- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Φίλης: Η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να αγκαλιάσει τα παιδιά των προσφύγων
Τι δηλώνει για το αυριανό «πρώτο κουδούνι» και το περιστατικό της Μυτιλήνης
Τη Δευτέρα χτυπά το πρώτο κουδούνι για την εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και όπως δήλωσε μιλώντας σήμερα στην ΕΡΤ ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, «η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να αγκαλιάσει τα παιδιά των προσφύγων».
Αναφερόμενος στο περιστατικό της Μυτιλήνης, όπου γονείς έβαλαν λουκέτο σε σχολείο κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, είπε ότι: «Πρόκειται για εξαιρετικά μειοψηφικές καταστάσεις που δεν ανταποκρίνονται στο γενικότερο αίσθημα αγάπης και αλληλεγγύης τα ελληνικού λαού προς τους πρόσφυγες. Η Μυτιλήνη εδώ και ένα χρόνο δείχνει μια μεγάλη αλληλεγγύη και γι' αυτό πιστεύω ότι αυτή η κίνηση που έγινε - και η οποία δεν εκπροσωπεί και το σύλλογο - πρέπει να είναι μια εξαιρετικά μειοψηφική κίνηση ορισμένων ανθρώπων».
Για το έλλειμα ενημέρωσης, που ενδεχομένως να υπήρχε, ο κ. Φίλης τόνισε ότι «ακόμα και αναγκαία ενημέρωση να μην υπήρχε, δεν κλείνεις ένα σχολείο με λουκέτο, με το έτσι θέλω, αλλά ζητάς ενημέρωση» σημειώνοντας ότι «ο Διευθυντής δεν υποχρεούται να κάνει ενημέρωση στους γονείς, ο Διευθυντής ενημερώνει τα παιδιά ότι μεθαύριο θα έχουμε και μαθητές πρόσφυγες σε Τμήμα Υποδοχής, αυτό κάνει ο Διευθυντής. Το θέμα της ενημέρωσης των γονέων αφορά την τοπική κοινωνία, την τοπική αυτοδιοίκηση, τις εκπαιδευτικές αρχές εκτός σχολείου».
Απαντώντας σε ερώτηση για την ένταξη των παιδιών των προσφύγων στο σχολείο ο Νίκος Φίλης είπε πως σε ότι αφορά «στα "υιοθετημένα" παιδιά και όσα ζουν σε δομές αλληλέγγυων - πρόκειται για μικρό αριθμό - πηγαίνουν στα σχολεία της γειτονιάς, τα δέχονται οι διευθυντές και όπου είναι εφικτό ? και το κατορθώνουμε αυτό - συγκροτούνται Τμήματα Υποδοχής, ώστε τα παιδιά να μπορούν να μαθαίνουν τα ελληνικά καλύτερα πριν ενταχθούν στις κανονικές τάξεις».
«Ο παιδαγωγικός στόχος , που προκύπτει και από τις διεθνείς συμβάσεις και από την εσωτερική έννομη τάξη από τους δικούς μας νόμους, είναι ότι τελικώς το παιδί, μετά από ένα μεταβατικό διάστημα που θα εξοικειωθεί με την ελληνική γλώσσα και την ελληνική πραγματικότητα, θα ενταχθεί στην τάξη μαζί με τα ελληνόπουλα» δήλωσε ο Νίκος Φίλης, σημειώνοντας ότι «αυτό μπορεί να πάρει μερικούς μήνες ή ίσως μέχρι τον Ιούνιο. Έχουν αποδείξει τα παιδιά μια τρομακτική ικανότητα προσαρμογής».
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Φίλης το πρόγραμμα για την εκπαίδευση των προσφύγων ξεκινά σταδιακά, ώστε να υπάρχει και ενημέρωση των γονέων. «Σε πρώτη φάση», είπε «το πρόγραμμα ξεκινά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ήπειρο και μέσα στο μήνα το πρόγραμμα θα εξαπλωθεί στις αναγκαίες γεωγραφικές περιοχές. Για τη διδασκαλία προσλαμβάνονται αναπληρωτές καθηγητές και δάσκαλοι, οι οποίοι αναλαμβάνουν αυτή την εβδομάδα έργο. Το πρόγραμμα στο δημοτικό θα είναι τετράωρο κάθε μέρα 2-6 και προβλέπει εκμάθηση της ελληνικής, μια ξένη γλώσσα, όπως αγγλικά ή κάποια άλλη που συνδέεται με την πρόθεση των γονιών να πάνε σε κάποια άλλη χώρα. Όπου μπορούμε προσπαθούμε να ενισχύσουμε την μητρική γλώσσα, καλλιτεχνικά, αισθητική αγωγή, γυμναστική, μουσική ώστε να ενταχθούν τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα εκμάθησης όχι μόνο της ελληνικής αλλά και σε ένα πρόγραμμα ένταξης στην κοινωνία. Πρόθεση είναι τα απογευματινά τμήματα να κατευθυνθούν και σε κοινές δράσεις με τα παιδιά των πρωινών τμημάτων. Θέλουμε να μην υπάρχει αντίληψη γκέτο και να ενταχθούν αρμονικά τα παιδιά αρμονικά στην ελληνική κοινωνία. Η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να αγκαλιάσει τα παιδιά αυτά».
Σε ότι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών, ο Νίκος Φίλης επανέλαβε ότι «διάλογος ναι, αλλά όχι συναπόφαση», υπογραμμίζοντας ότι υπήρξε δημόσια τοποθέτηση της κυβέρνησης δια του πρωθυπουργού και του ίδιου στη Βουλή. Επίσης, αναφέρθηκε και στις αλλαγές στο Γυμνάσιο λέγοντας ότι ο στόχος είναι να περιοριστεί η σχολική διαρροή και όλοι οι μαθητές να λαμβάνουν την εγκύκλιο μόρφωση.
Σε ερώτημα για τα ιδιωτικά σχολεία ανέφερε ότι επιτρέπεται να έχουν δραστηριότητες, όπως και πριν, μετά τη λήξη του ωραρίου, δεν επιτρέπεται όμως να δημιουργούν δομές φροντιστηρίων με παιδιά εκτός ιδιωτικού σχολείου, γιατί αυτό είναι μια άλλη επιχείρηση που υπακούει σε άλλους κανόνες.