- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ο Γαβρόγλου ανακοίνωσε την κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών - Χαμός στη Βουλή για τη διαδικασία του επείγοντος
ΝΔ: Φτιάχνετε κομματικό κράτος - Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο
Την κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ανακοίνωσε αργά το απόγευμα της Δευτέρας ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για τις «Δομές της εκπαίδευσης» με τη διαδικασία μάλιστα του «επείγοντος».
Ειδικότερα, ο κ. Γαβρόγλου αναφερόμενος στο ζήτημα της αξιολόγησης και το ΠΔ 152, επεσήμανε στη δευτερολογία του ότι η κατάργησή του έχει «συμβολικό χαρακτήρα». «Δείχνει ότι είμαστε στην άλλη άκρη της ιδεολογίας που το χρησιμοποίησε ως άλλοθι για απολύσεις» είπε χαρακτηριστικά.
Νωρίτερα είχε πει αναφερόμενος στο Προεδρικό Διάταγμα που καθορίζει την αξιολόγηση: «Το ΠΔ 152 είναι ένα μελανό σημείο στη δημοκρατική πορεία της χώρας μετά το '75 και αποτέλεσε άλλοθι για απολύσεις».
Στις κατηγορίες των κομμάτων της αντιπολίτευσης για σύσταση κομματικού κράτους από τον ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση, ο κ. Γαβρόγλου αντέταξε στη δευτερολογία του: «Οι διαδικασίες ανοίγουν. Είναι αξιοκρατικές και δημοκρατικές και όχι πελατειακές. Με επικεφαλής από τον ΑΣΕΠ και την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης».
Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου σχετικά με τις νέες υποστηρικτικές δομές τόνισε: «Αν πραγματικά θέλουμε υποστηρικτικές δομές, να αποδεχθούμε ότι η σημερινή κατάσταση έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο. Χρειάζεται κάτι συλλογικό και διεπιστημονικό, δημοκρατικότερο, με έναν πυρήνα, τον σύλλογο των εκπαιδευτικών».
Ένταση πριν από τη συνεδρίαση
Πριν την έναρξη της συζήτησης για το νομοσχέδιο, επικράτησε ένταση, με αφορμή τον χαρακτηρισμό του «επείγοντος» που έχει δοθεί και την σύμπτυξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν αποδέχθηκαν τον επείγοντα χαρακτήρα του νομοσχεδίου, κάνοντας λόγο για «ευτελισμό της διαδικασίας» και καυτηριάζοντας το γεγονός ότι το νομοσχέδιο που συζητείται στην Επιτροπή έχει υπερδιπλάσιο αριθμό άρθρων από εκείνον που είχε στη δημόσια διαβούλευση.
«Πρέπει η αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς να μας βρει προετοιμασμένους με όσα προτείνονται», είπε ο υπουργός υπερασπιζόμενος τον χαρακτηρισμό του επείγοντος και συμπλήρωσε ότι «αλλιώτικα θα υπήρχε καθυστέρηση στη διαδικασία νομοθέτησης, επειδή την ερχόμενη εβδομάδα υπάρχει το πολυνομοσχέδιο».
Αντιπολίτευση: Κατασκευάζετε κομματικό κράτος
Νωρίτερα, από την αντιπολίτευση υπήρξε έντονη αντίδραση με αφορμή τον χαρακτηρισμό του «επείγοντος» που έχει δοθεί και τη σύμπτυξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Παράλληλα, στο επίκεντρο της κριτικής βρέθηκαν οι νέες διαδικασίες αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης, καθώς επίσης και η κατάργηση ή ο μετασχηματισμός υπαρχουσών υποστηρικτικών δομών, όπως για παράδειγμα τα ΚΕΔΔΥ.
«Ευτελίζεται για μία ακόμα φορά η κοινοβουλευτική διαδικασία» σχολίασε εκ μέρους της ΝΔ ο Γιάννης Ανδριανός. Σημείωσε επίσης ότι το νομοσχέδιο προωθεί την ίδρυση νέων δομών «υδροκέφαλων, καταδικασμένων στην υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση» ενώ έκανε λόγο και για «στοχοποίηση των σχολικών συμβούλων».
Τη δυσαρέσκεια για τη διαδικασία του επείγοντος εξέφρασε και ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, εκ μέρους της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, λέγοντας ότι «δεν δικαιολογείται επαρκώς το επείγον» ενώ παράλληλα σχολίασε ότι «το υπουργείο δεν προχώρησε σε καμία βελτιωτική αλλαγή από τα σχόλια της διαβούλευσης».
Για «προώθηση των προαπαιτουμένων του τρίτου μνημονίου για την Παιδεία, μέσω του νομοσχεδίου» έκανε λόγο ο Γιάννης Δελής, από το ΚΚΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύσσωμη η αντιπολίτευση καταδίκασε τη διαδικασία του επείγοντος.
«Έχει γίνει πια συνήθεια να νομοθετούμε με αυτό τον τρόπο» σχολίασε δυσαρεστημένος εκ μέρους της Ένωσης Κεντρώων ο Αναστάσιος Μεγαλομύστακας, ενώ ο Γιώργος Μαυρωτάς από Το Ποτάμι είπε σκωπτικά ότι «η Βουλή δεν είναι ντεκόρ».
Μάλιστα, ο κ. Μαυρωτάς σχολίασε μεταξύ άλλων αρνητικά τις αξιολογήσεις που προβλέπονται από κάτω προς τα πάνω, καθώς επίσης και το ότι απουσιάζει το πλαίσιο μιας λειτουργικής σύνδεσης της τριτοβάθμιας με τις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» θα συνεχιστεί αύριο, Τρίτη, με την ακρόαση φορέων.
ΝΔ: Να αποσύρει άμεσα η κυβέρνηση το νομοσχέδιο Γαβρόγλου
Εν τω μεταξύ, νωρίτερα, ο πρόεδρος της ΝΔ είχε σύσκεψη με τους βουλευτές που μετείχαν στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής για το νομοσχέδιο που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας.
Σε ενημερωτικό σημείωμα, η ΝΔ κάνει λόγο για νομοσχέδιο που επιβάλλει σειρά αναχρονιστικών αλλαγών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τονίζοντας πως «κοινό συμπέρασμα ήταν ότι με το εν λόγω νομοσχέδιο επιχειρείται από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο πλήρης έλεγχος της εκπαιδευτικής διοίκησης μέσω της κομματικοποίησής της, ενώ ενισχύεται εντελώς αναιτιολόγητα ο συγκεντρωτισμός του κράτους, καθώς σειρά αποφάσεων θα λαμβάνονται στο εξής, από κεντρικές γραφειοκρατικές δομές και όχι από τις σχολικές μονάδες».
Στη ΝΔ υποστηρίζουν επίσης, πως «με το εν λόγω νομοσχέδιο ανατρέπεται πλήρως το υφιστάμενο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ενώ καταργούνται και οι σχολικοί σύμβουλοι οι οποίοι αντικαθίστανται από κομματικούς εγκάθετους». Όπως λένε μάλιστα, «ενδεικτικό της κυβερνητικής μεθόδευσης, είναι ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κατατέθηκε με τη διαδικασία του επείγοντος, ενώ δεν υφίσταται κανένας προφανής λόγος για αυτή τη σπουδή, καθώς κανένα από τα άρθρα του δεν είναι άμεσης εφαρμογής για την τρέχουσα σχολική χρονιά». Η ΝΔ έχει ταχθεί υπέρ της άμεσης απόσυρσης του νομοσχεδίου, που έχει ως μόνο στόχο, όπως εκτιμά, την ικανοποίηση στενών συντεχνιακών και κομματικών συμφερόντων του ΣΥΡΙΖΑ σε βάρος της εκπαίδευσης.
«Η Νέα Δημοκρατία επιμένει στις πάγιες θέσεις της που έχουν ως στόχο την αναβάθμιση της Παιδείας, οι οποίες και θα αποτελέσουν την αιχμή του δικού της προγράμματος που θα εφαρμοσθεί, καταργώντας όλες τις αλλοπρόσαλλες επιλογές των τριών υπουργών Παιδείας στα τρία χρόνια ΣΥΡΙΖΑ (Μπαλτά, Φίλη, Γραβρόγλου) που πειραματίζονται σε βάρος των μαθητών και των γονέων τους αλληλλοαναιρούμενοι και μεταξύ τους» προσθέτουν. Παράλληλα, επισημαίνουν την ανάγκη επιλογής ανώτερων και ανώτατων στελεχών στην εκπαίδευση, με τη θεσμοθέτηση μίας αντικειμενικής διαδικασίας στην οποία θα εμπλέκεται το ΑΣΕΠ και άλλα ανεξάρτητα όργανα, την αξιολόγηση όλων των δομών της εκπαίδευσης όπως επίσης και των εκπαιδευτικών, καθώς και την ενίσχυση των υφιστάμενων δομών και της σχολικής αυτονομίας, με τη λήψη των περισσότερων αποφάσεων από τα ίδια τα σχολεία.
Κεραμέως: Ο πραγματικός στόχος είναι άλωση της εκπαιδευτικής διοίκησης από κομματικά στελέχη
Ειδικότερα, η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Επικρατείας, Νίκη Κεραμέως, στη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου στη Βουλή, κατέδειξε πως η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας πάσχει τόσο σε ζητήματα διαδικασίας όσο και σε ζητήματα ουσίας. Ένα νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, το οποίο θα οδηγήσει το εκπαιδευτικό έργο σε πλήρη αποδιοργάνωση.
Ξεκίνησε αποκαλύπτοντας την απαράδεκτη διαδικασία, την οποία επέλεξε το Υπουργείο για την επεξεργασία του νομοσχεδίου. «Δεν είναι η πρώτη φορά που ευτελίζετε την κοινοβουλευτική διαδικασία, ωστόσο αυτή τη φορά ξεπεράσατε τον εαυτό σας. Γιατί;
1. Γιατί καταθέσατε το νομοσχέδιο στη Βουλή το βράδυ της Παρασκευής στις 10.20 και λίγο αργότερα το σώμα των βουλευτών ενημερώθηκε ότι η πρώτη ανάγνωση θα γινόταν τη Δευτέρα στις 15.00
2. Γιατί αποφασίσατε να ψηφισθεί με διαδικασίες εξπρές, για να προλάβετε, δήθεν την έναρξη της σχολικής χρονιάς
3. Και λέω δήθεν, γιατί είχατε όλο τον χρόνο από τις 26 Μαρτίου που ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση (δηλ. 2,5 ολόκληρους μήνες) να το καταθέσετε με κανονικές διαδικασίες ώστε να μπορέσει να γίνει ουσιαστική συζήτηση
4. Γιατί το κείμενο που καταθέσατε στη Βουλή είναι υπερδιπλάσιο εκείνου που θέσατε σε δημόσια διαβούλευση, με άλλα λόγια παραβιάζετε εκ νέου τον κανονισμό της Βουλής εισάγοντας πλήθος διατάξεων που δεν τέθηκαν ποτέ σε δημόσια διαβούλευση.» είπε χαρακτηριστικά.
Ως προς τα ζητήματα ουσίας, ξεκίνησε σχολιάζοντας τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου: με το παρόν «απλώς καταργούνται με τρόπο απόλυτο και μηδενιστικό, χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση, και αντικαθίστανται από νέες, μη λειτουργικές επιστημονικά και παιδαγωγικά δομές. Δομές που έχουν αποδείξει μέσα στο χρόνο πως υποστηρίζουν σημαντικά την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως ο θεσμός των σχολικών συμβούλων.» Και συνέχισε, «αντί να ενισχύει την υποστήριξη του σχολείου στον φυσικό του χώρο, εισάγει μια συγκεντρωτική, υδροκεφαλική, απρόσωπη υπερδομή, απομακρυσμένη από τις σχολικές μονάδες. Με απλά λόγια, οι σύλλογοι διδασκόντων, οι μαθητές και οι γονείς, αφήνονται στην τύχη τους να «αυτορρυθμίζονται», χωρίς άμεση παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη και καθοδήγηση, χωρίς διαμεσολάβηση σε περιπτώσεις διαχείρισης κρίσεων. Ίσως κι εδώ να ελπίζετε σε ένα «ρωμαλέο μαθητικό κίνημα», το οποίο θα καλύψει τα κενά της νομοθέτησής σας».
Συνέχισε με αναφορά στον τρόπο επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, ρυθμίσεις στις οποίες «βρίσκεται ο πυρήνας της νομοθετικής σας πρωτοβουλίας, ο πραγματικός σας στόχος, που δεν είναι άλλος από την άλωση της εκπαιδευτικής διοίκησης από κομματικά στελέχη, η πλήρωση των θέσεων ευθύνης με περγαμηνές, όχι αξιοσύνης, αλλά κομματικής αφοσίωσης και πειθαρχίας». Και προς αυτή την κατεύθυνση η ηγεσία μηχανεύθηκε πολλούς τρόπους. «Εκεί όμως που η φαντασία σας ξεπερνάει τα όρια είναι στο άρθρο 30, όπου ορίζονται οι θητείες των στελεχών. Εκεί, με προκλητικό και πρωτοφανή τρόπο εισάγετε μια ρύθμιση προδήλως αντισυνταγματική, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται η επιλογή για τρίτη συναπτή θητεία σε όμοια θέση στελέχους εκπαίδευσης. Θεσπίζοντας απόλυτο κώλυμα για τα εν λόγω στελέχη, στην ουσία προβαίνετε σε άδικο αποκλεισμό όλων των στελεχών με εμπειρία στη διοίκηση από το να συμμετέχουν στην διαδικασία. Κ. Υπουργέ, δεν φαίνεται να έχετε βάλει μυαλό από το πλήθος των διατάξεων της Κυβέρνησής σας που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το Συμβούλιο της Επικρατείας.», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, αναφέρθηκε στην αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. «Το σύστημα που προτείνετε, προβλέπει αξιολόγηση για τα στελέχη της εκπαίδευσης από τους υφισταμένους τους με ανώνυμα ερωτηματολόγια. Κύριε Υπουργέ, και πάλι δεν μαθαίνετε από τα λάθη του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος. Πάλι μυστικές διαδικασίες; Πάλι κρυφά ερωτηματολόγια; Η διαδικασία αξιολόγησης χωρίς επώνυμη, τεκμηριωμένη αξιολόγηση και δυνατότητα αμφισβήτησης από τον κρινόμενο έναντι του κρίνοντος είναι, σύμφωνα με πρόσφατη νομολογία, αντισυνταγματική.»
Η κυρία Κεραμέως, ωστόσο, δεν έμεινε στην κριτική, αλλά αναφέρθηκε στα όσα πρεσβεύει η Νέα Δημοκρατία για την αξιολόγηση. «Εμείς, στον αντίποδα, θα προχωρήσουμε σε ιεραρχικά προκαθορισμένες επιλογές στελεχών, με διαδικασίες ΑΣΕΠ για όλους, από κεντρικά συμβούλια, σε καθεστώς διαφάνειας και αξιοκρατίας.»
Ως προς τη μη συμπερίληψη των εκπαιδευτικών στην διαδικασία της αξιολόγησης, είπε χαρακτηριστικά: «Περαιτέρω, από την διαδικασία αξιολόγησης αποκλείονται οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης. Γιατί, κύριε Υπουργέ; Η αξιολόγηση θα έπρεπε να αποτελεί ζητούμενο για όλους τους δημόσιους λειτουργούς που, με υψηλή αίσθηση καθήκοντος, υπηρετούν ο καθένας στον τομέα του. Μια αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με στόχο τη βελτίωση όλων και συνεπαγωγικά τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Εσείς και η ιδεολογία που πρεσβεύετε αποστρέφεστε την αξιολόγηση, την απορρίπτετε μετά βδελυγμίας, γιατί για εσάς το απόλυτο πολιτικό πρόταγμα είναι η εξίσωση όλων προς τα κάτω».