Η A.V. σε συνεργασία με τη The Newtons Laboratory παρουσιάζουν ιστορίες επιτυχίας μέσα στην κρίση.
Υπάρχουν καλά νέα. Έρχονται από συμπολίτες μας που δημιουργούν και εξελίσσονται μέσα στην κρίση, που μεταφέρουν με επιτυχία στο εξωτερικό ελληνικά προϊόντα και ιδέες. Η A.V. σε συνεργασία με τη The Newtons Laboratory –άλλη μια ελληνική ιστορία επιτυχίας, μια νέα και ήδη βραβευμένη διαφημιστική εταιρεία– παρουσιάζουν ελληνικές ιστορίες επιτυχίας. Αυτή τη φορά μας διηγούνται την ιστορία τους η Mareva Grabowski και η Δήμητρα Κολοτούρα, εμπνεύστριες της εταιρείας ρούχων Zeus and Dione – μιας ιδέας που μεταμορφώνει το αρχαιοελληνικό στιλ σε μια σύγχρονη, μινιμαλιστική πρόταση μόδας.
Η Mareva είναι οικονομολόγος και η Δήμητρα διευθύνει μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων στη Μεγάλη Βρετανία – εκπροσωπεί το BBC στην Ελλάδα, αλλά και περιοδικά της βρετανικής «Conde Nast», το «Brides», το «Traveler» κ.λπ. Η ιδέα προέκυψε πριν από ενάμιση χρόνο.
«Βλέπαμε ότι το κλίμα απέναντι στην Ελλάδα ήταν τρομερά αρνητικό. Το περασμένο καλοκαίρι η εταιρεία της Δήμητρας έκανε τις δημόσιες σχέσεις της Ελλάδας στους Ολυμπιακούς του Λονδίνου. Από τη χειραψία ήδη με τους δημοσιογράφους που ασχολούνται με πολιτική και οικονομία καταλαβαίναμε πόσο καχύποπτοι ήταν απέναντί μας. Εμείς όμως γνωρίζαμε ότι οι Έλληνες δεν είμαστε –όχι όλοι τουλάχιστον– αφερέγγυοι κι ασυνεπείς. Βέβαια ήδη από το καλοκαίρι του 2011 είχαμε επεξεργαστεί την ιδέα μας, η οποία είχε συμπέσει με το μεγάλο αφιέρωμα της γαλλικής “Vogue” στην Ελλάδα. Βλέπαμε, λοιπόν, αυτά τα τελευταία χρόνια πως ο οικονομικοπολιτικός Τύπος μάς μισούσε κι ο lifestyle μάς λάτρευε. Σχεδόν σε κάθε τεύχος του “Travel” –του ενθέτου των “Sunday Times” για τα ταξίδια– υπάρχει κι ένα αφιέρωμα στην Ελλάδα. Αντιληφθήκαμε ότι δεν υπάρχει μια εγχώρια επωνυμία από το χώρο της μόδας που να αντανακλά την κλασική πλευρά του αρχαιοελληνικού και φολκόρ στιλ, αλλά δοσμένη με ένα σύγχρονο τρόπο που να το κάνει εξαγώγιμο σε όλο τον κόσμο. Παντού βλέπεις τα ίδια σανδάλια, τα ίδια καφτάνια, τα ίδια μοτίβα.
Αρχίσαμε να ταξιδεύουμε σε όλη την Ελλάδα. Μπορεί η ελληνική υφαντουργία να έχει τελειώσει εδώ και καιρό, εμείς όμως θέλαμε να συνεργαστούμε με τους εναπομείναντες δίνοντας πνοή στη δουλειά τους. Βρήκαμε συνεργάτες από την Κρήτη, όπου τα υφαντά φτιάχνονται από το μηδέν, διαλέξαμε κεντήματα από όλη την Ελλάδα και φυσικά για το μετάξι στραφήκαμε στους παραγωγούς στο Σουφλί. Τα ασημικά μας –τα οποία είναι ένα πολύ ανταγωνιστικό ελληνικό προϊόν– τα προμηθευόμαστε από τεχνίτες από όλη την Ελλάδα: το Μέτσοβο, τα Γιάννενα κ.ά. Το δέρμα προσπαθούμε όσο το δυνατόν περισσότερο να προέρχεται από ελληνικά βυρσοδεψεία.
Για το σχεδιασμό των ρούχων, προσλάβαμε μια νεαρή Ελληνίδα σχεδιάστρια, τη Λύδια Βουσβούνη, που σπούδασε μόδα στο Λονδίνο, έχει διακριθεί ανάμεσα στους 20 καλύτερους απόφοιτους σχεδιαστές στον κόσμο και δούλεψε για οίκους όπως Chloé, Loewe κ.ά. Της εξηγήσαμε την ιδέα και το όραμά μας κι εκείνη με τη σειρά της μας είπε ότι ήθελε πολύ να γυρίσει στην Ελλάδα. Για την ίδια ήταν μια πρόκληση, αφού θα είχε τη δυνατότητα να βάλει σε εφαρμογή τις δικές της ιδέες και ταυτόχρονα να κάνει κάτι που διαφημίζει την πατρίδα της.
Ψάχναμε το όνομα που θα δίναμε στο brand πάνω από εννιά μήνες. Τελικά αναθέσαμε αυτή τη δουλειά στον Ευθύμη Φιλίππου (σ.σ. σεναριογράφος του “Κυνόδοντα”) και το logo στην εταιρεία Μ+P. O Ευθύμης μάς βρήκε 8 ονόματα και μας άρεσαν όλα πολύ. Καταλήξαμε στο “Zeus+ Dione” γιατί περιγράφει μια ολόκληρη ιστορία από την ελληνική μυθολογία. Πώς ο Δίας και η Διώνη –η Θεά Μητέρα– έγιναν οι γονείς του πιο όμορφου πλάσματος πάνω στη γη: της Αφροδίτης.
Η συλλογή περιλαμβάνει ρούχα, παπούτσια και κοσμήματα, όλα γυναικεία, ενώ έχουμε πειραματιστεί και με κάποια μικροέπιπλα. Στόχος μας είναι να κυκλοφορήσουμε και σειρές με παιδικά και ανδρικά ρούχα. Το στιλ είναι λιτό, δωρικό με παραδοσιακές πινελιές. Είναι προϊόντα πολυτέλειας κι οι τιμές ξεκινούν από € 50 και φτάνουν μέχρι € 1.000, με ένα μέσο όρο τα € 200. Κυκλοφόρησαν το καλοκαίρι του 2012 αρχικά μέσα σε ξενοδοχεία όπως το Μπελβεντέρε, το Ελούντα κ.ά. Πήγαν αμέσως πολύ καλά και το φθινόπωρο δείξαμε τη συλλογή “Καλοκαίρι 2013” στην Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι. Είχαμε πολλές παραγγελίες από μεγάλα εμπορικά καταστήματα στη Μέση Ανατολή, Κατάρ, Ντουμπάι κ.ά., αλλά κι από ιδιώτες από όλο τον κόσμο. Με αυτό που ξετρελάθηκαν στο Παρίσι ήταν με τα φορέματα και τις φούστες φτιαγμένα με βελονάκι. Έμπαιναν στο περίπτερό μας και ζητούσαν να τα αγοράσουν επιτόπου εκείνη τη στιγμή.
Η γραφειοκρατία ήταν κάτι που, ας πούμε, το ξεπεράσαμε. Το τραπεζικό είναι πιο σοβαρό πρόβλημα. Αν δεν πληρώσεις προκαταβολικά τους προμηθευτές σου δεν μπορείς να προχωρήσεις. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι πρέπει να έχεις δικό σου κεφάλαιο. Οι τράπεζες δεν δανείζουν αυτή τη στιγμή. Επίσης στην Ελλάδα έρχεσαι κάποιες φορές αντιμέτωπος με τη φράση “αυτό δεν γίνεται”. Κι εμείς σκεφτόμαστε: “Πειραματίσου, όμως. Κάν’ το να γίνεται”.
Υπήρξαν φορές που παραγγείλαμε κάτι και η πρώτη παρτίδα που ήρθε ήταν εξαιρετικής ποιότητας, αλλά η επόμενη μέτρια. Συνεργαζόμαστε και με πενήντα γυναίκες που πλέκουν στο βελονάκι και κεντάνε, και μας δίνουν πάντα ρούχα εξαιρετικής ποιότητας. Το πιο ενδιαφέρον είναι οι πολλές νέες κοπέλες που συναντήσαμε να ξέρουν ή να μαθαίνουν βελονάκι. Μας φαίνεται αισιόδοξο που αυτή τη στιγμή η νέα γενιά ψάχνει τέτοιους παραδοσιακούς και δύσκολους τρόπους δημιουργίας. Γενικά πιστεύουμε ότι οι Έλληνες έχουν την εφευρετικότητα στο DNA τους, με μεγάλο εύρος ενδιαφερόντων. Αυτό δεν το βλέπεις εύκολα σε άλλους λαούς.
Από την καλοκαιρινή συλλογή μας, τα σανδάλια θα πωλούνται στα Attica και τα ρούχα στη “Μαγεία” στη Χάρητος. Βέβαια, επικεντρωνόμαστε περισσότερο στις εξαγωγές. Αυτή την περίοδο δουλεύουμε για το concept store που θα εγκαινιάσουμε στο Βερολίνο, το πρώτο ελληνικό του είδους του στο εξωτερικό. Στο bauhaus κτίριο των 500 τ.μ. στη συνοικία του Μίτε θα παρουσιάζονται τα δικά μας προϊόντα, της Coco-Mat, του Citrus και τα κοσμήματα των Λιάνας Βουράκη, Πενθερουδάκη και Ντόλλυς Μπουκογιάννη. Θα ξεκινήσει να λειτουργεί πριν τα επίσημα εγκαίνια (Μάιος), ενώ ήδη προετοιμάζουμε και το επόμενο στη Νέα Υόρκη.
Η μόδα δεν είναι το προϊόν που μας κάνει γνωστούς στον κόσμο. Βέβαια, ονόματα όπως της Μαίρης Κατράντζου έχουν βοηθήσει αρκετά την εικόνα της στο εξωτερικό. Ο τελευταίος, μάλιστα, παρουσίασε μια συλλογή με αρχαιοελληνικά σανδάλια τύπου αμαζόνα, που έκανε θραύση.
Θα λέγαμε στους νέους ανθρώπους που θέλουν αυτή τη στιγμή να κάνουν κάτι μέσα στην κρίση: “Αν έχεις μια ιδέα πάλεψέ το. Μέσα στην κρίση είναι η ευκαιρία. Όταν όλα πάνε καλά δεν είναι ευκαιρία. Αλλά να έχεις μια γερή ιδέα. Όχι να θες να κάνεις κάτι γενικώς κι αορίστως”».
Info: Τα γραφεία/showroom της Zeus and Dione είναι Πλουτάρχου 21, Κολωνάκι, www.zeusndione.com
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Τα χαμόγελα επέστρεψαν»
Ο χημικός μηχανικός που πέρασε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αναλαμβάνει την ηγεσία της Κουμουνδούρου
Οι πρώτες δηλώσεις του νέου προέδρου του κόμματος έξω από τα γραφεία της Κουμουνδούρου
«Θα είμαι στρατιώτης της παράταξης - Δεν θέλω να ταλαιπωρήσω τον κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ» δήλωσε ο βουλευτής Χανίων
Πώς διαμορφώνονται τα ποσοστά των υπόλοιπων υποψηφίων
«Είναι ένα ηχηρό μήνυμα για φυγή προς τα εμπρός», είπε ο ευρωβουλευτής
Οι πρώτες δηλώσεις μετά τα αποτελέσματα των εκλογών στον ΣΥΡΙΖΑ
Θρίλερ για το 50% από τον πρώτο γύρο
Η απόσταση από τον Παύλο Πολάκη
Η απάντηση από πηγές της Κουμουνδούρου
Οι δηλώσεις μετά το κλείσιμο της κάλπης
Πού εντοπίζεται η μεγαλύτερη συμμετοχή
«Επιτέλους μετά από μήνες θα αποκτήσουμε πλήρη ιεραρχία», δήλωσε ο πρώην υπουργός
Ανοιχτή η ανεξαρτητοποίηση του βουλευτή
Πότε αναμένονται τα πρώτα αποτελέσματα
Η ανάρτηση για την ψήφο του πρώην πρωθυπουργού
Με αφορμή την παράταση που δόθηκε στις κάλπες
Τουλάχιστον 60.000 έχουν ψηφίσει μέχρι τις 18:00 - Αισιοδοξία στην Κουμουνδούρου
Η ανάρτησή της στα social media
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.