Πολιτικη & Οικονομια

Τι κάνει ο υπουργός Επικρατείας όταν «παραπέφτει ένα χαρτί»;

Η αγωνία της κυβέρνησης να δείξει ότι ενδιαφέρεται για την καθημερινότητα του πολίτη φαίνεται ότι μεγαλώνει μετά την ψήφιση των μέτρων

Ευτύχης Παλλήκαρης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η αγωνία της κυβέρνησης να δείξει ότι ενδιαφέρεται για την καθημερινότητα του πολίτη φαίνεται ότι μεγαλώνει μετά την ψήφιση των μέτρων. Στο πλαίσιο αυτό «νεκραναστήθηκε» το πρωθυπουργικό γραφείο της Θεσσαλονίκης, αλλά ενεργοποιήθηκαν και τα αντανακλαστικά του υπουργού Επικρατείας που εδώ και καιρό έχει συστήσει την «ομάδα καθημερινότητας» στο γραφείο του. Τι κάνει αυτή η ομάδα ακριβώς; Μια μικρή γεύση μάς έδωσε χτεσινή ανακοίνωση του  υπουργού κ. Αλέκου Φλαμπουράρη με τίτλο «η Ομάδα της Καθημερινότητας μεσολάβησε για την επανένταξη σε ρύθμιση δόσεων και καταβολή εφάπα».

Στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά σε δύο περιπτώσεις. Θα σταθούμε ξεχωριστά στη δεύτερη: «Μια άλλη πολίτης κινδύνευσε να χάσει το εφάπαξ του θανόντος συζύγου της. Είχε πεθάνει από το 2014 αλλά δεν είχε λάβει καμία ειδοποίηση από το αρμόδιο Ταμείο. Απευθυνόμενη στην πλατφόρμα kathimerinotita.gov.gr, οι υπάλληλοι διαπίστωσαν ότι το ΕΤΕΑΕΠ είχε εκδώσει το εφάπαξ, αλλά το σχετικό χαρτί είχε παραπέσει. Μετά τις απαραίτητες συνεννοήσεις, το ποσό καταβλήθηκε στη δικαιούχο».

Κι έτσι ζήσαμε εμείς καλά και η πολίτης καλύτερα; Όχι βέβαια. Η ενημέρωση θα έπρεπε να αρχίζει από εκεί που η παράγραφος τελειώνει. Τι εννοούν όταν λένε πως έγιναν «οι απαραίτητες συνεννοήσεις»; Δηλαδή βρέθηκε το χαρτί που παράπεσε; Γιατί το ερώτημα ουσίας είναι: Σε ποια κατάσταση πρέπει να βρίσκεται αυτή η υπηρεσία ώστε να παραπέφτει ένα χαρτί; Ζητήθηκαν ευθύνες γι' αυτό; Πόσο έχει προχωρήσει η ψηφιακή εξυπηρέτηση των πολιτών ώστε να προφυλάσσονται από «παραπεταμένα χαρτιά»; Αυτό θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και θα ήταν μια ουσιαστική συμβολή στην ελάφρυνση της καθημερινότητάς μας. Γιατί στην πραγματική ζωή εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που συναλλάσσονται με τις εφορίες, τον ΕΦΚΑ και άλλους οργανισμούς-μαμούθ, βιώνουν το δράμα με τα παραπεταμένα χαρτιά, τις παράλογες απαιτήσεις, τις αμέτρητες εγκυκλίους που κάνουν την εξυπηρέτηση δύσκολο έργο για πολίτες αλλά και δημόσιους υπαλλήλους − όσοι πραγματικά μοχθούν γι' αυτό.

Με δυο λόγια, η ιστορία για την καθημερινότητα του πολίτη αρχίζει από εκεί που τελειώνει η ανακοίνωση του υπουργού Επικρατείας...