- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Να ξεφύγουμε από την αριστερή ιδεοληψία στην Παιδεία
«Κανονικά το μηχανογραφικό των Πανελληνίων θα έπρεπε να έχει σχολές μαζί με τις χώρες που θα βρεις δουλειά»
Το σύστημα της εκπαίδευσης να οδηγεί σε Πανεπιστήμια που θα δίνουν αναβαθμισμένα πτυχία και όχι διαβατήρια για την ανεργία.
Μία χιουμοριστική ανάρτηση στο Facebook από μία νέα, έγραφε με αφορμή τις εισαγωγικές εξετάσεις για τα τριτοβάθμια ιδρύματα: «Κανονικά το μηχανογραφικό των Πανελληνίων θα έπρεπε να έχει σχολές μαζί με τις χώρες που θα βρεις δουλειά».
Όσο κι αν κάποιοι επιμένουν να την υποτιμούν, η νέα γενιά της Ελλάδας έχει ωριμότητα και σοφία που εκφράζεται με χιούμορ, που ενέχει τον αυτοσαρκασμό.
Αυτό που έχει ανεβάσει στο προφίλ της είναι μία πικρή αλήθεια, καθώς όπως αναφέρουν όλοι οι ειδικοί, στην επιλογή των σχολών το πιο βασικό κριτήριο δεν είναι οι κλίσεις και οι προτιμήσεις -τις οποίες άλλωστε το υποβαθμισμένο στα χρόνια του ΣΥΡΙΖΑ δημόσιο σχολείο δεν προάγει-, αλλά η προσδοκία της επαγγελματικής αποκατάστασης σε μία κορεσμένη από υψηλό επιστημονικό δυναμικό αγορά εργασίας. Και είναι θλιβερή αλήθεια ότι από το 2010 και μετά, περισσότεροι από 400.000 νέοι άνθρωποι αφού ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους, στις οποίες η ελληνική κοινωνία επένδυσε από το υστέρημά της ακόμη και σε εποχή κρίσης, μετανάστευσαν και συνεχίζουν να μεταναστεύουν, αναζητώντας μία καλή ζωή και συνεισφέροντας έτσι στην ανάπτυξη και στην ευημερία άλλων χωρών. Απίστευτη σπατάλη ανθρώπινου δυναμικού και πόρων λες και στην Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης μας περισσεύουν.
Παρόμοια αλήθεια είναι ότι μετριούνται σε δεκάδες χιλιάδες οι νέοι που σπουδάζουν σε ιδρύματα του εξωτερικού γιατί μία κυβέρνηση με ιδεοληπτικές εμμονές, τους αρνείται το δικαίωμα να σπουδάζουν στην χώρα τους σε μη κρατικά πανεπιστήμια, εάν στις εισαγωγικές εξετάσεις δεν πετύχουν στη σχολή της προτίμησής τους. Η ίδια ιδεοληπτική εξουσία στερεί σε όσους τελικά τα καταφέρνουν το δικαίωμα να σπουδάζουν σε αξιοπρεπή εκπαιδευτικά ιδρύματα, δίχως το αμφιθέατρο να γειτονεύει με το γραφείο του Ρουβίκωνα (στην Φιλοσοφική), δίχως το πρωί να περνάνε μέσα από dealers ναρκωτικών και μπαχαλάκηδες για να φθάσουν στην αίθουσα διδασκαλίας, δίχως να κινδυνεύουν τα βράδια από πάσης φύσεως παραβατικά στοιχεία. Λες και το πανεπιστημιακό άσυλο προορίζεται να προστατεύει την παραβατικότητα και την εγκληματικότητα και όχι την ελευθερία στην πνευματική παραγωγή και την επιστημονική δημιουργία. Γι αυτό και είναι βασικό στοιχείο του προγράμματος της ΝΔ και προσωπική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη η κατάργηση του αναχρονιστικού πανεπιστημιακού ασύλου. Φυσικά αποτελεί πάντα στόχο η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών Ανώτατων Ιδρυμάτων, με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας και εποπτείας από το κράτος.
Είναι ευφημισμός η δωρεάν Παιδεία που στοιχίζει κατ ελάχιστο 1600 ευρώ τον χρόνο σε κάθε οικογένεια σε ξένες γλώσσες και φροντιστήρια χωρίς να προσμετράται το κόστος προετοιμασίας για τις εισαγωγικές. Είναι το ελάχιστο χρέος της πολιτικής η δημιουργία ενός συστήματος Παιδείας που να διαμορφώνει ελεύθερους και δημοκρατικούς πολίτες που θα παραμείνουν στην χώρα τους για να προσφέρουν και να δημιουργήσουν το μέλλον. H δημόσια Παιδεία αποτελεί τον καλύτερο μοχλό κοινωνικής κινητικότητας και οικονομικής προόδου, που θα επιτρέπει στα παιδιά όλων των στρωμάτων να αποκτούν ίσες ευκαιρίες και εφόδια στη ζωή τους. Ειδικά τα παιδιά των φτωχότερων οικογενειών. Για τη ΝΔ η μεταρρύθμιση ξεκινά από τη βάση από το δημοτικό, τα γυμνάσιο και το λύκειο. Και είναι γι ´ αυτό που η ισότιμη πρόσβαση σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα ανοικτών οριζόντων, που εξοπλίζει τους νέους με σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες και ενισχύει την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική πρόοδο, αποτελεί την προμετωπίδα του προγράμματός της.
Μοιάζει κοινοτοπία η υλοποίηση επιτέλους πραγματικά δωρεάν και ποιοτικής εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο. Είναι όμως ακόμη ζητούμενο ενώ θα έπρεπε να είναι δεδομένο, όπως και η διαμόρφωση ενός σύγχρονου σχολείου στη Μέση Εκπαίδευση απελευθερωμένου από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του υπουργείου. Λίγο πριν την αυγή της τρίτης δεκαετίας του 21ου αιώνα η «αριστερή κυβέρνηση» εξακολουθεί να αρνείται την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.
Υπό το πρόσχημα μίας ισότητας προς τα κάτω η πρώτη φορά αριστερά κυβέρνηση κατάργησε τον θεσμό των πρότυπων σχολείων που είχε καθιερωθεί με διακομματική συναίνεση, κάτι που συνιστά τεράστια οπισθοδρόμηση. Λες και είναι προοδευτικό και αριστερό τα καλύτερα σχολεία, στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να προορίζονται μόνο για τα παιδιά των οικογενειών που έχουν να πληρώσουν τα δίδακτρα και όχι για τα πιο επιμελή ή και ικανά παιδιά. Το μίσος για την αριστεία και την αξιοκρατία θολώνει την κρίση και δεν αντιλαμβάνονται οι δήθεν αριστεροί ότι άλλο η φυσική ανισότητα και άλλο η κοινωνική ανισότητα. Η φυσική ανισότητα δεν καταργήθηκε ούτε στους αλήστου μνήμης σοσιαλιστικούς τους παραδείσους, η ισότητα των ευκαιριών όμως είναι κατάκτηση του φιλελεύθερου δυτικού πολιτισμού. Είναι γι αυτό που στο πρόγραμμα της ΝΔ έχει περίοπτη θέση η επέκταση του θεσμού των πρότυπων και των πειραματικών σχολείων σε ολόκληρη την Ελλάδα, ξεκινώντας ακριβώς από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Το σύστημα εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα θα επανεξεταστεί και θα αποτελεί την κορύφωση της μεταρρύθμισης στην Παιδεία. Φυσικά θα επανέλθει η βάση εισαγωγής, και ο αριθμός των εισακτέων θα καθορίζεται από τα ίδια τα Ιδρύματα για να μην αναγκάζονται στην συνέχεια να προσφέρουν υποβαθμισμένες σπουδές. Είναι εκ των ων ουκ άνευ η σύνδεση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με την αγορά και την επιχειρηματικότητα ώστε η επιστημονική γνώση και οι νέες ιδέες να διαχέονται στην πραγματική οικονομία, αλλά και οι φοιτητές και απόφοιτοι να έχουν περισσότερες ευκαιρίες στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Εν κατακλείδι θα πρέπει επιτέλους το σύστημα της εκπαίδευσης να οδηγεί σε Πανεπιστήμια που, όπως έλεγε και ένα παλιό φοιτητικό σύνθημα, θα δίνουν αναβαθμισμένα πτυχία και όχι διαβατήρια για την ανεργία.