Πολιτικη & Οικονομια

Ο δήμαρχος στις γειτονιές (100 μέρες κάθε χρόνο)

«Μα, καλά, που ήσασταν τόσον καιρό; Τώρα που έχουμε πάλι εκλογές μας θυμηθήκατε;».

51853-114838.jpg
Σπύρος Βούγιας
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
vougias-spyros-38.jpg

Στη διάρκεια κάθε προεκλογικής περιόδου, δέχομαι, όπως και οι άλλοι υποψήφιοι, την εύλογη απορία πολλών συμπολιτών μας από τους οποίους ζητάμε την ψήφο τους: «Μα, καλά, που ήσασταν τόσον καιρό; Τώρα που έχουμε πάλι εκλογές μας θυμηθήκατε;».

Με βασανίζει εδώ και καιρό το ζήτημα αυτό και γι’ αυτό προσπάθησα να βρω μια σταθερή και πειστική λύση, που θα μπορούσε να διασφαλίσει τη συνεχή επαφή κάθε αιρετού της τοπικής αυτοδιοίκησης (δημάρχου, αντιδημάρχου ή δημοτικού συμβούλου), με τους πολίτες κάθε γειτονιάς, σε όλη τη διάρκεια της θητείας του.

Σκέφτηκα, λοιπόν, πως, εφ’ όσον οι πολίτες της Θεσσαλονίκης με στηρίξουν με την εμπιστοσύνη τους και με επιλέξουν ως δήμαρχο στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές, οφείλω να λειτουργήσω με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτόν που συνηθίζεται. Να αποφύγω ένα μοντέλο διοίκησης, δηλαδή, που ασκείται αποκλειστικά από το γραφείο του δημάρχου, με συνεχείς συσκέψεις, συναντήσεις και ραντεβού του με συνεργάτες, συμβούλους, αντιδημάρχους ή άλλους διοικητικούς παράγοντες, σε ένα προστατευμένο και ασφαλές περιβάλλον, μακριά από τα μεγάλα προβλήματα της καθημερινότητας.

Η απάντηση στο πρόβλημα αυτό μπορεί να δοθεί με έναν απλό και μοναδικό τρόπο: ο  δήμαρχος προγραμματίζει κάθε εβδομάδα τακτικές και προκαθορισμένες επισκέψεις σε όλες τις  περιοχές της πόλης, ακολουθούμενος κάθε φορά από μια ομάδα ειδικών συνεργατών και συμβούλων. Για τις επισκέψεις αυτές είναι ενημερωμένοι οι κάτοικοι, οι καταστηματάρχες και οι εργαζόμενοι στην περιοχή, ώστε να μεταφέρουν τους προβληματισμούς και τις σκέψεις τους, να υποδείξουν τα προβλήματα και τις ελλείψεις και, ενδεχομένως, να καταθέσουν ιδέες και προτάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης.

Το ραντεβού αυτό μεταξύ δημάρχου και πολιτών στη συγκεκριμένη γειτονιά, ανανεώνεται για τον επόμενο χρόνο, οπότε  και θα διαπιστωθεί και θα αξιολογηθεί, επιτόπου και πάλι, η ικανότητα της διοίκησης να υλοποιήσει τις αναγκαίες παρεμβάσεις και τα έργα που πρέπει να γίνουν.

Με δεδομένο πως η επιφάνεια του δήμου Θεσσαλονίκης είναι 20 τετραγωνικά χιλιόμετρα, περίπου (για την ακρίβεια 19,31), η πόλη μπορεί να χωριστεί σε 100  τομείς εμβαδού 0,2 τετραγωνικών χιλιομέτρων (δηλαδή μια επιφάνεια 20Χ100 ή 40Χ50 μέτρων) που περιλαμβάνει έναν μικρό αριθμό οικοδομικών τετραγώνων που μπορούν εύκολα να εξεταστούν λεπτομερώς σε μια επίσκεψη διάρκειας 2-3 ωρών. Έτσι ο δήμαρχος θα μπορέσει να επιστρέψει στο γραφείο του και να συνεχίσει το φορτωμένο πρόγραμμά του. Και δεν χρειάζεται να βγαίνει κάθε μέρα. Στο δρόμο θα είναι 100 μέρες το χρόνο, 2 μέρες, δηλαδή την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Το μεγάλο κέρδος όμως, για τον ίδιο και, κυρίως, για την πόλη είναι πως θα έχει επισκεφθεί ο ίδιος προσωπικά, τουλάχιστον 4 φορές στη διάρκεια της τετράχρονης θητείας του όλες τις περιοχές του δήμου. Θα έχει την ευκαιρία, έτσι, να δει την πόλη από κοντά και να συνομιλήσει με τους πολίτες που θα ήθελαν να τον συναντήσουν για να τον δουν ή να του πουν κάτι. Και, βέβαια, στις επόμενες εκλογές κανείς δεν θα μπορεί να τον κατηγορήσει πως ήταν απρόσιτος και εξαφανισμένος και πως θυμήθηκε τους πολίτες μόνο προεκλογικά.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μανούσος Μανουσάκης
Η Λίνα Μενδώνη για τον θάνατο του Μανούσου Μανουσάκη: Υπήρξε ακάματος εργάτης της μικρής και της μεγάλης οθόνης

«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.