- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κεραμέως: Γιατί πρέπει να αναθεωρηθεί το άρθρο 16
«Καταστροφική» η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης
Την ανάγκη αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος για την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων τονίζει, σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως.
Δηλώνει πως είναι αδιανόητο η χώρα μας να παραμένει δέσμια αγκυλώσεων του παρελθόντος, ενώ παράλληλα ξεκαθαρίζει ότι το άσυλο πρέπει να καταργηθεί με τη σημερινή του μορφή.
«Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και -θεωρούμε- αυτονόητη την αυτεπάγγελτη επέμβαση των Αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» υπογραμμίζει.
Επιπλέον ασκεί κριτική στους χειρισμούς του υπουργού Παιδείας με αιχμή το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια. «Δεν νοείται ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας να διαταράσσει την εκπαιδευτική κοινότητα, με εις βάρος της φιλοδοξίες και πειραματισμούς» σημειώνει και χαρακτηρίζει καταστροφική την εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης στον Νίκο Αρμένη για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:
Πολύς λόγος γίνεται τον τελευταίο καιρό για την πιθανή ανάγκη αναθεώρησης της διάταξης για το άσυλο στα πανεπιστήμια. Η Νέα Δημοκρατία ακούγεται ότι θέλει αστυνομοκρατούμενα Ιδρύματα. Τι πρεσβεύετε τελικά;
Σήμερα, η έννοια του ασύλου έχει πλήρως διαστρεβλωθεί. Το ορθώς νοούμενο άσυλο αποσκοπεί στην προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, στην έρευνα και τη διδασκαλία και της ελεύθερης έκφρασης και διακίνησης ιδεών στα τριτοβάθμια Ιδρύματα. Επ' ουδενί δεν στοχεύει στη μετουσίωσή τους σε άβατα ανομίας. 'Αλλο άσυλο ιδεών και άλλο άσυλο εγκληματιών. Δυστυχώς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φαίνεται να μην διακρίνει τη διαφορά. Αφενός, ο υπουργός Παιδείας επανέφερε μια άκρως προβληματική, οπισθοδρομική και επικίνδυνη νομοθετική ρύθμιση για το άσυλο, αφ' ετέρου, η κυβέρνηση επιδεικνύει σκανδαλώδη ανοχή στην παραβατικότητα και την εκτροπή, στέλνοντας προς κάθε κατεύθυνση μήνυμα ασυδοσίας. Στη Νέα Δημοκρατία πιστεύουμε ότι πρέπει να καταργηθεί το άσυλο, με τη σημερινή του εκτρωματική μορφή. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και -θεωρούμε- αυτονόητη: αυτεπάγγελτη επέμβαση των Αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ωστόσο, δεν φτάνει να ψηφιστεί μία διάταξη για τη βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, πρέπει και αυτή να εφαρμοστεί. Και η Νέα Δημοκρατία είναι αποφασισμένη να την εφαρμόσει στο ακέραιο.
Η κυβέρνηση ανακινεί το θέμα της Συνταγματικής Αναθεώρησης. Η Νέα Δημοκρατία θέτει ως προϋπόθεση για να προσέλθει στο διάλογο την αναθεώρηση του άρθρου 16, ώστε να μπορούν να ιδρυθούν μη κρατικά πανεπιστήμια. Γιατί τελικά το θεωρείτε τόσο σημαντικό;
Στη Νέα Δημοκρατία, θεωρούμε αναγκαία συνθήκη την αναθεώρηση του άρθρου 16, ώστε να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων, με διττό στόχο: πρώτον, να εισαχθεί ένας υγιής ανταγωνισμός με τα δημόσια πανεπιστήμια, που θα ωθήσει σε βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης για όλους, και δεύτερον, να ενισχυθεί η προσπάθεια να καταστεί η Ελλάδα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, που θα προσελκύει φοιτητές από όλον τον κόσμο. Είναι αδιανόητο η χώρα μας να παραμένει ακόμη και σήμερα δέσμια αγκυλώσεων του παρελθόντος, που έχουν ξεπεράσει ακόμη και χώρες όπως η Βόρεια Κορέα, τη στιγμή που θα μπορούσε να αποτελέσει κορυφαίο εκπαιδευτικό κόμβο στη Μεσόγειο και την Ανατολική Ευρώπη. Ωστόσο, πρώτο μέλημά μας στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου.
Κάτι που διαχρονικά ενδιαφέρει σχεδόν κάθε υπουργό Παιδείας είναι να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πώς κρίνετε το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων;
Οι πανελλαδικές εξετάσεις, όπως ισχύουν σήμερα, χαρακτηρίζονται από κάποια τρωτά σημεία, όπως η έμφαση στην αποστήθιση σε βάρος της κριτικής γνώσης και η αποτύπωση της στιγμής, αλλά έχουν και πλεονεκτήματα. Είναι ένα από τα λίγα πλήρως αδιάβλητα συστήματα της χώρας, και σε μεγάλο βαθμό αξιόπιστο, καθώς συνήθως οι επιμελείς μαθητές επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στις ανώτατες σχολές που επιθυμούν. Πρέπει, λοιπόν, σε όποιο σύστημα και αν καταλήξουμε, να διατηρήσουμε τα θετικά σημεία και να θεραπεύσουμε τα τρωτά. Το κυριότερο λάθος που κάνει η κυβέρνηση είναι να εξαγγέλλει διαρκώς αλλαγές στο εισαγωγικό σύστημα, μεμονωμένα, αποσπασματικά, χωρίς μία συνολική αξιολόγηση της δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και των παιδαγωγικών αποτελεσμάτων τους, χωρίς στρατηγική στόχευση και πρότερο σχεδιασμό. Για να υπάρξει μία βιώσιμη εναλλακτική πρόταση, θα πρέπει να συνυπολογισθούν όλοι οι παράγοντες και, κατά την άποψή μας, οι αλλαγές να ξεκινήσουν από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας, δηλαδή από την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, και όχι από την κορυφή. Σε κάθε περίπτωση, δεν νοείται ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας να διαταράσσει την εκπαιδευτική κοινότητα, με εις βάρος της φιλοδοξίες και πειραματισμούς. Κάθε αλλαγή πρέπει να υλοποιείται προσεκτικά και κατόπιν ενδελεχούς μελέτης, γιατί επηρεάζει χιλιάδες οικογένειες σε όλη τη χώρα. Δυστυχώς η κυβέρνηση, για ακόμη μία φορά, κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.
Πώς σχολιάζετε την εκπαιδευτική πολιτική που έχει ακολουθήσει ως σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ;
Με μία λέξη, καταστροφική. Η παιδεία της χώρας μας, όπως και όλοι σχεδόν οι τομείς της δημόσιας σφαίρας, έχει τραυματιστεί βαριά από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Μια κυβέρνηση που αποθεώνει την ήσσονα προσπάθεια, εξοβελίζει την αριστεία, δαιμονοποιεί την αξιολόγηση. Ορισμένα μόνο από τα πλήγματα που έχει επιφέρει στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας: κατήργησε εν τοις πράγμασι τα πρότυπα σχολεία της χώρας, που προσέφεραν υψηλής ποιότητας, πρωτοποριακή, δωρεάν δημόσια εκπαίδευση, απαξίωσε τα κλασσικά γράμματα, υποβάθμισε το ολοήμερο σχολείο, επηρεάζοντας σημαντικά μαθητές και τους εργαζόμενους γονείς τους, θέσπισε αντισυνταγματικό νομικό πλαίσιο για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων, απορρύθμισε την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, υπονόμευσε συστηματικά την ιδιωτική εκπαίδευση, πλήττει διαρκώς την τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαναφέροντας τους «αιώνιους» φοιτητές, το ακαδημαϊκό άσυλο με τη στρεβλή του έννοια, εισάγοντας ένα υπέρμετρα ρυθμιστικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα, κ.ά.