- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τροπολογία ΔΗ.ΣΥ για αύξηση του κατώτατου μισθού
Θέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα
Τροπολογία που θέτει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αύξηση του κατώτατου μισθού κατέθεσε η Δημοκρατικής Συμπαράταξη καλώντας την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας να την υιοθετήσει καθώς, όπως υποστηρίζει, η υπουργική ρύθμιση είναι αόριστη.
Σύμφωνα με την πρόταση της ΔΗΣΥ η έκθεση διαβούλευσης πρέπει να ολοκληρωθεί έως το τέλος Οκτωβρίου, το Σχέδιο του Πορίσματος Διαβούλευσης να παραδοθεί το αργότερο μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018 ώστε έως τέλος Ιανουαρίου 2019 ο Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας να εισηγηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο, τον κατώτατο μισθό υπαλλήλων και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.
Πάντως, πηγές της ΔΗΣΥ επισημαίνουν ότι οι βουλευτές θα ψηφίσουν την υπουργική ρύθμιση ακόμα και αν η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας αρνηθεί να υιοθετήσει τις προτάσεις της.
Αναλυτικά η βουλευτική τροπολογία έχει ως εξής:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Κύρωση της Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος “Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος” και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας.
ΘΕΜΑ: Πρώτη και μόνη εφαρμογή της διαδικασίας αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού βάση του άρθρου 103 του 4172/12 και επαναφορά της διαδικασίας μέσω Συλλογικών διαπραγματεύσεων των κοινωνικών εταίρων.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Η διαδικασία Διαμόρφωσης του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου για τους εργαζόμενους ιδιωτικού δικαίου της χώρας, προβλέπεται από το άρθρο 103 του ν. 4172/2013 με απόφαση που ορίζει ότι οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονται από τον Υπουργό Εργασίας μετά από σύμφωνη γνώμη του Υπουργικού Συμβουλίου.
Όμως η νομοθετική αυτή ρύθμιση του 2013 αφορούσε ουσιαστικά χρονικό διάστημα που ήδη έχει παρέλθει (2 χρόνια) χωρίς η κυβέρνηση, όπως όφειλε, να εφαρμόσει την διαδικασία αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου.
Προτείνουμε τις παρακάτω διατάξεις προκειμένου:
1. Ο μηχανισμός προσδιορισμού του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου με κυβερνητική απόφαση να εφαρμοστεί άπαξ, με συγκεκριμένες όμως προθεσμίες έως 31/1/2019.
2. Μετά την πρώτη εφαρμογή, της διαδικασίας καθορισμού του βασικού μισθού και ημερομισθίου, με βάση το άρθρο 103 του ν. 4172/13, η αρμοδιότητα επανέρχεται στους Κοινωνικούς Εταίρους που μέσω των διαπραγματεύσεων υπογράφουν Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας όπως καθορίζονται από το άρθρο 8 του ν. 1876/90 .
3. Να καταργηθεί η παρ. 2 Υποπαράγραφος ΙΑ6 του ν. 4254/14 ώστε να προβλέπονται προσαυξήσεις προϋπηρεσίας στον τελικό προσδιορισμό του μισθού και ημερομισθίου, με βάση τις τριετίες.
4. Να καταργηθεί η διάταξη του 4093/12 που προβλέπει ότι το πεδίο εφαρμογής της ΕΓΣΣΕ περιορίζεται σε μη μισθολογικούς όρους.
5. Να καταργηθεί η διάταξη για τον νομοθετημένο κατώτατο και υποκατώτατο μισθό. (Υποπαράγραφος 11 της παρ. ΙΑ άρθρου 1ου του ν. 4093/12)
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Κύρωση της Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος “Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος” και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της Υγείας.
Νέο άρθρο
Στο άρθρο 103 του ν. 4172/2013 , όπως ισχύει, προστίθεται παρ. 8 ως εξής :
“α. Το παρόν άρθρο εφαρμόζεται άπαξ.
β. Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου κατά το έτος 2018 - Ιανουάριος του 2019 οι διατάξεις της παρ 5 και της περ α ΄της παρ 7 του παρόντος άρθρου καθορίζονται ως εξής:
“5. α. Η διαβούλευση συντονίζεται από τριμελή Επιτροπή αποτελούμενη από τον Πρόεδρο του Ο.ΜΕ.Δ., ως Πρόεδρο, ένα πρόσωπο κύρους ως εκπρόσωπο του Υπουργού Οικονομικών και ένα πρόσωπο κύρους ως εκπρόσωπο του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, με τη γραμματειακή υποστήριξη των υπηρεσιών του Ο.ΜΕ.Δ..
β. Έργο της Επιτροπής Συντονισμού της διαβούλευσης είναι:
αα) η αποστολή έγγραφης πρόσκλησης εντός του τελευταίου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου του 2018 προς εξειδικευμένους επιστημονικούς ερευνητικούς και λοιπούς φορείς, μεταξύ των οποίων, η Τράπεζα της Ελλάδος, η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), το Ινστιτούτο Εργασίας της Γ.Σ.Ε.Ε./ΑΔΕΔΥ (ΙΝΕ-Γ.Σ.Ε.Ε.), το Ινστιτούτο ΙΜΕ-Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε., το Ινστιτούτο Βιομηχανικών και Οικονομικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ), το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), ο Οργανισμός Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΙΝ.ΕΜ.Υ. - ΕΣΕΕ) να συντάξουν έκθεση προς υποβολή το αργότερο έως 31η Οκτωβρίου 2018, για την αξιολόγηση του ισχύοντος νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου με εκτιμήσεις για την προσαρμογή τους στις επίκαιρες οικονομικές συνθήκες λαμβάνοντας υπόψη τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του παρόντος,
ββ) ο σχηματισμός φακέλου με τις ανωτέρω εκθέσεις των εξειδικευμένων επιστημονικών και ερευνητικών φορέων και των παραγόντων διαφοροποίησης του κατωτάτου μισθού και ημερομισθίου και αποστολή αυτού προς τους εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων της παραγράφου 4 του παρόντος, για την έκφραση της γνώμης τους, με υποβολή υπομνήματος και της κατά την κρίση τους τεκμηρίωσης για την αναπροσαρμογή του ισχύοντος νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου,
γγ) η διαβίβαση του υπομνήματος και της τεκμηρίωσης κάθε διαβουλευόμενου προς τους λοιπούς εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων της παραγράφου 4 του παρόντος, με πρόσκληση για προφορική διαβούλευση, το αργότερο μέχρι τη 15η Νοεμβρίου 2018 σε σχέση με την τυχόν αναπροσαρμογή του ισχύοντος νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου,
δδ) η διαβίβαση όλων των υπομνημάτων και της τεκμηρίωσης των διαβουλευομένων της παραγράφου 4 του παρόντος, καθώς και η έκθεση των εξειδικευμένων επιστημονικών, ερευνητικών φορέων υπό του α' ανωτέρω εδαφίου, το αργότερο μέχρι την 30ή Νοεμβρίου, στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ), προς σύνταξη από αυτό του Σχεδίου Πορίσματος Διαβούλευσης, σε συνεργασία με επιτροπή αποτελούμενη από πέντε (5) ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες σε θέματα οικονομίας και κυρίως οικονομίας της εργασίας, κοινωνικής πολιτικής καθώς και εργασιακών σχέσεων, που ορίζονται δύο (2) από αυτούς από τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, δύο (2) από τον Υπουργό Οικονομικών και ένας (1) από τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, με κοινή απόφασή τους.
Το Σχέδιο Πορίσματος Διαβούλευσης σχετικά με τις δυνατότητες προσαρμογής του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και νομοθετημένου ημερομισθίου θα πρέπει να περιέχει ιδίως τη συστηματική καταγραφή των προτάσεων των διαβουλευομένων κοινωνικών εταίρων, τα σημεία συμφωνίας τους, τεκμηρίωση ως προς την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και της αγοράς εργασίας και τους παράγοντες που επιδρούν στον καθορισμό του προτεινόμενου νομοθετημένου κατωτάτου μισθού και ημερομισθίου. Η γνώμη που θα διατυπώνεται στο Σχέδιο Πορίσματος Διαβούλευσης, μπορεί να αποκλίνει ή/και να διαφοροποιείται από τις εκθέσεις που υποβάλλονται από τους λοιπούς φορείς του εδαφίου αα) της παρούσας παραγράφου,
εε) το Σχέδιο του Πορίσματος Διαβούλευσης ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2018 και διαβιβάζεται αμελλητί στην Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης, που ορίζεται ανωτέρω στην παράγραφο 5α του παρόντος, προς διαπίστωση της ολοκλήρωσης της διαδικασίας, και
στστ) το Σχέδιο του Πορίσματος Διαβούλευσης υποβάλλεται στον Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
7. α. Εντός του τελευταίου δεκαπενθημέρου του μηνός Ιανουαρίου 2019 ο Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας εισηγείται στο Υπουργικό Συμβούλιο, τον κατώτατο μισθό υπαλλήλων και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών, λαμβάνοντας υπόψη το Πόρισμα Διαβούλευσης, όπως αυτό υποβλήθηκε και συντάχθηκε κατά την ανωτέρω διαδικασία.”
γ.Με την ολοκλήρωση της μίας και μοναδικής εφαρμογής του παρόντος άρθρου, αυτό παύει να ισχύει.
δ.Με την εκκίνηση της διαδικασίας της μίας και μοναδικής εφαρμογής του παρόντος άρθρου η διάταξη της παρ.2 Υποπαράγραφος ΙΑ6 Άρθρου ΠΡΩΤΟΥ του ν. 4254/2014 καταργείται .
ε. Με την ολοκλήρωση της μίας και μοναδικής εφαρμογής του παρόντος άρθρου η διάταξη της Υποπαραγράφου 11 της παραγράφου ΙΑ Άρθρου ΠΡΩΤΟΥ του ν. 4093/2012 καταργείται .
στ. Με την ολοκλήρωση της μίας και μοναδικής εφαρμογής του παρόντος άρθρου η παρ. 1 του Άρθρου 8 του ν. 1876/90 έχει ως εξής:
Άρθρο 8 Δέσμευση
1.Οι εθνικές γενικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας καθορίζουν τους ελάχιστους όρους εργασίας που ισχύουν για τους εργαζόμενους όλης της χώρας.
Στους εργαζόμενους αυτούς περιλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι προτείνοντες Βουλευτές
Γεννηματά Φωτεινή
Βασίλης Κεγκέρογλου
Βενιζέλος Ευάγγελος
Καρράς Γεώργιος – Δημήτριος
Κουτσούκος Γιάννης
Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος
Τζελέπης Μιχάλης
Θεοχαρόπουλος Θανάσης