- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κυβέρνηση: Δεν θα γίνουν πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας το 2017
Έρχεται ο γιατρός της γειτονιάς - δωρεάν νομικές υπηρεσίες σε φτωχούς δανειολήπτες
Στην πλήρη ανάπτυξη δικτύου δομών και υπηρεσιών για την αποφασιστική ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και την διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου σχέσεων ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη, προχωρά η κυβέρνηση.
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη, ενέκρινε το σχεδιασμό για τις «Τοπικές και περιφερειακές δομές πρώτης υποδοχής και εξυπηρέτησης πολιτών».
Στο πλαίσιο αυτό αναβαθμίζονται οι εξής δομές και υπηρεσίες:
* Front desk υπουργείου Εργασίας και Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ).
* Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).
* Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης.
Παράλληλα συγκροτούνται οι ακόλουθες νέες δομές και υπηρεσίες:
- Τοπικές Μονάδες Υγείας (Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - ΠΦΥ).
- Κέντρα Κοινότητας - Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.
- Γραφεία Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Δανειοληπτών.
- Δωρεάν νομική υποστήριξη δανειοληπτών με χαμηλά εισοδήματα.
Γιάννης Δραγασάκης
«Υπηρεσίες για την κοινωνία, κοντά στον πολίτη»
Κατά την εισήγησή του στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης υπογράμμισε ότι τόσο οι δομές που αναδιοργανώνονται όσο και εκείνες που δημιουργούνται, «ανταποκρίνονται άμεσα στις ανάγκες της κοινωνίας και αφορούν άμεσα τον πολίτη».
«Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε διαδικασίες με ένα μόνο σκοπό, αυτές να είναι στην υπηρεσία της κοινωνίας, να είναι προσιτές στον πολίτη, να τον διευκολύνουν στις καθημερινές ανάγκες και υποθέσεις του», είπε ο Γ. Δραγασάκης και υπογράμμισε ότι στο ΚΥΣΚΟΙΠ θα πρέπει προσδιοριστεί με ακρίβεια πότε και πώς ο πολίτης θα έχει πρόσβαση σε αυτές τις δομές και τις υπηρεσίες, πώς και πότε «χειροπιαστά» θα αντιληφθεί τα οφέλη από το σχεδιασμό αυτό.
«Όχι άλλη μία μεταρρύθμιση», αλλά προοδευτικές μεταρρυθμίσεις
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης υπογράμμισε ότι με ευθύνες δεκαετιών, αλλά και εξαιτίας της κρίσης και των πολιτικών σκληρής λιτότητας τα προηγούμενα χρόνια, η Ελλάδα βρέθηκε σε θέση υστέρησης έναντι σχεδόν όλων των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών, σε ό,τι αφορά την ποιότητα των δημόσιων δομών και υπηρεσιών, αλλά και των αντίστοιχων του κράτους πρόνοιας.
«Οι μεταρρυθμίσεις που γίνονταν, είτε διότι ήταν μεταρρυθμίσεις απορρύθμισης είτε διότι δεν επέφεραν ωφέλιμα αποτελέσματα για τον πολίτη, κούρασαν ή και απογοήτευσαν», είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπογράμμισε ότι σήμερα η κοινωνία θέλει να δει αποτελέσματα προς όφελός της, προωθητικές αλλαγές υπέρ του συλλογικού και του ατομικού συμφέροντος.
Στο σημείο αυτό όμως ο Γιάννης Δραγασάκης έσπευσε να υπογραμμίσει πως για τις αιτίες αυτής της κατάστασης, δεν ευθύνεται η παρούσα κυβέρνηση και πως ενώ η κοινωνία έχει συνείδηση ότι τα προβλήματα αυτά έρχονται από μακριά έχει αδημονία να δει απτά αποτελέσματα, παρ' όλο που αναγνωρίζει ότι υπήρξαν από την σημερινή κυβέρνηση εμβληματικές κινήσεις και πολλές άλλες λιγότερο εμφανείς, αλλά ουσιαστικές παρεμβάσεις.
«Σήμερα η κοινωνία ζητεί περισσότερα, γιατί οι ανάγκες είναι περισσότερες. Δεν έχουμε, λοιπόν, περιθώριο για αδράνεια ή αναποτελεσματικότητα», υπογράμμισε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης σημειώνοντας πως διαφορετικά είναι ενεργός ο κίνδυνος περαιτέρω συρρίκνωσης της εμπιστοσύνης του κόσμου στην πολιτική, στους θεσμούς κι όχι στενά μόνο στην κυβέρνηση, κρίσης εμπιστοσύνης προς το ίδιο το κοινωνικό κράτος.
«Ανασυγκροτούμε το κοινωνικό κράτος μέσα στην κρίση»
Ο Γιάννης Δραγασάκης ζήτησε προσήλωση, συνέπεια κι εγκυρότητα στο σχεδιασμό, με έγκαιρη παράδοση των εγχειρημάτων που αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας η κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι η προσπάθεια αυτή εντάσσεται σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό, «φιλόδοξο και απαιτητικό, αλλά απόλυτα αναγκαίο», δηλαδή, την ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους εν μέσω συνθηκών δημοσιονομικών περιορισμών, την υλοποίηση προοδευτικών τομών, αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, που «το πελατειακό κράτος του νεοφιλελεύθερου δικομματισμού δεν αποτόλμησε στα χρόνια που υπήρχαν θετικές δημοσιονομικές συνθήκες».
«Δημιουργούμε, λοιπόν, νέους θεσμούς, νέες δομές και νέες υπηρεσίες, που θα έπρεπε να είχαν γίνει όταν αυτό ήταν οικονομικά εφικτό στο παρελθόν, κι όμως αυτή η κυβέρνηση τις υλοποιεί, ακόμη και σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες με χαρακτηριστικά παραδείγματα το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης και την δωρεάν πρόσβαση των ανασφάλιστων στην Υγεία», είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και πρόσθεσε πως γι' αυτό η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι «συμβολή στον αγώνα να μην επικρατήσουν άλλες αντιλήψεις, οι οποίες αναζητούν λύσεις στην ιδιωτικοποίηση, στην παράκαμψη του κοινωνικού κράτους και σε άλλα συναφή».
Χάρτης κοινών αρχών και αξιών για δομές και υπηρεσίες
Αναφερόμενος στις δράσεις που εγκρίθηκαν σήμερα από το ΚΥΣΚΟΙΠ και τα βασικά χαρακτηριστικά τους, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης επισήμανε πως:
* Σε όλες τις δομές και υπηρεσίες υπάρχει η διάσταση της τοπικότητας, γίνεται δηλαδή προσπάθεια οι δομές να έχουν έναν τοπικό χαρακτήρα, να είναι παρούσες εκεί που ζει ο κόσμος. Κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι γίνεται προσπάθεια και δίνεται έμφαση στην εξατομίκευση των υπηρεσιών ούτως ώστε αυτός που έχει τη συγκεκριμένη ανάγκη να μπορεί να εξυπηρετηθεί στοχευμένα στις δομές.
* Δημιουργούνται σημεία πρώτης υποδοχής, κάτι το οποίο λείπει από τη Διοίκηση, εν γένει. Συνήθως, ο πολίτης αντιμετωπίζει μια κατάσταση χαοτική, στο πλαίσιο της οποίας «ο ένας τον στέλνει στον άλλο», είπε ο Γ. Δραγασάκης.
* Η χρήση των νέων τεχνολογιών, η ψηφιακή και τηλεφωνική εξυπηρέτηση των πολιτών ορθά αξιοποιημένες, μπορούν να λειτουργήσουν υποβοηθητικά, καθώς η αυτοματοποίηση πολλών υπηρεσιών προσδίδει αμεσότητα και ταχύτητα.
* Η διαφάνεια και η αποτροπή προσωπικών παρεμβάσεων, διαμεσολαβήσεων είναι βασικός στόχος, και γι' αυτό πρέπει να εξασφαλίζεται ότι οι δομές και οι υπηρεσίες λειτουργούν έτσι ώστε να μη χρειάζονται παρεμβάσεις.
«Επίγνωση των προκλήσεων και σκληρή δουλειά»
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης αναγνώρισε ότι τα προβλήματα και τις δυσκολίες. «Είναι αναπόφευκτες δυσκολίες προσαρμογής του προσωπικού σε νέα καθήκοντα και υποχρεώσεις, είναι και η απουσία μέχρι σήμερα διοικητικής κουλτούρας, συνεργασίας με τον πολίτη. Και αντίθετα υπάρχει ένα κλίμα δυσπιστίας πολλές φορές το οποίο συναντάμε μπροστά μας», είπε ο Γιάννης Δραγασάκης. Υπογράμμισε, όμως, πως όλα αυτά δεν είναι αιτίες παραίτησης, αλλά, αντίθετα, κίνητρα για περαιτέρω προσπάθεια και παραγωγή έργου.
Επισημαίνοντας τους στόχους στους οποίους πρέπει να υπάρξει προσήλωση, ο κ. Δραγασάκης ανέφερε πως απαιτούνται:
- η επίσπευση της υλοποίησης και κυρίως ο ακριβής προσδιορισμός του χρονοδιαγράμματος,
- η διασφάλιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών,
- η αξιοποίηση των συνεργειών, καθώς σε πολλές περιπτώσεις η χωροθέτηση μπορεί να είναι κοινή, όπως και η συστέγαση, αλλά και η διασύνδεση,η διάχυση της γνώσης και της πληροφορίας, μπορούν να αλληλοσυμπληρώνονται,
- η εδραίωση μιας νέας εργασιακής κουλτούρας στο πλαίσιο της οποίας ο στόχος της εξυπηρέτησης του πολίτη είναι προτεραιότητα. «Αυτό το μεγάλο πρόβλημα, που ο δημόσιος υπάλληλος κουρασμένος, ταλαιπωρημένος πολλές φορές, εξαιτίας και της κακής οργάνωσης, με το αίσθημα της αδικίας που νιώθει για τον εαυτό του, κοιτά τον πολίτη ως «ένοχο μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου» και αντιστρόφως, πρέπει να το αντιπαλέψουμε, να το υπερβούμε», ανέφερε ο Γ. Δραγασάκης και υπογράμμισε ότι:
- πρέπει να προβλεφθούν συστήματα αξιολόγησης και έγκαιρης επιδιορθωτικής παρέμβασης με την εισαγωγή ενός συστήματος με το οποίο οι πολίτες, οι εξυπηρετούμενοι, να καταθέτουν τη γνώμη τους και όχι «απλώς ένα κυτίο παραπόνων».
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης υπογράμμισε ταυτόχρονα ότι απαιτείται ένα «συντονισμένο άνοιγμα στην κοινωνία, ενημέρωση και πληροφόρησή της για όλα όσα γίνονται και την αφορούν είτε ως ομάδες ενδιαφερομένων είτε ως γενικό πληθυσμό».
Οι αποφάσεις του ΚΥΣΚΟΙΠ
Σύμφωνα με το σχεδιασμό για τις «τοπικές και περιφερειακές δομές πρώτης υποδοχής και εξυπηρέτησης πολιτών» που εγκρίθηκε σήμερα από το ΚΥΣΚΟΙΠ, συγκροτείται ένα ολοκληρωμένο δίκτυο συμπληρωματικών μεταξύ τους τοπικών και περιφερειακών δομών και υπηρεσιών πανελλαδικής εμβέλειας, για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών και στη «γειτονιά», την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και την εδραίωση της κοινωνικής αλληλεγγύης.
«Στόχος της κυβέρνησης είναι η διασφάλιση της καθολικής και χωρίς αποκλεισμούς πρόσβασης σε δομές και υπηρεσίες του κοινωνικού κράτους, που ανταποκρίνονται σε ζωτικής σημασίας ανάγκες της κοινωνίας και βελτιώνουν το επίπεδο ζωής των πολιτών», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΚΥΣΚΟΙΠ και σημειώνεται ότι η πλήρης ανάπτυξη αυτού του δικτύου δομών και υπηρεσιών θα ενισχύσει αποφασιστικά το κοινωνικό κράτος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην διαμόρφωση ενός νέου πλαισίου σχέσεων ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη.
Συνολικά τρεις κατηγορίες υφιστάμενων δομών και υπηρεσιών αναδιοργανώνονται, ενώ άλλες τρεις κατηγορίες νέων δομών και υπηρεσιών τοπικού και περιφερειακού χαρακτήρα προστίθενται.
1. Αναδιοργάνωση δομών και υπηρεσιών
Στη συνεδρίαση του ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π. παρουσιάστηκαν τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των διαδικασιών αναδιοργάνωσης τριών υφιστάμενων δομών και υπηρεσιών:
α) Front desk υπουργείου Εργασίας & Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ)
Την εισήγηση παρουσίασε η υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Έφη Αχτσιόγλου, η οποία τόνισε ότι ήδη υλοποιείται η αναβάθμιση των σημείων πρώτης επαφής τόσο του υπουργείου όσο και του ΣΕΠΕ.
Σε διάστημα ενός μήνα θα έχει στελεχωθεί και θα είναι ανοικτό για να εξυπηρετήσει τους πολίτες, το front desk του υπουργείου, το οποίο θα στελεχωθεί με καταρτισμένο προσωπικό, που θα παρέχει ενημέρωση για ζητήματα εργασιακά, ασφάλισης, κοινωνικής πρόνοιας και απασχόλησης.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της συνολικής αναβάθμισης του ΣΕΠΕ, που αποτελεί ζήτημα προτεραιότητας στην κατεύθυνση της αποκάλυψης και πάταξης της αδήλωτης εργασίας, οργανωμένα front desks θα αναπτυχθούν στα κατά τόπους γραφεία του σώματος και θα στελεχωθούν με 70 εξειδικευμένους επιστήμονες. Η στελέχωση θα αφορά σε πανελλαδική κάλυψη και θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Στα front desks θα μπορούν να απευθύνονται οι εργαζόμενοι για να ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους και να πληροφορούνται για τις ενέργειες στις οποίες είναι σε θέση να προβούν σε περίπτωση που αυτά παραβιάζονται.
β) Εξυπηρέτηση ασφαλισμένων Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ)
Την εισήγηση έκανε ο υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Τάσος Πετρόπουλος, ο οποίος επεσήμανε πως το εγχείρημα του ΕΦΚΑ προχωρά σύμφωνα με το σχεδιασμό και βρίσκεται στην υπηρεσία του πολίτη με υπηρεσίες καθολικές, ομοιογενείς, άμεσες και διαφανείς. Τα τοπικά γραφεία του ΕΦΚΑ, οι ψηφιοποιημένες λειτουργίες μέσω της ιστοσελίδας του και η γραμμή τηλεφωνικής εξυπηρέτησης επιτρέπουν στους πολίτες να πληροφορούνται έγκαιρα και ολοκληρωμένα για τις ασφαλιστικές υποθέσεις τους, σε μειωμένο χρόνο και χωρίς την ταλαιπωρία του παρελθόντος.
Ακόμα, ο Τάσος Πετρόπουλος ενημέρωσε για το ότι:
* Στις 31 Δεκεμβρίου 2014 οι εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης ανέρχονταν σε 160.551 ενώ την 1-1-2017 οι εκκρεμείς αιτήσεις είχαν μειωθεί στις 95.000 κατά προσέγγιση.
* Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2017 θα έχουν αποδοθεί όσες συντάξεις βρίσκονται σε εκκρεμότητα...
* Μέχρι και τον Ιούνιο του 2017 θα έχουν καταβληθεί όλα τα εκκρεμή εφάπαξ.
γ) Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης
Την εισήγηση πραγματοποίησε η Διοικήτρια του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) Μαρία Καραμεσίνη, η οποία ανέλυσε την πρόοδο που έχει συντελεσθεί από το 2015 ως προς τη διαδικασία αναβάθμισης των υπηρεσιών του Οργανισμού, που περιλαμβάνει 118 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης με 2.021 εργαζόμενους.
Τα κέντρα αναδιοργανώνονται με επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και αλλαγή διοικητικού μοντέλου που βασίζεται σε συγκεκριμένους στόχους και μέτρηση επιδόσεων.
Η έμφαση αποδίδεται στην άμεση εξυπηρέτηση των συναλλασσόμενων και στην παροχή ποιοτικότερων και εξατομικευμένων υπηρεσιών τόσο προς τους ανέργους όσο και στις επιχειρήσεις. Η παροχή αυτών των υπηρεσιών στηρίζεται στους εργασιακούς συμβούλους ανέργων και εργοδοτών, των οποίων ο αριθμός θα αυξηθεί κατά 360 το 2017-8 με προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.
2. Νέες δομές και υπηρεσίες
Ακόμη, στη συνεδρίαση παρουσιάστηκαν τα χρονοδιαγράμματα ανάπτυξης των νέων δομών και υπηρεσιών:
* Τοπικές Μονάδες Υγείας (Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας - ΠΦΥ)
Στην εισήγησή του, ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός, υπογράμμισε ότι η βαθιά προοδευτική και κοινωνικά ανακουφιστική μεταρρύθμιση της καθολικής πρόσβασης του ανασφάλιστου πληθυσμού στο Σύστημα Υγείας συμπληρώνεται από την ανάπτυξη της ΠΦΥ μέσω των Τοπικών Μονάδων Υγείας.
Συνολικά, θα συσταθούν 240 Τοπικές Μονάδες Υγείας (ToMY) σε 60 αστικές περιοχές της χώρας με δυνατότητα κάλυψης περισσότερων από 2 εκατομμύρια πολιτών.
Κάθε Μονάδα θα στελεχώνεται συνολικά από 10μελή διεπιστημονική ομάδα επαγγελματιών Υγείας (οικογενειακό ιατρό, παθολόγο, παιδίατρο, νοσηλευτή, επισκέπτη υγείας κοινωνικό λειτουργό και διοικητικό προσωπικό). Παράλληλα, οι ΤοΜΥ θα δικτυώνονται με Μονάδες Ψυχικής Υγείας και Μονάδες Καταπολέμησης των Εξαρτήσεων.
Στόχος είναι η ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών σε δημόσιες δομές Υγείας, που βρίσκονται στη «γειτονιά» τους. Οι μονάδες αυτές, σε στενή συνεργασία με υφιστάμενες δομές και υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας, θα τονώσουν την αίσθηση ασφάλειας των πολιτών, θα καλλιεργήσουν το αίσθημα εγγύτητάς τους στο Σύστημα Υγείας και μεσομακροπρόθεσμα θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας της φροντίδας και στην βελτίωση της υγείας του πληθυσμού.
Οι νέες δομές αποτελούν ένα αποφασιστικό βήμα ενίσχυσης του Δημόσιου Συστήματος Υγείας στην κατεύθυνση της προσφοράς υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, με έμφαση στις πραγματικές ανάγκες του πληθυσμού, την εξωστρέφεια, τον κοινοτικό προσανατολισμό, την πρόληψη, την αγωγή και προαγωγή υγείας, καθώς και την κατ' οίκον φροντίδα υγείας.
* Κέντρα Κοινότητας - Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης
Το θέμα εισηγήθηκε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, η οποία ανακοίνωσε ότι την Τετάρτη 1η Φεβρουαρίου θα ενεργοποιηθεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την πανελλαδική ανάπτυξη του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), μια μεταρρύθμιση - τομή στην εξέλιξη του κοινωνικού κράτους στην Ελλάδα.
Το ΚΕΑ θα αναπτυχθεί στους 325 Δήμους της χώρας, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες 700 έως 800.000 συμπολιτών μας και τα κέντρα κοινότητας θα αποτελέσουν κομβικό κρίκο στην ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία 254 κέντρων κοινότητας σε ισάριθμους δήμους, τα οποία θα στελεχωθούν, με διαδικασίες ΑΣΕΠ, από προσωπικό 700 εξειδικευμένων ατόμων.
Τα κέντρα, με απλές, διαφανείς και αδιαμεσολάβητες διαδικασίες, «σπάζοντας» τους δεσμούς πελατειακών σχέσεων που υπήρχαν στο παρελθόν, θα:
- Παρέχουν πλήρη ενημέρωση στους ενδιαφερόμενους πολίτες για τις δυνατότητες συμμετοχής τους σε τοπικά, εθνικά και ευρωπαϊκά Προγράμματα.
- Επιβοηθούν τη διασύνδεση των πολιτών με τα προγράμματα κοινωνικής προστασίας και τις υπηρεσίες ενεργοποίησης του ΟΑΕΔ.
- Διευκολύνουν στην καταγραφή νέων αναγκών και δυνατοτήτων σε τοπικό επίπεδο.
* Γραφεία Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Δανειοληπτών
Η εισήγηση έγινε από τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους Φώτη Κουρμούση, ο οποίος ανακοίνωσε τη συγκρότηση 120 Γραφείων Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ).
Τα γραφεία αυτά θα αναπτυχθούν σε 50 πόλεις, 25 νησιά και 45 μεγάλους δήμους της χώρας στελεχωμένα με εξειδικευμένο προσωπικό, καλύπτοντας ποσοστό μεγαλύτερο του 90% του πληθυσμού.
Το πρώτο γραφείο θα ανοίξει εντός του Φεβρουαρίου, ενώ σε επόμενο στάδιο, 30 από τα 120 γραφεία θα αναβαθμιστούν σε κέντρα.
Τα γραφεία και τα κέντρα θα παρέχουν ολοκληρωμένη πληροφόρηση και συμβουλευτική σε υπερχρεωμένους δανειολήπτες, οι οποίοι σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία υπερβαίνουν το 1 εκατομμύριο ως ιδιώτες και τις 500.000 ως επιχειρήσεις, για το πώς αυτοί θα μπορούν να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικό τρόπο το πρόβλημα της υπερχρέωσης.
* Δωρεάν νομική υποστήριξη δανειοληπτών με χαμηλά εισοδήματα
Σε αυτό το πλαίσιο, ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής, επεσήμανε ότι θα υπάρξει μέριμνα και θα διασφαλισθεί με νομοθετική πρόβλεψη η αναμόρφωση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου (3226/2004) για την νομική βοήθεια σε δικαστικό και εξωδικαστικό επίπεδο, για πολίτες χαμηλής εισοδηματικής κατάστασης, που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα δικαστικά και εξωδικαστικά έξοδα.
Στόχος της μεταρρύθμισης του θεσμού της νομικής βοήθειας είναι:
- Να διευρύνει το αντικείμενο της παρεχομένης υπηρεσίας εξασφαλίζοντας νομική βοήθεια σε περισσότερες διαδικασίες.
- Να διευρύνει τον αριθμό των δικαιούμενων προσώπων, προσαρμόζοντας τα προβλεπόμενα οικονομικά κριτήρια στην παρούσα συγκυρία της κρίσης.
- Να αναβαθμίσει ποιοτικά την παρεχομένη υπηρεσία διασφαλίζοντας τη συμμετοχή καταρτισμένων ανά αντικείμενο δικηγόρων.
- Ειδικά για το πρόβλημα της υπερχρέωσης, θα διασφαλίζεται θεσμικά η παροχή νομικής βοήθειας και στα ΚΕΥΔ, γεγονός που θα αξιοποιεί τη διασπορά του κοινωνικά επικουρικού αυτού θεσμού σε τοπικό επίπεδο.
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των πλειστηριασμών, ο Σταύρος Κοντονής επεσήμανε ότι σε αντίθεση με όσα συχνά, χωρίς βάση αλήθειας, επαναλαμβάνονται στην δημόσια σφαίρα, κανένας πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας ούτε έγινε ούτε γίνεται ούτε θα γίνει το 2017, οπότε όλα όσα ενίοτε αναπαράγονται ανεύθυνα από ΜΜΕ και πολιτικές δυνάμεις, αποτελούν ψεύδη που με σκοπιμότητα επιχειρούν την παραπλάνηση των πολιτών.