- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Μαξίμου εναντίον δημοσκόπων: Πόσο έξω έπεσαν στις προβλέψεις τους
Για εκλογές και δημοψήφισμα
Μέσω διαρροών κύκλων του Μαξίμου, η κυβέρνηση αναφέρεται στα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και υπενθυμίζει πόσο έξω έπεσαν στις προβλέψεις τους.
Συγκεκριμένα κύκλοι του Μαξίμου τονίζουν:
11 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση GPO (Θεοδωρικάκος/ MEGA)
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,2%.
Σφάλμα: 7,3%
Σχολιάζουν ότι ο σημερινός σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη, το βράδυ των εκλογών, εξηγούσε στο MEGA ότι «ο κόσμος, για άλλη μια φορά, αποφάσισε τι θα ψηφίσει μπροστά στην κάλπη».
15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση METRON ANALYSIS
Εκτίμηση: Ισοψηφία
Σφάλμα: 7,5%
15 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%
Σφάλμα: 8%
16 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας (Μαρατζίδης/ ΣΚΑΪ)
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΝΔ κατά 0,5%
Σφάλμα: 8%.
18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση RASS
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%
Σφάλμα 6,7%
18 Σεπτεμβρίου 2015: Δημοσκόπηση MARC
Εκτίμηση: Προβάδισμα ΣΥΡΙΖΑ κατά 0,8%
Σφάλμα 6,7%
Για το δημοψήφισμα υπενθυμίζουν ότι οι προβλέψεις ήταν οι εξής:
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση MRB:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%
Σφάλμα 23%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση GPO:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,4%
Σφάλμα 23%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (protothema.gr):
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 0,6%
Σφάλμα 23,2%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση Public Issue:
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «OXI» κατά 0,5%
Σφάλμα 22,1%
1-3 Ιουλίου 2015, δημοσκόπηση ALCO (Έθνος):
Εκτίμηση: Προβάδισμα του «ΝΑΙ» κατά 1,3%.
Επίσης αναφέρουν ότι «Τα παραπάνω αδιαμφισβήτητα δεδομένα δεν είναι δυνατόν να παρακάμπτονται σε μια συζήτηση για το πώς πρέπει να γίνεται η ανάγνωση των δημοσκοπήσεων. Πολύ περισσότερο, όταν οι δημοσκοπήσεις, έγκυρες ή μη, με επιστημονικό ή λιγότερο επιστημονικό τρόπο διαμόρφωσης ερωτημάτων και επεξεργασίας δεδομένων, χρησιμοποιούνται ως επιχείρημα, στην διαμόρφωση του πολιτικού κλίματος».