- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Πτώση 38% στις δαπάνες των καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ σε μία διετία
Αποκαλύπτει η έρευνα της MRB Hellas «ShopperHood Study
Η αλλαγή των καταναλωτικών τάσεων μέσα μόλις σε δύο χρόνια αποκαλύπτεται στην έρευνα της MRB Hellas «Shopper Hood Study, ενώ «την εξέλιξη της συμπεριφοράς και των εκφάνσεων του Έλληνα shopper μέσα στο σούπερ μάρκετ», παρουσίασε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Μαύρος, στο πλαίσιο του 12ου συνεδρίου ECR Hellas.
Σύμφωνα με την μελέτη, εντοπίζονται περικοπές στις δαπάνες των καταναλωτών στο σούπερ μάρκετ, οι οποίες φτάνουν ακόμη και το 38% σε σύγκριση με το 2015. Μάλιστα, η μείωση των μηνιαίων εξόδων δεν αφορά μόνο όσους έτσι κι αλλιώς, λόγω των σοβαρών οικονομικών δυσχερειών, ξόδευαν λίγα χρήματα στο σούπερ μάρκετ και περιορίζονταν στα απολύτως απαραίτητα, αλλά και όσους μέχρι πριν από λίγα χρόνια αντιμετώπιζαν τα ψώνια ως ευχαρίστηση και δοκίμαζαν νέα προϊόντα.
Επιπλέον στο πλαίσιο της μελέτης, στοιχεία της οποίας δημοσιεύει η Καθημερινή, οι καταναλωτές χωρίζονται σε επτά κατηγορίες, επτά «φυλές»:
• Οι «budget conscious», που αποτελούν το 34% των καταναλωτών (όπως και το 2015), και είναι αυτοί που αγχώνονται περισσότερο να μην υπερβούν τον προϋπολογισμό τους. Πρόκειται συνήθως για καταναλωτές που «κυνηγούν» τις προσφορές. Η μέση αξία «καλαθιού» ανά επίσκεψη παραμένει στα ίδια επίπεδα με το 2015, στα 18 ευρώ. Ωστόσο, έχουν μειώσει τις επισκέψεις τους στο σούπερ μάρκετ, με συνέπεια η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ να έχει υποχωρήσει στα 185 ευρώ από 214 το 2015 (μείωση δηλαδή κατά 13,6%).
• Οι «smart shoppers», οι «έξυπνοι αγοραστές» που αποτελούν το 31% των καταναλωτών (από 28% το 2015). Επίσης, δεν έχουν μειώσει την αξία του «μέσου καλαθιού» σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, στα 23 ευρώ, όμως έχουν περιορίσει τις επισκέψεις τους. Αποτέλεσμα; η μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ υποχώρησε στα 222 ευρώ από 230 δύο χρόνια πριν.
• Οι «βιαστικοί» αποτελούν πλέον το 8% (από 11% το 2015) και ξοδεύουν επίσης πολύ τον μήνα, 169 ευρώ από 274 δύο χρόνια πριν. Πρόκειται για τους καταναλωτές οι οποίοι πάνω στη βιασύνη τους μπορεί να αγόραζαν και πιο ακριβά προϊόντα, τώρα όμως είναι πιο προσεκτικοί και αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα.
• Οι «γκουρμέ». Πρόκειται για την κατηγορία των καταναλωτών που ξόδευαν τα περισσότερα, αλλά που έχουν προβεί σε σημαντικές περικοπές. Η μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ υποχώρησε στα 403 ευρώ από 510 το 2015. Τους συγκεκριμένους καταναλωτές τούς «έδιωξε» το σούπερ μάρκετ, το οποίο πλέον κινείται υπερβολικά στη λογική των προσφορών. Οι ίδιοι κάνουν δαπάνες, αλλά σε εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων, αναζητώντας διαφορετική αγοραστική εμπειρία.
• Οι «Day out». Η μείωση του ποσοστού τους στο 5% (από 8% το 2015) αποτελεί πλήγμα για τα σούπερ μάρκετ, καθώς πρόκειται για την ομάδα εκείνη που αντιλαμβάνεται τα ψώνια ως διασκέδαση.
• Οι «Αντε πάλι». Βρίσκονται στον αντίποδα της προηγούμενης «φυλής», καθώς πρόκειται για τους καταναλωτές εκείνους που αντιμετωπίζουν την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ως αγγαρεία. Το ποσοστό τους έχει αυξηθεί, από 7% σε 10%, κάτι που βεβαίως είναι εις βάρος των πωλήσεων και των κερδών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, καθώς συνηθίζουν να αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα.
• Οι «Για να δω». Πρόκειται για τους καταναλωτές που πειραματίζονται με νέα προϊόντα και άρα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν περισσότερα. Το ποσοστό τους, δυστυχώς για λιανεμπόρους και προμηθευτές, παρέμεινε στο 4%, ενώ η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές στο σούπερ μάρκετ υποχώρησε στα 488 ευρώ από 499 ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρώτη δόση θα αντιστοιχεί στο 55% του επιδόματος
Το πλάνο για τους ενοίκους μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα
«Κατέθεσα μήνυση διότι έχει πει πολλά συκοφαντικά ψέματα κατά εμού και ινστιτούτων που ίδρυμα πριν 33 χρόνια» ανέφερε.
Τι αποκαλύπτει ο δικηγόρος της πολιτικού για τον κοινό τους στόχο
Κάλεσμα στους υποστηρικτές του να δώσουν το «παρών» στην αυριανή εκδήλωση απεύθυνε ο Στέφανος Κασσελάκης
Οι Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα
«Είναι σαφές ότι δεν σέβονται την ψήφο των πολιτών» δήλωσε για τις ανεξαρτητοποιήσεις Τζάκρη και Πούλου
Αιχμές από τον υποψήφιο για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ στην τελική ευθεία πριν τις εκλογές στην Κουμουνδούρου
«Τις ανεμογεννήτριες τις ξέρω πολύ καλά, με πίεζε ο χρόνος», είπε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
«Μακάρι να επαναληφθεί και να ανανεωθεί η θητεία της» σημειώνει ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου
Ποιο είναι το σχέδιο δράσης για το 2025
«Ο Κώστας Καραμανλής τοποθετείται με ευπρέπεια», λέει ο Παύλος Μαρινάκης
Ο ΣΥΡΙΖΑ τελείωσε μεν αλλά άφησε ανεξίτηλο λεκέ στο συλλογικό υποσυνείδητο
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.