- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
ΣΥΡΙΖΑ: Εξεταστική Επιτροπή για τα υποβρύχια
13 σημεία – κλειδιά κατά Βενιζέλου, Σαμαρά
Την προαναγγελθείσα πρότασή του, για τη σύσταση Εξεταστικής των πραγμάτων Επιτροπής, σχετικά με την υπόθεση των υποβρυχίων, την πώληση των ναυπηγείων κλπ, κατέθεσε στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ. Η πρόταση στρέφεται ευθέως κατά των κ. Βενιζέλου, Σαμαρά, Μεϊμαράκη κ.ά..
Λεπτομερέστερα, ο ΣΥΡΙΖΑ ζητάει να διερευνηθούν ευθύνες πολιτικών προσώπων ως προς τα γεγονότα που σχετίζονται με την επιζήμιες για το ελληνικό Δημόσιο συμβάσεις που κυρώθηκαν με το Νόμο 3885/2010, αλλά και να κατατεθεί στη Βουλή σειρά σχετικών εγγράφων.
Κατά την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, η έρευνα πρέπει να εστιαστεί σε 13 σημεία. Συνοπτικά στα εξής:
1. Το Δημόσιο διατήρησε σταθερή προτίμηση στα υποβρύχια της γερμανικής HDW.
2. Η γερμανική εταιρεία κατηγορήθηκε για «μίζες» στην Ινδία και τη Νότια Κορέα.
3. Η επιλογή του προσφορότερου αγοραστή των ναυπηγείων δεν έγινε με διαφανείς διαδικασίες, αλλά με προσωπικές επαφές υπουργών
4. Ο Νόμος 3885/2010 δεν πέτυχε κανέναν από τους διακηρυγμένους στόχους του, αντίθετα ακολούθησαν διάφορες ύποπτες ενέργειες
5. Το Δημόσιο έχει καταβάλει το 96% του τιμήματος ενός προγράμματος ναυπήγησης τεσσάρων (4) υποβρυχίων, αλλά να έχει παραλάβει μόνο τον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ. Επίσης, καταβλήθηκαν 132.250.000 ευρώ για την ναυπήγηση δυο (2) νέων υποβρυχίων τύπου 214, χωρίς οι εργασίες να έχουν έστω ξεκινήσει, και 107 εκατ. ευρώ για «πρόσθετα υλικά», τα οποία δεν παραλήφθηκαν ποτέ, ενώ, ακόμα και εάν παραληφθούν, η χρησιμότητά τους είναι αμφίβολη.
6. Το Δημόσιο δεν έχει στην κατοχή του εγγυητικές επιστολές των νέων αγοραστών
7. Ο Νόμος 3885/2010 δεν κατοχύρωσε επαρκές σύστημα προστασίας των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης
8. Ο Νόμος 3885/2010, σε συνδυασμό με το άρθρο 10 παρ. 4 του Νόμου 3892/2010, υπήρξε αποτελεσματικός στη συγκάλυψη του σκανδάλου των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, που όφειλε η νέα γερμανική ιδιοκτησία των ναυπηγείων. Η ζημιά ξεπερνάει τα 250 εκατ. ευρώ
9. Ο Νόμος 3885/2010 δεν προνόησε για τη λύση του προβλήματος προμήθειας τορπιλών βαρέος τύπου
10. Η συγκάλυψη συνεχίζεται από την κυβέρνηση Σαμαρά
11. Τα ναυπηγεία υστερούν στην επίτευξη των συμβατικών στόχων, αλλά το Δημόσιο δεν επιβάλλει καμία συμβατική κύρωση, ούτε και καταγγέλλει τις συμβάσεις
12. Οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ απέτυχαν παταγωδώς στη διαχείριση του ζητήματος των κρατικών ενισχύσεων
13. Οι κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ δεν ενδιαφέρθηκαν για τη διακοπή κατασκευής τροχαίου υλικού από τα ναυπηγεία και την τύχη των εργαζομένων εκεί
Μ.Φ.