Πολιτικη & Οικονομια

Το κινέζικο μπαϊτζιού εκτοπίζει, παγκόσμια, το ουίσκι

Ποια είναι η κατάταξη στις μάρκες ουίσκι και μπίρας

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η μάρκα «Μουτάι» του σκληρού αλκοολούχου ποτού μπαϊτζιού και η «μπαντβάιζερ» στις μπίρες, είναι πλέον οι κυρίρχοι παίχτες παγκόσμια.

Λεπτομερέστερα, όπως μεταδίσει ο Αθήνα 9,84, «Το κινέζικο ποτό Baijiu κυριαρχεί πλέον στην παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών σε όρους αξίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το ουίσκι, με μεγαλύτερο brand σε αξία το Moutai, ενώ στην παγκόσμια αγορά μπύρας, κυρίαρχα και ενισχυμένα είναι τα brands της Budweiser, που ανήκουν στον αμερικανικό κολοσσό της μπύρας, AB InBev. Κάθε χρόνο, η εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Brand Finance, αποτιμά χιλιάδες μάρκες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου. Οι 50 μεγαλύτερες σε αξία, μάρκες αλκοολούχων ποτών στον κόσμο, περιλαμβάνονται στην κατάταξη Brand Finance Spirits 50, ενώ οι 25 κορυφαίες μάρκες μπίρας, απαρτίζουν την κατάταξη Brand Finance Beers 25».

Βαριά αλκοολούχα

Το 2017 είναι η χρονιά των εμπορικών σημάτων του κινέζικου αλκοολούχου ποτού Baijiu. Για πρώτη φορά, το «φλογερό» κινέζικο ποτό αντιπροσωπεύει πλέον το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της αξίας των εμπορικών σημάτων από κάθε άλλο είδος αλκοολούχου. Συγκεκριμένα, το μερίδιο του ουίσκι –που μέχρι πέρυσι διατηρούσε τα ηνία– έπεσε στο 28%, με το Baijiu να έχει εκτιναχθεί στο 37,5%. Τα κορυφαία εμπορικά σήματα του ποτού Baijιu έχουν παγκοσμίως συνολική αξία πάνω από 22 δισ. δολάρια.

Το Moutai είναι το brand του Baijiu που διατηρεί την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ως το brand με την υψηλότερη αξία, καταγράφοντας αύξηση 60% και φθάνοντας τα 11,5 εκατ. δολάρια. Η ζήτηση είναι τώρα ισχυρότερη από ποτέ, με την τιμή της φιάλης να αυξάνεται πρόσφατα στην Κίνα, σε 1.200 γουάν.

Άλλα εμπορικά σήματα Baijiu που παρουσιάζουν εξίσου δυναμική ανάπτυξη, είναι τα Gujing Gong Jiu, Wuliangye, Luzhou Laojiao και Yanghe, με αύξηση 86%, 73% και 50% αντίστοιχα, για τα τρία τελευταία brands.

To Johnnie Walker παραμένει η Νο1 σε αξία μάρκα ουίσκι στον κόσμο, με σημαντική διαφορά, στα 4,5 δισ. δολ., διατηρώντας την δεύτερη θέση στο σύνολο της παγκόσμιας κατάταξης.

Στον αντίποδα, η μάρκα Malibu παρουσιάζει την μεγαλύτερη μείωση από  οποιοδήποτε άλλο εμπορικό σήμα κατά το τρέχον έτος, κυρίως ως αποτέλεσμα της μείωσης των πωλήσεών του. Η αξία του εμπορικού σήματος μειώθηκε κατά 17%, στα 273 εκατ. δολάρια.

Σε ό,τι αφορά την γενική κατάταξη, πίσω από τα Moutai και Johnnie Walker, την πρώτη 15άδα συμπληρώνουν τα brands: Yanghe, Jack Daniels (3,05 δισ. δολ.), Hennessy, Luzhou Laojiao, Bacardi (2,18 δισ. δολ.), Smirnoff, Wuliangye, Absolut (1,76 δισ. δολ.), Ruang Khao, Grey Goose, Chivas Regal (1,4 δισ. δολ.), Guing Gong Jiu και Jameson (863 εκατ. δολ.).

Μπίρες

«Το μεγαλύτερο σε αξία εμπορικό σήμα μπύρας στον κόσμο είναι η Bud Light. Αποτελεί επίσης την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα μπύρας του τρέχοντος έτους, καταγράφοντας αύξηση 34% στα $ 6,6 δισ. Η «αδελφή» μάρκα Budweiser, βρίσκεται στη δεύτερη θέση με US $ 5,9 δισ. Και τα δύο brands ανήκουν στον αμερικανικό κολοσσό, Anheuser Busch (AB InBev).

Η Heineken βρίσκεται στην 3η θέση και πάλι, με μια αύξηση της αξίας της μάρκας κατά 22% στα US $ 5,2 δισ. Στις επόμενες θέσεις ακολουθούν τα brands: Brahma, Skol, Asahi, Corona Extra (2,39 δισ. δολ.), Guinness (2,3 δισ. δολ.), Kirin, Miller Lite, Coors, Harbin Beer, Snow, Antarctica, Stella Artois (1,39 δισ. δολ.), Busch, Tecate, Peroni Nastro Azzurro, Carlsberg (1,11 δισ. δολ.), Amstel (1,07 δισ. δολ.), Natural, Cass, Tsingtao, Carling και Sol (904 εκατ. δολ.)»