Πολιτικη & Οικονομια

Μήπως δεν φταίει η «μαντάμ»;

Ευτύχης Παλλήκαρης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πριν από λίγο καιρό ο Τόμσεν (της τρόικας) έλεγε, μεταξύ άλλων, πως στην Ελλάδα οι τιμές δε λένε να πέσουν, τρία χρόνια μετά τα μνημόνια – και παρά τις αρχικές προσδοκίες. Αν και τώρα τελευταία κάτι πάει να γίνει, ωστόσο υπάρχουν περιστατικά που σε κάνουν να βγαίνεις από τα ρούχα σου.

Την περασμένη εβδομάδα έσπασε η οθόνη της ταμπλέτας μου, που στην αγορά κοστίζει 299 ευρώ. Η ταμπλέτα παράγεται στην Κίνα από γιαπωνέζικη εταιρεία – τι πρωτότυπο! Επισκέφτηκα την αντιπροσωπεία και ζήτησα να την επισκευάσουν. Λίγα λεπτά αργότερα, μου ήρθε ο λογαριασμός: Αντικατάσταση οθόνης LCD, 580 ευρώ! Και όχι μόνο. Εγκατάσταση συστήματος touchscreen, 150 ευρώ. Και, βέβαια, εργατικά 70 ευρώ. Σύνολο, 800 ευρώ!

Στην αρχή νόμιζα ότι έγινε κάποιο λάθος, καθώς με την τιμή αυτή μπορώ να αγοράσω σχεδόν τρεις ολοκαίνουργιες ταμπλέτες της ίδιας εταιρείας ή ακόμα και την τελευταία έκδοση i-pad – και θα έχω και ρέστα... Όμως, οι αρμόδιοι με διαβεβαίωσαν πως δεν κάνω λάθος. «Δεν φταίμε εμείς, τις τιμές τις καθορίζει η ευρωπαϊκή έδρα της εταιρείας, στη Γερμανία. Φταίει η Μέρκελ» είπε η υπάλληλος που με εξυπηρετούσε, όχι όμως και γατί η ελληνική αντιπροσωπεία μάς φοράει καπέλο τη «μαντάμ Μέρκελ» με 800 ευρώ – άντε, ας βγάλουμε τα εργατικά, με 730 ευρώ.

Ρωτώντας φίλους που έχουν σχέση με την ηλεκτρονική αγορά, πήρα την απάντηση πως, ναι, συμβαίνει τα ανταλλακτικά να είναι ακριβά, καθώς η παραγωγή ολόκληρης της ταμπλέτας στην Κίνα κοστίζει λιγότερο από τη μεμονωμένη παραγωγή ενός ανταλλακτικού –εν προκειμένω μιας οθόνης ταμπλέτας–, ιδιαίτερα αν αυτή παράγεται σε ευρωπαϊκό έδαφος. Έτσι, οι εταιρείες ακολουθούν την πολιτική «άσε τις επισκευές, πάρε καλύτερα κάτι καινούργιο».

Το θέμα είναι πως σε τελευταία ανάλυση τη νύφη πληρώνει ο καταναλωτής. Σημειωτέον, ότι στην περίπτωσή μου, η αγορά έγινε ακριβώς πριν από ένα χρόνο. Δηλαδή, ούτε η εγγύηση με κάλυψε για την αποκατάσταση της βλάβης.

Επειδή, λοιπόν, δεν πιστεύω ότι η «μαντάμ Μέρκελ» φταίει για όλα, σκέφτομαι να στείλω mail στην εταιρεία για να μου δώσει επαρκείς εξηγήσεις, να προσφύγω στο Συνήγορο του Καταναλωτή και σε κάποια όργανα στις Βρυξέλλες. Θα σας ενημερώσω σύντομα. Και, προσοχή, μην σας σπάσει η ταμπλέτα!

(Εννοείται πως τα στοιχεία της εταιρείας και της συσκευής είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου)