- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο ράπερ, ο Thanassis και ο… Μεταξάς πρωταγωνιστές στα προεκλογικά σποτ
Ο πόλεμος των μηνυμάτων ενόψει των ευρωεκλογών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη
Στην τηλεόραση, τα έντυπα και τις ιστοσελίδες τα σποτ διαδέχονται το ένα το άλλο, πριν τα παραλάβουν στη συνέχεια τα social media.
Ένας ράπερ, ένας σκύλος που ακούει στο όνομα Thanassis, κότερα και, εκτός προγράμματος, ο Ιωάννης Μεταξάς συνθέτουν μέχρι στιγμής το παζλ των προεκλογικών σποτ των κομμάτων. Τα επικοινωνιακά επιτελεία και σε αυτή την αναμέτρηση επιστράτευσαν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα αλλά και την… απροσεξία τους για να προσελκύσουν περισσότερες ψήφους μέσω των προεκλογικών τους μηνυμάτων για τις ευρωεκλογές. Σε κάποιες περιπτώσεις κατάφεραν με επιτυχία να περάσουν το μήνυμα του πολιτικού τους σχεδιασμού. Σε κάποιες άλλες όμως απέτυχαν παταγωδώς και τα βίντεο έγιναν αντικείμενο καυστικών σχολίων.
Η κατά ΣΥΡΙΖΑ «δύναμη των Ελλήνων»
Ξεκινώντας από τον ΣΥΡΙΖΑ το πρώτο του σποτ ήταν εκείνο που συζητήθηκε περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο. Με τίτλο «Η δύναμη των Ελλήνων» στόχευε να παρουσιάσει όλες τις μεγάλες προσωπικότητες της Ελλάδας από την Επανάσταση του 1821 μέχρι την εποχή μας. Καθόλου πρωτότυπο, καθώς θύμιζε έντονα προεκλογικό σποτ του ΠΑΣΟΚ από το 1993, το βίντεο έγινε ωστόσο αμέσως viral επειδή οι δημιουργοί του συμπεριέλαβαν μεταξύ των προσωπικοτήτων και τον δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά.
Δεύτερη γκάφα, την οποία εντόπισαν οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων στο ίδιο βίντεο ήταν ότι σε αυτό εμφανιζόταν και ο Μανώλης Πετσίτης σε φωτογραφία από επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στην Καισαριανή, την επομένη της πρώτης εκλογικής νίκης του ΣΥΡΙΖΑ.
Μετά την γκάφα ολκής, όπως την χαρακτήρισαν πολλοί, ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε στη δημοσιότητα και δεύτερο προεκλογικό σποτ με τίτλο «Πατρίδα είναι οι άνθρωποί της» με αποσπάσματα από την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στο Γαλάτσι.
Στη τρίτη της προσπάθεια, η Κουμουνδούρου δημιούργησε ένα βίντεο με πρωταγωνιστή όχι τον Αλέξη Τσίπρα, αλλά τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σε αυτό παρουσιάζεται μία συρραφή δηλώσεων του προέδρου της ΝΔ για τη 13η σύνταξη, το δώρο Χριστουγέννων και την «7ήμερη εργασία». Το βίντεο επιχειρεί να εμφανίσει τον πρόεδρο της ΝΔ ως έναν πολιτικό που επιχειρεί να γυρίσει την Ελλάδα στον «18ο αιώνα», όπως ακούγεται μάλιστα να λέει στο τέλος του Αλέξης Τσίπρας.
Αν και ενδεικτικό του κλίματος πόλωσης που επικρατεί στη χώρα, το βίντεο σχολιάστηκε με έως και χιουμοριστικό τρόπο από τη ΝΔ η οποία ευχαρίστησε τον ΣΥΡΙΖΑ που προβάλλει τις θέσεις της.
ΝΔ: «Αξίζουμε καλύτερα»
Στην αξιωματική αντιπολίτευση το σύνθημα που επικρατεί στα προεκλογικά βίντεο είναι το «Αξίζουμε καλύτερα». Ακολουθώντας άλλο μοτίβο πιο παραδοσιακό, οι δημιουργοί των βίντεο της ΝΔ επιχειρούν να προβάλουν τους τακτικισμούς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ μέσα από δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα για κατάργηση των μνημονίων, τον ΕΝΦΙΑ, το ΕΚΑΣ, την εγκληματικότητα και τη Βόρεια Μακεδονία, και να τονίσουν την αγανάκτηση που βιώνουν οι πολίτες.
Σχεδόν στο ίδιο μοτίβο, τα επόμενα «γαλάζια» σποτ επικεντρώνουν σε κρίσιμα ζητήματα όπως η μείωση των φόρων, η δημιουργία θέσεων εργασίας και η ασφάλεια.
Κίνημα Αλλαγής: «Κομμένη η πλάκα»
Γρήγορες εναλλαγές και δυναμικός ρυθμός χαρακτηρίζουν τα προεκλογικά σποτ του Κινήματος Αλλαγής. Με σύνθημα «Κομμένη η πλάκα», το Κίνημα Αλλαγής απευθύνεται στο πρώτο του σποτ κυρίως στους νέους, τη γενιά του Διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων, προτρέποντάς τους να ψηφίσουν στις ευρωεκλογές.
Αντιθέτως στο δεύτερο παρουσιάζει την έντονη αντιδικία ανάμεσα στον Αλέξη Τσίπρα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. «Βαρέθηκα την κοκορομαχία, του γυρίζω την πλάτη» είναι το μήνυμα που προβάλλεται.
Ένας ράπερ για το Ποτάμι
Σε πιο δημιουργικό ύφος και με έντονους συμβολισμούς τα προεκλογικά σποτ του Ποταμιού για τις ευρωεκλογές. Στο πρώτο εμφανίζεται ένα παιδί να ακούει τις υποσχέσεις των δύο νονών του, στα επόμενα δύο πρωταγωνιστούν δύο αντιπαθητικοί νεόπλουτοι που καλούν τον «απλό πολίτη» να μην ψηφίσει στις εκλογές, ενώ σε άλλο σποτ εμφανίζεται ο Σταύρος Θεοδωράκης να λέει ότι για το Ποτάμι το συμφέρον της πατρίδας «είναι πάνω από το κομματικό συμφέρον και τις πολιτικές καριέρες».
Το σποτ που συζητήθηκε περισσότερο όμως είναι αυτό με πρωταγωνιστή έναν ράπερ ο οποίος μέσα από ρίμες καλεί τον κόσμο και κυρίως τους νέους να προσέλθουν στην κάλπη.
ΑΝΕΛ: Thanassis o σκύλος…
Με έμμεσες αιχμές για τον πρωθυπουργό τα προεκλογικά σποτ των ΑΝΕΛ. Σε αυτά πρωταγωνιστής δεν είναι ο μικρός Αλέξης, όπως παλιά, αλλά ένα μαύρο κανίς, ο Thanassis.
Στο πρώτο σποτ ο Thanassis εκτελεί τις εντολές που ακούει στα γερμανικά. Ανάμεσα στις δεξιότητες του Thanassis είναι να κάνει κωλοτούμπες, να τρώει ψίχουλα και να μεταφέρει χρήματα σε δεσμίδες στο αφεντικό του.
Στο δεύτερο σποτ ηχεί αρχικά μία σειρήνα και στη συνέχεια πέφτει μία κάρτα εξαφάνισης με τη φωτογραφία του σκύλου και μία γυναικεία φωνή ακούγεται να λέει τα εξής: «Ακούει μόνο γερμανικές εντολές και του αρέσουν οι κολοτούμπες. Τελευταία τον είδαμε να ζητιανεύει ψίχουλα έξω από την ευρωβουλή». Στη συνέχεια μία άλλη φωνή απαντά: «Να τον κρατήσετε. Στις ευρωεκλογές μην ψηφίσετε κανέναν Thanassis».
«Έχω και κότερο» - Το βίντεο της ΚΝΕ
Το ΚΚΕ έδωσε στη δημοσιότητα δύο βίντεο για τις ευρωεκλογές. Στο πρώτο, στο οποίο δάνεισε τη φωνή του Γιώργος Κιμούλης, το κεντρικό σύνθημα είναι «περνάμε απέναντι». Στο δεύτερο με τίτλο «Για την Ευρώπη του Σοσιαλισμού» τονίζεται ότι «Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι η δική μας Ευρώπη! Δεν είναι η Ευρώπη των λαών! Είναι μια συμμαχία εναντίον των λαών!». Στο σποτ συμμετέχουν εκπρόσωποι Κομμουνιστικών Κομμάτων κι από άλλες χώρες της Ευρώπης.
Το βίντεο ωστόσο που σχολιάστηκε περισσότερο ήταν εκείνο που δημιούργησε η ΚΝΕ με αφορμή τις φωτογραφίες του Αλέξη Τσίπρα στη θαλαμηγό της οικογένειας Παναγόπουλου. Σε αυτό η νεολαία του ΚΚΕ επιστράτευσε την ατάκα του Κώστα Βουτσά από την ταινία «Κορίτσια για Φίλημα», «έχω και κότερο πάμε μια βόλτα», για να «ντύσει» δημιουργικά πλάνα από ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στην Ξάνθη.