστροφικές.

5. Ως προς τους 15.000 διορισμούς για μόνιμους εκπαιδευτικούς, η Κυβέρνηση δηλώνει ότι θα μελετήσει τις ανάγκες. Το επιχείρημα είναι γελοίο, ενώ φαίνεται «λογικό»: όταν για να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο έχουν ήδη εξασφαλιστεί 550.000.000 ευρώ για 37.000 αναπληρωτές, όταν το ποσοστό των αναπληρωτών ως προς τους μόνιμους εκπαιδευτικούς φέτος θα αγγίξει το 22%, όταν στην Ευρώπη το υψηλότερο ποσοστό είναι 5%, δεν είναι απολύτως σαφές ότι υπάρχει ανάγκη για τουλάχιστον 15.000 διορισμούς;