- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Μεσαίωνας η παρεμπόδιση λειτουργίας του taxibeat
Ίσως δεν υπήρχε πιο ενθαρρυντικό και αισιόδοξο παράδειγμα ελληνικής start-up επιχείρησης στα χρόνια του μνημονίου
Οι πλατφόρμες τύπου Taxi-beat κατάφεραν κάτι αδιανόητα θετικό για την ελληνική πραγματικότητα. Σε μία ελεύθερη αγορά συγκοινωνιακής ευπηρέτησης όπως είναι αυτή των Ταξί, δημιούργησαν μια ιντερνετική λύση άμεσης και ποιοτικής εξυπηρέτησης του κοινού και ταυτόχρονα πέτυχαν την αξιολόγηση των οδηγών από τους ίδιους τους επιβάτες. Δηλαδή εξυπηρέτηση, ταχύτητα, οικονομία, αξιολόγηση, κίνητρα και διαφάνεια. Το οικονομικό όφελος των εταιρειών αυτών υπήρξε εσωτερικό και βασίστηκε στο ίδιο το ενδιαφέρον των οδηγών Ταξί να συμμετέχουν εθελοντικά στο εγχείρημα, εκτιμώντας πως η αναλογία προμήθειας - κερδοφορίας λειτουργούσε επ’ ωφέλεια της προσωπικής επιχείρησής τους.
Το επιβατικό κοινό, οι πολίτες γενικά και κυρίως οι νέοι άνθρωποι έδειξαν από την αρχή μεγάλο ενθουσιασμό, ενώ η πρωτοπόρα σύλληψη και προσπάθεια μίας ελληνικής επιχείρησης ανταμοίφθηκε με την εξαγορά της από γερμανικό όμιλο, που δραστηριοποιείται διεθνώς. Μία εξαγορά 34 εκατομμυρίων ευρώ, που συναγωνίζεται επαξίως ως οικονομικό αντίτιμο την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την κυβέρνηση, στους ιταλούς επενδυτές. Ίσως να μην υπήρχε πιο ενθαρρυντικό και αισιόδοξο παράδειγμα ελληνικής start-up επιχείρησης στα χρόνια του μνημονίου. Μίας επιχείρησης που εμπεριείχε όλα όσα μνημονεύονται στο βερμπαλιστικό πολιτικό λόγο: καινοτομία, νεανική επιχειρηματικότητα, ευφυΐα, πρωτοτυπία, τεχνολογία και ωφέλιμη επίδραση στην εξυπηρέτηση του πολίτη, αλλά και στη γενικότερη λειτουργία αυτού που ονομάζουμε βιώσιμη και έξυπνη πόλη. Και όλα αυτά με μηδενικό κόστος, αθρόα συμμετοχή των ίδιων των οδηγών Ταξί και τεράστια αποδοχή του επιβατικού κοινού.
Ωστόσο η αντίληψη για τις δημόσιες συγκοινωνίες και την εξυπηρέτηση των πολιτών από πλευράς κυβέρνησης δείχνει μέχρι σήμερα αναχρονιστική, ταυτισμένη με τις χειρότερες πρακτικές λαϊκισμού του παρελθόντος. Υπενθυμίζω την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, και τα κακά χάλια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Η απόφαση αυτή όμως με το σχετικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών να περιοριστούν οι πρωτοπόρες ηλεκτρονικές πλατφόρμες εύρεσης και αξιολόγησης Ταξί είναι επιπλέον σκοταδιστική. Αξιοποιείται η κατάργηση ενός αμφιλεγόμενου συστήματος της Uber, για να παρασύρει παράλληλα τις έξυπνες ιντερνετικές εφαρμογές ελληνικής εμπνεύσεως. Μαζί με τα ξερά καίει και τα χλωρά. Γυρνάει τη χώρα πίσω, δείχνει συντεχνιακό παλιοκομματισμό, είναι συμβολικά τεχνοφοβική, βάζει φρένο στην πρόοδο. Η κυβέρνηση ψηφίζει αισθητικά Λυμπερόπουλο και επικροτεί την καθυστέρηση της κοινωνίας και της ζωής.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια Αξιωματική Αντιπολίτευση
Τι παραμένει αμετάβλητο
«Με το ζόρι παντρειά δε γίνεται» δηλώνει ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος
Η πρώτη αντίδραση μετά την παραίτηση Τζάκρη - Πούλου
Το ΠΑΣΟΚ γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»
«Είναι μία οδυνηρή απόφαση για εμένα», είπε η βουλεύτρια
Το Σάββατο ανακοινώνεται η ιδρυτική διακήρυξη
Τα βασικά σημεία των δηλώσεων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.