Πολιτικη & Οικονομια

Σε ιδιώτες τα αεροδρόμια, αλλά σε ποιους;

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στο τέλος Μαρτίου αρχίζει η διαδικασία της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας σε ιδιώτες για 30-35 χρόνια. Σύμφωνα με τα τελικά σχέδια που παρουσίασαν χθες ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης και ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) Ιωάννης Εμίρης, θα προκηρυχθούν παράλληλα δύο διαγωνισμοί οι οποίοι θα περιλαμβάνουν δύο ξεχωριστές ομάδες αεροδρομίων (από 7 έως 10 αεροδρόμια η κάθε ομάδα). Στην πρώτη ομάδα έχουν ενταχθεί τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας και των Χανίων, μέσω των οποίων το 2011 διακινήθηκαν συνολικά 9,3 εκατομμύρια επιβάτες. Ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί, θα μπορούν να ενταχθούν στην ίδια ομάδα τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου και της Καλαμάτας.

Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια της Σκιάθου, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Κω και της Ρόδου, μέσω των οποίων το 2011 διακινήθηκαν συνολικά 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Και σε αυτή την ομάδα, βάσει και του επενδυτικού ενδιαφέροντος, θα μπορούν να προστεθούν τα αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου και της Λήμνου. Το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, ανάλογα με την εξέλιξη της διαδικασίας, θα μπορεί να ενταχθεί είτε στην πρώτη είτε στη δεύτερη ομάδα. Σύμφωνα με το ΤΑΙΔΕΠ οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει αποδεδειγμένα να έχουν διαχειριστεί στο παρελθόν συγκεκριμένο αριθμό αεροδρομίων, ενώ το Δημόσιο θα εξακολουθεί να διατηρεί την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχο όλων των αεροδρομίων.