- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Ερωτήσεις προς τον κ. Μπουτάρη
Με την ευκαιρία της επίσκεψης του κ. Τσίπρα στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης
Η πράξη βίας κατά του κ. Μπουτάρη καταδικάστηκε σχεδόν από όλους. Και η καταδίκη αυτή προσθέτει στη σύγχρονη Ελλάδα.
Ο πρωθυπουργός της χώρας επισκέφθηκε στο Δημαρχείο τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μία συμβολική πράξη, από αυτές που συνηθίζει ο κ. Τρίπρας και επιμελώς σκηνοθετεί. Ασφαλώς έχει τη διάσταση καταδίκης της βίαιης πράξης κατά του κ. Μπουτάρη και επιδιώκει να μας πείσει ότι ο ίδιος αποκρούει τη βία. Από τη συνολική στάση του και τον συνολικό λόγο του εύκολα θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε ότι πρόκειται για μια ενέργεια που η εξωτερική της διάσταση απέχει από τη διακηρυσσόμενη ουσία της.
Δεν θα κουραστούμε ποτέ να επισημαίνουμε ότι η ανώτερη κατάκτηση του ανθρώπου, η πολιτική λειτουργία, είναι ο θεσμικός έλεγχος της βίας. Θέτει κανόνες και αυτοί οι κανόνες αποτελούν την εγγύηση της ειρηνικής συνύπαρξης. Για όλους. Πέρα από γνώμες και απόψεις. Η σύγκρουση είναι πολιτική, σημαίνει ότι η σύγκρουση δεν εμπεριέχει τη βία ως ρυθμιστικό παράγοντα. Το δημοκρατικό πλαίσιο εγγυάται την ενότητα του πολιτικού σώματος. Μόνο τότε η πολιτική σύγκρουση είναι δημιουργική και ζωογόνος.
Η ανώτερη κατάκτηση της πολιτικής είναι η δημοκρατία. Η δημοκρατία είναι μια διαλογική κατάσταση. Το όπλο της είναι ο λόγος. Το πυρoμαχικό της πολιτικής είναι ο λόγος. Απέναντι στο υψωμένο χέρι της βίας, θα υπάρχει πάντα το υψωμένο χέρι που λέει «ζητώ τον λόγο».
Με την ευκαιρία της επίσκεψης του κ. Τσίπρα στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, θα ήθελα –ας μου επιτρέψει– να απευθύνω κάποιες ερωτήσεις και απορίες προς τον κ. Μπουτάρη.
- Ρωτήσατε, κ. Μπουτάρη, τον κ. Τσίπρα, τον πρωτοστάτη άγγελο του βιαίου λόγου, αν έχει συνείδηση ότι ο βίαιος λόγος προαναγγέλλει τη βίαιη πράξη; Ότι ο βίαιος λόγος είναι σάλπισμα υπέρ της βίας; Θίξατε κάτι σχετικό; Σας απασχόλησε αυτό το μείζον ζήτημα;
- Ρωτήσατε τον κ. Τσίπρα, κ. Μπουτάρη, αν έχει συνείδηση ότι η πρόταση «ή εμείς ή αυτοί» δεν είναι σχήμα λόγου αλλά η ιαχή πολεμικής σύγκρουσης; Αναρωτηθήκατε ίσως από κοινού ότι ο αυτάρεσκος διχασμός που καλλιέργησε επίμονα, πειθαρχημένα και υπερφίαλα ο κ. Τσίπρας, είναι ένας τυφλός δρόμος;
Σας απευθύνω αυτές τις ερωτήσεις, κ. Μπουτάρη, γιατί εμείς, όλοι εμείς, που προτάσσουμε την υπέρτατη αξία της συνύπαρξης, τον πυρήνα του πολιτισμού μας, αδιαφορούμε για τις ανάγκες της τηλεοπτικής παράστασης ή τους εκλογικούς σχεδιασμούς.
Ίσως να απαντήσετε στις ερωτήσεις αυτές. Ίσως και πάλι όχι.
Ισχύει πάντα, όμως, ότι οι Έλληνες που ενδιαφέρονται για μια επόμενη φάση δίνουν κάθε μέρα την απάντησή τους.
Όπως αποκρούουμε τη βία, αποκρούουμε και τη λήθη.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ιδιαίτερα συγκινητικό κλίμα έγινε η συνάντηση του με τη γυναίκα- σύμβολο, Χαρίτα Μάντολες
«Καθημερινό φαινόμενο οι κυβερνοεπιθέσεις - 13.000 την εβδομάδα»
Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων
Σταδιακά όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι θα καταρτιστούν σε θέματα ΑΙ
H ανάρτηση της Προέδρου της Δημοκρατίας για τις χθεσινές εκδηλώσεις, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας
Όσα είπε ο υπουργός Υγείας για το ΕΣΥ και το Κυπριακό
Γιατί δεν ισχύει για τις επιχειρήσεις
Πότε εκπνέει η προθεσμία
Δείτε τις αναρτήσεις του στο Χ
Το αξιοπρεπές τέλος στην καριέρα του και το μετέωρο βήμα των Δημοκρατικών προς τον Νοέμβριο
Τι προβλέπει η νομοθετική ρύθμιση
Ο Τούρκος Πρόεδρος είχε ζητήσει από τον πρωθυπουργό να βάλει τον Δένδια «στη θέση του»
Ο εβδομαδιαίος απολογισμός του πρωθυπουργού στο Facebook
Οι απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά διακυβεύματα δεν μπορεί να είναι επικοινωνιακές και συνθηματικές
Το σύμβολο δημιουργήθηκε από τον συγγραφέα Νίκο Δήμου στις 14 Αυγούστου 1974
Η ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας
«Το γεγονός ότι συνομιλούμε δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε ή υποχωρούμε»
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Λευκωσία
Πρώτη φορά Έλληνας πρωθυπουργός στη Λευκωσία για τη μαύρη επέτειο του «Αττίλα»
«Μια ομοσπονδιακή λύση δεν είναι δυνατή στην Κύπρο», δήλωσε ο Τούρκος Πρόεδρος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.