- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Έρευνα: Πρώτη επιλογή το σούπερμαρκετ για τον καταναλωτή
Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών
Κύριο κανάλι αγορών για τον Έλληνα καταναλωτή το σουπερμάρκετ λόγω της εξοικονόμησης χρόνου και χρημάτων, ποικιλίας προϊόντων και ουσιαστικής εξυπηρέτησης. Αυτό προκύπτει βάσει έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών). Μόλις το 1% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν έχει επισκεφτεί ποτέ κάποιο σουπερμάρκετ.
Ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ τρεις φορές ανά εβδομάδα ή περισσότερες. Μάλιστα, η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει δυο ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις.
Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 43% του κοινού να κάνει τουλάχιστον πέντε επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώληση άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.
Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου μία επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον μία επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. 'Αλλωστε η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών.
Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης μία επίσκεψη ανά εβδομάδα. Το κρεοπωλείο ξεχωρίζει από τα εξειδικευμένα καταστήματα με το 77% του κοινού να το επισκέπτεται, ενώ η διείσδυση τόσο του οπωροπωλείου, όσο και του ιχθυοπωλείου είναι μικρότερη, με το 65% να έχουν έστω μία επίσκεψη ανά εβδομάδα σε αυτά τα σημεία πώλησης.
Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.
Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Έλληνας καταναλωτής αξιολογεί πολύ υψηλά την αγοραστική εμπειρία στα σουπερμάρκετ σε ποσοστά άνω του 80%. Η ασφάλεια των αγορών είναι το πιο δυνατό σημείο, ενώ ακολουθούν η άνεση των αγορών, η ποικιλία και εξυπηρέτηση. Η σχέση ποιότητας-τιμής που είναι το κύριο ζητούμενο στη διαδικασία λήψης απόφασης σημείου πώλησης επίσης αξιολογείται θετικά από το 82% του κοινού για τον συγκεκριμένο χώρο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Tι υποστήριξε η πρόεδρος του Μαρία Καρυστιανού
Το μήνυμα Γεωργιάδη από το Μετρό Συντάγματος
Η πρόεδρος του Συλλόγου Θυμάτων των Τεμπών θέτει μάλιστα ερωτήματα προς την αρχή
Με αφορμή το street party ηλεκτρονικής μουσικής που διοργανώθηκε το βράδυ του Σαββάτου στη Λαμπρινή
Μελέτη δείχνει υψηλή διείσδυση του ασιατικού ηλεκτρονικού εμπορίου - Βασικό κίνητρο η χαμηλή τιμή
Νέα εποχή ενεργειακής αυτονομίας και περιβαλλοντικής αναβάθμισης
Ο πρωθυπουργός ξεκαθαρίζει τη στάση της κυβέρνησης απέναντι στις κινητοποιήσεις
Τι είπε για ΟΠΕΚΕΠΕ, Άγνωστο Στρατιώτη και τα 5 του παιδιά
Οι ψηφιακοί έλεγχοι αποκάλυψαν αδήλωτους τζίρους - Ιστορική μείωση φοροδιαφυγής και «κενού ΦΠΑ»
Η αγορά λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο για τη δεύτερη «ανοιχτή» Κυριακή των γιορτών
O πρωθυπουργός θα μεταβεί και στη Ραμάλα
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εμπειρία του νοσοκομείου Mount Sinai
Ο δημοσιογράφος αναφέρθηκε στο περιστατικό του ξυλοδαρμού του
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη σημασία της εορταστικής περιόδου για τις τοπικές αγορές
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος καλεί σε διάλογο χωρίς μπλόκα
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης καλεί σε αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων
Η υπουργός Παιδείας ανακοινώνει την επέκταση του θεσμού μετά την πρώτη επιτυχημένη χρονιά
Όσα αλλάζουν από τον Ιανουάριο - Όφελος για εκατομμύρια πολίτες
Αντιδράσεις των συγγενών των θυμάτων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.