Πολιτικη & Οικονομια

ΑΑΔΕ: Τι αλλάζει για τα ανεξόφλητα τέλη κυκλοφορίας

Το υπουργείο Οικονομικών πρόκειται με διάταξη που θα φέρει στη Βουλή να προχωρήσει στη μείωση του χρόνου παραγραφής των τελών

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Παρέμβαση για όσους χρωστούν τέλη κυκλοφορίας ετοιμάζει η ΑΑΔΕ.  Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής για το τρέχων έτος, το υπουργείο Οικονομικών πρόκειται με διάταξη που θα φέρει στη Βουλή να  προχωρήσει στη μείωση κατά 50% του χρόνου παραγραφής των τελών κυκλοφορίας.

Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας παραγράφονται μετά την πάροδο 20 ετών από το τέλος του έτους στο οποίο αφορούν και έχει ληφθεί η απόφαση η σχετική περίοδος να μειωθεί στα 10 έτη.

Με την παρέμβαση αυτή επιχειρείται η εκπλήρωση ενός διπλού στόχου.

- Πρώτον να απαλλαγούν από τέλη κυκλοφορίας παλαιών ετών χιλιάδες φορολογούμενοι οι οποίοι δεν μπορούν να αποδείξουν ότι τα έχουν εξοφλήσει.

Σημειώνεται ότι πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ προσέφυγαν στον Συνήγορο του Πολίτη επειδή τους βεβαιώθηκαν από την εφορία τέλη κυκλοφορίας ακόμη και πριν από 20 έτη τα οποία υποστηρίζουν ότι είχαν εξοφλήσει αλλά είχαν χάσει τα σχετικά αποδεικτικά λόγω παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος.

Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις οι φορολογούμενοι δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν τα σχετικά αποδεικτικά ούτε από τη τράπεζα στη οποία είχαν εξοφλήσει τα τέλη επειδή δεν κρατούσε αρχείο.

Ο Συνήγορος του Πολίτη είχε ζητήσει από τη φορολογική διοίκηση να συρρικνώσει τον χρόνο παραγραφής προκειμένου να μην επιβαρύνονται και να μην ταλαιπωρούνται οι φορολογούμενοι.

- Δεύτερον να κινητοποιηθούν οι εισπρακτικοί μηχανισμοί της φορολογικής διοίκησης, προκειμένου να “ στριμώξουν “ όσους φορολογούμενους δεν εξοφλούν τα τέλη κυκλοφορίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμόδιων στελεχών, περίπου ο ένας στους δέκα ιδιοκτήτες ΙΧ δεν εξοφλεί εγκαίρως τα τέλη κυκλοφορίας.

Πρόκειται για τα τέλη κυκλοφορίας περίπου 500.000 οχημάτων, πολλά από τα οποία θα καταλήξουν στη “δεξαμενή” των ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορολογουμένων προς το Δημόσιο.

Κάθε χρόνο το Δημόσιο εισπράττει περίπου 1,3 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας αλλά χάνονται έσοδα άνω των 50 εκατ. ευρώ.