Πολιτικη & Οικονομια

Οι Έλληνες με τις καλές ειδήσεις

Septem

Δήμητρα Τριανταφύλλου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η A.V. σε συνεργασία με τη The Newtons Laboratory παρουσιάζουν ιστορίες επιτυχίας μέσα στην κρίση.

Υπάρχουν καλά νέα. Έρχονται από συμπολίτες μας που δημιουργούν και εξελίσσονται μέσα στην κρίση, που μεταφέρουν με επιτυχία στο εξωτερικό ελληνικά προϊόντα και ιδέες. Η A.V. σε συνεργασία με τη The Newtons Laboratory –άλλη μια ελληνική ιστορία επιτυχίας, μια νέα και ήδη βραβευμένη διαφημιστική εταιρεία– παρουσιάζουν ελληνικές ιστορίες επιτυχίας. Αυτή τη φορά μας διηγείται τη δική του ιστορία o χημικός - οινολόγος Σοφοκλής Παναγιώτου που μαζί με τον αδερφό του, οικονομολόγο Γιώργο Παναγιώτου δημιούργησαν την πρότυπη ελληνική μικροζυθοποιία Septem.

«Η ιδέα μας γεννήθηκε το 2005. Προέρχομαι από το χώρο της οινοποιίας και είχα την ευκαιρία να εργαστώ για 13 χρόνια ως οινολόγος σε μια σημαντική εταιρεία του χώρου. Η μπίρα, όπως και το κρασί, είναι προϊόντα που με ενθουσίαζαν γευστικά και πολύ συχνά δοκίμαζα μπίρες από διά- φορα μικροζυθοποιία παγκοσμίως. Βέβαια στη χώρα μας η αγορά της μπίρας χαρακτηρίζεται από μια έντονη προϊοντική μονοτονία και από πολύ μικρή παρουσία μικροζυθοποιίων σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

nn

Αφού εξετάσαμε τα οικονομικά δεδομένα, αξιολογήσαμε τις ιδιαίτερες συνθήκες της αγοράς και φτιάξαμε ένα ρεαλιστικό business plan, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε μια πρότυπη μονάδα μικροζυθοποιίας με τη λογική ενός μικρού επισκέψιμου οινοποιίου. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από το μηδέν: συνεργαστήκαμε με δύο πολύ σημαντικούς βιοκλιματικούς αρχιτέκτονες για το κτίριο, σχεδιάζοντας αρχικά μια μικρή μονάδα παραγωγής, που όμως στην πορεία θα μπορούσε να επεκταθεί χωρίς να επηρεαστεί το αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα που είχαμε θέση εξαρχής ως στόχο.

Επιλέξαμε να εγκαταστήσουμε το ζυθοποιείο στον οικισμό του Ωρολογίου, πολύ κοντά στο Αυλωνάρι Ευβοίας, γιατί είναι ο τόπος καταγωγής μας και θέλαμε να δημιουργήσουμε, όπως πολλοί ακόμα Έλληνες, κάτι σημαντικό στον τόπο τους. Το ότι αυτό δεν αγκαλιάστηκε εξαρχής από το σύνολο της τοπικής κοινωνίας μάς αφήνει μια μικρή πικρία, αλλά αντισταθμίζεται πλέον από το γεγονός ότι με το πέρασμα του χρόνου ολοένα και περισσότεροι δείχνουν περήφανοι για το προϊόν της περιοχής τους, που κατάφερε να διακριθεί πανελλαδικά και να αναγνωριστεί πλέον η Septem ως μια πολύ επιτυχημένη ελληνική μικροζυθοποιία.

Τον Ιούλιο του 2009 προχωρήσαμε στην παραγωγή της πρώτης εμφιαλωμένης μπίρας μας. Σήμερα παράγουμε 5 τύπους μπίρας και συγκεκριμένα μία Pilsner, μία Pale Ale, μία Red Ale, μία μαύρη τύπου Porter και τέλος τη ναυαρχίδα της εταιρείας μας που είναι μια μπίρα με μέλι, η Honey Golden Ale.

Πιστεύω ακράδαντα ότι μια μικροζυθοποιία πρέπει να παράγει διαφοροποιημένα καινοτόμα προϊόντα, τα οποία είναι δύσκολο να παραχθούν από μια μεγάλη ζυθοποιία. Θελήσαμε να περιοριστούμε αποκλειστικά στην παραγωγή μη παστεριωμένης, φρέσκιας μπίρας και στη χρήση μοναδικώνποικιλιών λυκίσκου που αναζητούμε από κάθε γωνιά του πλανήτη. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε προϊόντα με ξεχωριστή γεύση, έντονα αρώματα από τη χρήση ιδιαίτερων ποικιλιών λυκίσκου, που να στέκονται ισάξια στο διεθνή ανταγωνισμό και να μπορούν να αποτυπωθούν στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή ως διαφοροποιημένα, καινοτόμα προϊόντα.

nn

Η έμπνευση του ονόματος ήταν δική μου – Septem είναι ο αριθμός επτά στα λατινικά και συμβολίζει τη δημιουργία. Θελήσαμε, λοιπόν, σε κάθε τύπο μπίρας που παράγουμε να δώσουμε το όνομα μιας ημέρας της εβδομάδας.

Αυτή τη στιγμή στην εταιρεία εργαζόμαστε πέντε άτομα και άμεσα θα προχωρήσουμε στην πρόσληψη τριών ακόμα. Στοχεύουμε να προχωρήσουμε άμεσα σε συνέργιες με άλλες παραγωγικές μονάδες, με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του τουρισμού, προκειμένου να αποτελέσουμε πυρήνα ανάπτυξης και να αναδείξουμε συνολικά την περιοχή μας.

Το καλοκαίρι του 2012 οι μπίρες μας απέσπασαν 3 μετάλλια, ένα χρυσό, ένα ασημένιο και ένα χάλκινο σε διεθνή διαγωνισμό στο Λονδίνο. Παράλληλα, η εταιρεία μας ήδη τρέχει ένα επενδυτικό σχέδιο που προβλέπει την αύξηση των χώρων ζύμωσης και ωρίμανσης μπίρας, καθώς και των χώρων αποθήκευσης έτοιμου προϊόντος. Παράλληλα επενδύουμε σημαντικά σε εξοπλισμό που θα μας επιτρέψει την παραγωγή νέων εξειδικευμένων προϊόντων.

Με αυτή την ευκαιρία παρουσιάσαμε στην έκθεση Ηοreca 2013 μια νέα σειρά one off προϊόντων την οποία ονομάζουμε «Septem’s Hobby Hoppy Beers», που εγκαινιάστηκε με μια Imperial IPA και θα κυκλοφορήσει στην αγορά στο τέλος Μαρτίου. Η επένδυση αυτή είναι επιβεβλημένη προκειμένου να καλύψουμε την αυξανόμενη ζήτηση και να αντεπεξέλθουμε με επιτυχία στις νέες συνθήκες της αγοράς. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των απασχολουμένων της εταιρείας μας. Παράλληλα ξεκινάμε την πειραματική φύτευση λυκίσκου στο κτήμα μας, γεγονός που θα μας δώσει τη δυνατότητα σύνδεσης του προϊόντος με την τοπική αγροτική παραγωγή.

n

Αρχικά θελήσαμε να στοχεύσουμε κυρίως στην ελληνική αγορά. Οι διεθνείς βραβεύσεις των προϊόντων μας, όμως, βοήθησαν σημαντικά στην αναγνωρισιμότητά μας στο εξωτερικό και από το 2012 οι μπίρες μας εξάγονται σε Κύπρο και Μεγάλη Βρετανία.

Το 2013 ξεκινήσαμε εξαγωγές στη Βραζιλία, ενώ βρισκόμαστε σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με εισαγωγείς στη Νορβηγία και στον Καναδά.

H ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου θα μας επιτρέψει να αυξήσουμε την παραγωγική δυνατότητα και να αναπτύξουμε περαιτέρω τις εξαγωγές μας, που αποτελεί βασική στόχευση της Μικροζυθοποιίας Septem».