- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κορκίδης: «Το Πάσχα δεν έφερε την Ανάσταση της ελληνικής αγοράς»
Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν αδύναμοι, συγκρατημένοι και φοβισμένοι
«Το Πάσχα δεν έφερε την Ανάσταση της πολυπαθούς ελληνικής αγοράς», δήλωσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Βασίλης Κορκίδης, σημειώνοντας ότι η αναβλητικότητα και η εξάμηνη καθυστέρηση της αξιολόγησης έχει δημιουργήσει έντονη αβεβαιότητα και μόνιμη ανασφάλεια στην αγορά.
Αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση ο κ. Κορκίδης υποστήριξε ότι «σε μια βαριά τραυματισμένη πραγματική οικονομία είναι δύσκολο να επέλθουν θεαματικές βελτιωτικές αλλαγές σε μικρό χρονικό διάστημα». «Η πασχαλινή περίοδος, ως γνωστό, ήταν μικρής διάρκειας και έντασης και δεν μπόρεσε εκ των πραγμάτων να επουλώσει παλιές και νέες πληγές», είπε και πρόσθεσε πως «η ελληνική επιχειρηματικότητα έχει εγκλωβιστεί σε μια αναμονή εξελίξεων και υπολειτουργεί επικίνδυνα».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, «το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς έχει πλέον οριστικά χαθεί» και όπως προειδοποιεί, «ενδέχεται να χαθεί οικονομικά και το επόμενο, εάν δεν κλείσει η αξιολόγηση σύντομα και πριν την έναρξη της θερινής τουριστικής περιόδου».
Η ετήσια μείωση του τζίρου το πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου του 2017 εκτιμάται μεταξύ 4-5% σε σύγκριση με το 2016, γεγονός «που σημαίνει ότι οι απώλειες στις πωλήσεις της πασχαλινής αγοράς φέτος, υπολογίζονται σε περίπου 130 εκατ. ευρώ λιγότερα από πέρυσι, κάτι που επιβεβαιώνει ότι η αγορά θα συνεχίσει και μετά το Πάσχα να ανεβαίνει τον δικό της Γολγοθά», είπε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Κορκίδης.
Θετικά αποτιμάται το γεγονός ότι οι τιμές των τροφίμων παραμένουν γενικά σταθερές σε σύγκριση με πέρυσι, παρά την επανεμφάνιση, μετά από χρόνια του πληθωρισμού με αύξηση 1,7% τον Μάρτιο».
«Κάθε Πάσχα, λόγω του εθίμου "σπάζουν" πάνω από 200 εκατ. αυγά, "λιώνουν" περισσότερες από τρία εκατομμύρια λαμπάδες και καταναλώνονται περισσότερα από δύο εκατομμύρια σοκολατένια αβγά. Πρόκειται για το 10% της ετήσιας κατανάλωσης αυγών ελληνικής παραγωγής, που ευτυχώς λόγω της παράδοσης, συντηρείται κάθε χρόνο σταθερή», σχολίασε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ. «Το γεγονός ότι φέτος το Καθολικό συνέπεσε με το Ορθόδοξο Πάσχα, είχε ως αποτέλεσμα πολλοί δημοφιλείς προορισμοί να επωφεληθούν το πλεονέκτημα της ‘εισαγόμενης’ κατανάλωσης από ξένους τουρίστες. Όμως, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να παραμένουν αδύναμοι, συγκρατημένοι και φοβισμένοι, ακόμα και μετά τα νέα της προσυμφωνίας της Μάλτας», επισήμανε ο κ. Κορκίδης για να καταλήξει: «Όλα, λοιπόν, δείχνουν ότι ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης τον Μάιο, η ‘οικονομική ανάσταση’ της ελληνικής αγοράς θα αργήσει να έρθει, παρά την έναρξη της πολλά υποσχόμενης θερινής τουριστικής περιόδου».