Πολιτικη & Οικονομια

Μόλις 2 στους 10 έριξαν τις τιμές στην εστίαση

Σε φιάσκο εξελίσσεται η μείωση του ΦΠΑ

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ασυγκίνητες άφησε τις επιχειρήσεις εστίασης το «μπόνους» του θαλασσί σήματος, με το οποίο συνοδεύτηκε το μέτρο για τη μείωση του ΦΠΑ στο 13%.

Στην πλειονότητά τους προτίμησαν να καρπωθούν στο σύνολό της τη μείωση και να μην την περιορίσουν ούτε στο ελάχιστο του 5% που θα τους διασφάλιζε ένα θετικό για τον καταναλωτή «προφίλ».

Όπως παραδέχτηκε χθες στο περιθώριο της παρουσίασης έρευνας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Γιώργος Καββαθάς (ΓΣΕΒΕΕ), μόλις 2 στις 10 επιχειρήσεις εστίασης έχει προμηθευτεί το θαλασσί σήμα, που υποδεικνύει ότι πέρασαν στις τιμές τουλάχιστον κατά 5% τη μείωση του ΦΠΑ.

Ο αριθμός των επιχειρήσεων που προμηθεύτηκαν το ειδικό σήμα, σύμφωνα με τον κ. Καββαθά, παραμένει ο ίδιος με τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του μέτρου ένα μήνα μετά την έναρξή του (1η Αυγούστου). Το σήμα έχουν προμηθευτεί μόλις 15.000 επιχειρήσεις σε σύνολο 70.000 πανελλαδικά, τόνισε ο κ. Καββαθάς, που δεν έκρυψε το γεγονός ότι και ο ίδιος περίμενε μεγαλύτερη ανταπόκριση. Η αρνητική αυτή εξέλιξη δημιουργεί και τις πρώτες ανησυχίες για τις επιπτώσεις στα έσοδα.

Ο κ. Καββαθάς αμφισβήτησε εμμέσως χθες τις εκτιμήσεις του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα ότι η εφαρμογή του μέτρου δεν θα επιφέρει μείωση στα έσοδα λόγω της αύξησης της ζήτησης που θα προκληθεί από τη μείωση των τιμών.

«Δεδομένου ότι ο δηλωμένος τζίρος στην εστίαση είναι 6,5 δισ. ευρώ το έτος, με ΦΠΑ 23% τα έσοδα είναι 1,4 δισ. ευρώ. Με ΦΠΑ 13%, τα έσοδα μειώνονται στα 850 εκατ. ευρώ. Επομένως, για να επιτευχθούν τα έσοδα που χάθηκαν, θα έπρεπε ο αδήλωτος τζίρος, το “μαύρο” δηλαδή χρήμα που υποτίθεται ότι θα έφερναν στην επιφάνεια οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ στην εστίαση, να ήταν σχεδόν άλλα 5-6 δισ. ευρώ, νούμερο προφανώς εξωπραγματικό», τόνισε χαρακτηριστικά χθες ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ.

Δ.Κ.