- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τι αλλάζει για τις απεργίες με την τροπολογία που ψηφίζεται αύριο στη Βουλή
Συμφώνησαν Αχτσιόγλου και θεσμοί
Κατατέθηκε στη Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί αύριο, η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης αναφορικά με την κήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων, μετά από τη συμφωνία στην οποία κατέληξαν η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου και οι θεσμοί.
Η τροπολογία του υπουργείου Εργασίας προβλέπει πως για την κήρυξη απεργίας απαιτείται το 50% των οικονομικά ενεργών μελών πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης. Υπενθυμίζεται πως με τον ισχύοντα νόμο απαιτούνταν μόλις το 20%.
Ειδικά, όπως αναφέρεται στην τροπολογία, "με την προτεινόμενη διάταξη ορίζεται ειδική απαρτία κατά τις γενικές συνελεύσεις πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων σε περίπτωση συζήτησης και λήψης απόφασης κήρυξης απεργίας. Ειδικότερα, απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του ενός δευτέρου (1/2) των οικονομικά τακτοποιημένων μελών της συνδικαλιστικής οργάνωσης".
Επιπλέον, στην τροπολογία του υπουργείου Εργασίας, διευκρινίζεται ότι της αποζημίωσης εργαζόμενου προηγείται δικαστική απόφαση, που διαπιστώνει εάν υπήρχε δόλος εκ μέρους του εργοδότη, είτε σε ό,τι αφορά το ατύχημα ειδικά, είτε στη μη τήρηση μέτρων προστασίας της ασφάλειας και της υγείας στην εργασία.
Σημειώνεται πως η διάταξη κρίνεται απ' τον νομοθέτη ως αναγκαία, δεδομένου ότι η μέχρι σήμερα διατύπωση των προϋποθέσεων αποζημίωσης λόγω ατυχήματος, οδηγούσε σε αρκετές περιπτώσεις σε απαλλαγή των εργοδοτών από την υποχρέωση καταβολής της.
Τέλος, το υπουργείο Εργασίας, στη συγκεκριμένη τροπολογία, συμπεριλαμβάνει και ρύθμιση με την οποία καταργεί την εξαίρεση του κλάδου των οδηγών από την υποχρέωση ανάρτησης υπερωριών. Πλέον υποχρεούται ο πρόεδρος κάθε ΚΤΕΛ όπως και οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, να καταχωρούν σε ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Εργασίας, στοιχεία όπως οι υπερωρίες αλλά και ο πίνακας αναπαύσεων του προσωπικού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, η εξαίρεση του συγκεκριμένου κλάδου από την ανωτέρω υποχρέωση, είχε συμβάλει στην έκρηξη του φαινομένου αυθαιρεσιών της εργατικής νομοθεσίας.