Πολιτικη & Οικονομια

Πόσους followers έχουν οι πολιτικοί αρχηγοί στα social media;

Ποιος προηγείται σε Facebook, Twitter και Instagram; Διαβάστε τη νέα μελέτη της aboutpeople για τη χρήση τους από τους Έλληνες πολιτικούς

A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η aboutpeople για τρίτη χρονιά παρουσιάζει μελέτη για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από τους Έλληνες πολιτικούς και τα αποτελέσματα έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Όσον αφορά τη χρήση των social media από τους πολιτικούς αρχηγούς μέχρι τις 17/4:

Ο Αλέξης Τσίπρας προηγείται σε followers στο Facebook (434.105) και στο Twitter (517.818). Σε σχέση με την προηγούμενη μελέτη (7/2017) παρατηρούμε μικρή μείωση των followers στο Facebook (-4.883) και αύξηση κατά 52.668 στο Twitter. Στο Instagram έχει 6.007 followers.

O Κυριάκος Μητσοτάκης είναι πρώτος στο Instagram με 18.842, ενώ αύξηση σε followers έχει τόσο στο Facebook (+7.366) όσο και στο Twitter (+64.187). Facebook 109.885 και Τwitter 178.914 για τον κ. Μητσοτάκη.

H Φώφη Γεννηματά έχει ελαφριά αύξηση σε Facebook (+3.004) και Twitter (+3.998). Facebook 27.101 και Τwitter 26.538 για την κ. Γεννηματά.

Ο Πάνος Καμμένος έχει μικρή μείωση στο Facebook (-983) σε έναν λογαριασμό που δεν είναι ενεργός για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ οι followers του στο Twitter έχουν αυξηθεί κατά 16.912.

Τέλος ο Βασίλης Λεβέντης έχει 7.669 followers στο Facebook και 6.202 στο Twitter.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η καταγραφή της σχέσης των βουλευτών με τα social media και η digital παρουσία τους. Το 85% διαθέτει λογαριασμό στο Facebook, ενώ σχεδόν 7 στους 10 έχουν Τwitter. Αρκετά λιγότεροι -περίπου 27%- διαθέτουν λογαριασμό στο Instagram, ένα ποσοστό που λογικά θα αυξηθεί σημαντικά στο προσεχές μέλλον, ενώ περισσότεροι από τους μισούς βουλευτές διαθέτουν και προσωπική ιστοσελίδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το να διατηρεί κάποιος βουλευτής λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το αξιοποιεί αφού παρατηρήθηκαν αρκετά ανενεργά profiles.

O Σταμάτης Πουλακιδάκος (μέλος ΕΔΙΠ, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ) σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης τονίζει: «Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο πλαίσιο της πολιτικής επικοινωνίας βαίνει συνεχώς αυξανόμενη, καθώς οι πολιτικοί εμπεδώνουν ολοένα και περισσότερο τη χρησιμότητά τους σε ό,τι αφορά την επαφή τους με τους πολίτες. Σύμφωνα με την μελέτη της aboutpeople, οι πολίτες ακολουθούν με αυξανόμενο ρυθμό τους πολιτικούς στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, μια τάση που μπορεί να οφείλεται τόσο στη συνεχή ανάπτυξη τους (του twitter και -ιδίως- του Instagram), όσο και στην επανειλημμένα καταγεγραμμένη απαξίωση -κυρίως στην Ελλάδα- των παραδοσιακών και κυρίαρχων ΜΜΕ. Τέλος, μια ειδική επισήμανση για το Instagram: φαίνεται να αποτελεί ανερχόμενο εργαλείο στο χώρο της πολιτικής επικοινωνίας και μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω «οπτικοποίηση» και προσωποποίηση της πολιτικής επικοινωνίας, δεδομένης της επικέντρωσής του σε ατομοκεντρικό οπτικο-ακουστικό υλικό.