- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Υπ. Μεταφορών: Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση για τα νέα λεωφορεία
Διαψεύδει δημοσιεύματα που ισχυρίζονται το αντίθετο
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![leoforeia leoforeia](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/06/03/leoforeia.jpg)
Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.
Εξασφαλισμένη είναι η χρηματοδότηση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη απαντά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με αφορμή δημοσιεύματα που ισχυρίζονται το αντίθετο. Συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών σε ανακοίνωσή του χαρακτηρίζει τα δημοσιεύματα «ανυπόστατα» και αναφέρει πως «οι συντάκτες τους θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι κανένας διαγωνισμός και πολύ περισσότερο ένας διεθνής διαγωνισμός, δεν μπορεί να προκηρυχτεί, εάν δεν έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενοι πόροι. Ενέργεια που προβλέπεται από το νόμο, τον οποίο η κυβέρνηση σέβεται και εφαρμόζει».
«Μια απλή ανάγνωση της προκήρυξης θα αρκούσε για να διαπιστώσει κανείς, ότι έχουν εκδοθεί οι σχετικές αποφάσεις, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημοπράτηση και υλοποίηση της προμήθειας», επισημαίνει το υπουργείο και συνεχίζει:
«Ειδικότερα για την προμήθεια των λεωφορείων προβλέπεται συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ (2014-2020) στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος ΥΜΕΠΕΡΑΑ, σύμφωνα με την αναθεώρηση που πραγματοποιήθηκε από την παρούσα κυβέρνηση, ενώ παράλληλα είναι σε εξέλιξη η διαδικασία χρηματοδότησης από την ΕτΕΠ.
Επίσης, ακριβώς λόγω της βαρύτητας και του ενδιαφέροντος που υπάρχει για την προμήθεια που θα συγχρηματοδοτηθεί από τα Ταμεία της ΕΕ, ζητήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η συνεργασία με τους Jaspers, προκειμένου να συνδράμουν στη διαδικασία χρηματοδότησης. Στην κατεύθυνση αυτή αποστάλθηκαν για έλεγχο στην Αρμόδια Διαχειριστική Αρχή τα σχετικά Τεύχη Δημοπράτησης και μετά τη θετική τους αξιολόγηση προχωρήσαμε στο σχετικό διαγωνισμό.».
Για το διαγωνισμό προμήθειας των λεωφορείων, το Υπουργείο «εκπόνησε Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια για την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι δεν είχε γίνει καμία πρόβλεψη για την κάλυψη του συγκοινωνιακού Έργου από την προηγούμενη κυβέρνηση». Από την εκπόνηση τους «αφενός καταδείχτηκαν τα χρηματοοικονομικά στοιχεία στα οποία στηρίχθηκε η χρηματοδότηση τους, και αφετέρου, αναδείχτηκε η αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου δεδομένου ότι το 2020 θα αποσυρθούν 227 οχήματα (λόγω συμπλήρωσης 25ετίας που ορίζει ο νόμος) και άλλα 163 θα αποσυρθούν έως το 2023. Παράλληλα προσδιορίστηκε το μείγμα των θερμικών, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου».
Σύμφωνα με τις μελέτες, «η ανάγκη για ανανέωση του στόλου είναι προφανής, άμεση και απαιτητή για την ομαλή λειτουργία των δημοσίων συγκοινωνιών, και στηρίζεται σε στοιχεία, όσο κι αν θέλουν κάποιοι να την παρουσιάσουν ως πολιτική προεκλογική σκοπιμότητα», υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και καταλήγει:
«Ίσως κάποιοι επιθυμούν να μην πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός, με ότι αυτό θα σημαίνει στην καθημερινότητα των πολιτών και την ποιότητα της ζωής σε Αττική και Θεσσαλονίκη αλλά και στοχεύοντας στην εκποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Άλλωστε, είναι οι ίδιοι που το έχουν επιχειρήσει στο παρελθόν: Έχουν απαξιώσει τις υποδομές των Αστικών Συγκοινωνιών σε Αττική και Θεσσαλονίκη τα προηγούμενα χρόνια και έχουν χρεώσει το Ελληνικό Δημόσιο με εκατομμύρια σε εκλεκτούς.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την ανανέωση του ατόλου των λεωφορείων, για να αποκτήσουν οι πολίτες σύγχρονα μέσα μεταφοράς, φιλικά στο περιβάλλον, εξασφαλίζοντας μια μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών ρύπων.».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δύσκολο να βρεθεί σπίτι με κάτω από 300 ευρώ
Η ανάρτηση της προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Η Δημοκρατία, όσο και αν είναι αυτονόητη σήμερα, μας χρειάζεται όλους. Ας μην της γυρίσουμε την πλάτη
Το σημερινό δημοσίευμα του Politico με τη συνέντευξη του πρωθυπουργού
Το χρονοδιάγραμμα της εφαρμογής του
Η απάντηση μέσω Χ και οι πληροφορίες για επεισοδιακή συνεδρίαση
Τι είπε η ΠτΔ για τον ενδεχόμενο δεύτερης θητείας, το Κυπριακό και την υστεροφημία της
Δείτε βίντεο από την επιστροφή Καραμανλή - Οι πρώτες στιγμές της Μεταπολίτευσης
Με αφορμή την πρόταση για την διεξαγωγή συνεδρίου
Τι λένε διπλωματικές πηγές του ΥΠΕΞ
Ο διάλογος με τους δημοσιογράφους
Το μέσο αποκάλεσε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ «υπηρέτη αφεντάδων»
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αναφέρθηκε στα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ με το κλείσιμο των τραπεζών το 2015
35 Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, 10.500 αθλητές, 20.000 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι και 45.000 εθελοντές, αποτελούν τα εντυπωσιακά στατιστικά των Ολυμπιακών Αγώνων
Άρθρο του πρώην πρωθυπουργού με αφορμή την 50η επέτειο της Μεταπολίτευσης
Οι διαπραγματεύσεις για τον διορισμό πρωθυπουργού σκοντάφτουν στην άρνηση της Ανυπότακτης Γαλλίας να κάνει συμβιβασμούς
Ζέττα Μακρή: Καμία έλλειψη σε διδακτικό προσωπικό
Τι είπε ο πρώην υπουργός για την αποχώρηση Δραγασάκη
Πότε ανοίγει ξανά η πλατφόρμα
Το ΠΑΣΟΚ σε λίγο καιρό θα έχει νέα ηγεσία και θα κληθεί από τα πράγματα να γίνει η αξιωματική αντιπολίτευση του τόπου πέρα από τα ποσοστά που θα του δίνουν οι δημοσκοπήσεις
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.