- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Τι βλέπεις; Ένα χοντρό κύριο ξαπλωμένο στα βότσαλα. Τι νιώθεις; Περιέργεια, ποιος είναι αυτός και τι κάνει εκεί πέρα. Και μένα τι με νοιάζει;
Όταν πριν λίγους μήνες δημοσιεύτηκε η φωτογραφία του μικρού Αϊλάν στην ακρογιαλιά, ο κόσμος ένιωσε να κόβεται η ανάσα του. Η μικρή φιγούρα αφημένη, παρατημένη στην παραλία σαν σπασμένη κούκλα χωρίς πρόσωπο, μια εικόνα σκέτη και δυνατή σαν χαστούκι, έλεγε λιτά ένα τρομακτικό μήνυμα: Κοινωνία άρρωστη σκοτώνει τα παιδιά της και αυτοκτονεί. Η εικόνα του Αϊλάν, παρόλο που ήταν συγκλονιστική, δεν έγινε πολυχρησιμοποιημένη. Ίσως ακριβώς γι’ αυτό. Ήταν τόσο το σοκ που προκαλούσε, ώστε δεν χρειαζόταν την επανάληψη, έμεινε χαραγμένη στη μνήμη όλων. Η δύναμή της δεν την άφησε να γίνει πορνογραφία, τη διέσωσε.
Η φωτογραφία του Αϊ Γουέι Γουέι θέλει, όχι να υπενθυμίσει, αλλά στην πραγματικότητα να τη μειώσει, να φθείρει τη μοναδικότητά της, να την ανταγωνιστεί. Να την ξεθωριάσει, να την εξαφανίσει τελικά με τη δύναμη των Μέσων και της διασημότητας. Την ακυρώνει κάνοντάς τη μπανάλ. Σε αριθμημένα αντίτυπα με την υπογραφή του καλλιτέχνη.
Ένα απλό ερώτημα αναδεικνύει την επιτυχία ή την αστοχία της απόπειρας του καλλιτέχνη: Ένας ενδιαφέρθηκε παραπάνω για το πρόβλημα βλέποντας αυτή τη φωτογραφία; Έκανε ένας άνθρωπος μια σκέψη, είπε κάτι, ένιωσε κάτι για τους πρόσφυγες; Εκ του αποτελέσματος, έχουμε την απάντηση: Μιλάμε για τον Γουέι, όχι για τον Αϊλάν.
Όταν κοιτάζω τη φωτογραφία, βλέπω μόνο ένα χορτάτο κύριο ξαπλωμένο στην παραλία που θέλει να μιλήσουμε γι’ αυτόν. Συγγνώμη για τη μη πολιτική ορθότητα, συγγνώμη που δεν με συγκινούν οι αγώνες του απέναντι στο αυταρχικό καθεστώς της πατρίδας του. Όμως η Τέχνη δεν είναι αναπαράσταση σε τηλεοπτικό πλατό. Ένας καλλιτέχνης έχει τα μέσα κι αν θέλει πράγματι να μιμηθεί διά του πόνου τη φρίκη του κόσμου, τότε όπως θα του ’λεγε καμιά Μαρίνα Αμπράμοβιτς, πρέπει να χύσει αίμα γι’ αυτό. Αυτό που κάνει είναι ανέξοδο, εύκολο, χωρίς κόστος, χωρίς προσωπικό τίμημα, γρήγορο και κυνικό, αξίας όσο ένα λάικ στο ίνσταγκραμ. Σέλφι!
Ο σημερινός άνθρωπος, η αφόρητη αυτοαναφορικότητα των επωνύμων, τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα βραβεία Νόμπελ. Κάτι πρέπει να εξαργυρωθεί, κάποιο κέρδος πρέπει να υπάρχει για να είσαι άνθρωπος. Το κέρδος είναι η δημοσιότητα, δηλαδή η ύπαρξη. Όλοι οι πρωταγωνιστές είμαι εγώ. Πάντα εγώ. Αυτό είναι το μόνο νόημα. Αυτός είναι ο καλός ναρκισσισμός, ο ναρκισσισμός για ιερό σκοπό. Είμαι εγώ, είμαι παντού, είμαι όλοι οι ρόλοι. Με κίνδυνο να μην είμαι κανένας.
Συγκινούμαι, άρα υπάρχω. Άρα αρκεί. Δεν αρκεί. Πρέπει και να σκέφτεσαι. Τους άλλους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εμφανίστηκε κατηγορηματικός ως προς τις δυνητικές συνεργασίες
Μετά το τέλος της αντιμνημονιακής αγανάκτησης το κόμμα έπαψε να έχει λόγο ύπαρξης
Oι εκτιμήσεις για την αρχηγία του ΣΥΡΙΖΑ
Εκτός από megastar και mega entertainer, είναι και mega entrepreneur
Mε αφορμή την απόφαση παραμονής στον ΣΥΡΙΖΑ
Η παρέμβασή του πρωθυπουργού στη COP 29
Η βουλευτής επικρατείας υπήρξε σθεναρή σύμμαχος του πρώην πια προέδρου
Όλες οι αλλαγές του Υπουργείου Υγείας
Οι δικαιούχοι, τα εισοδηματικά κριτήρια και η αίτηση
82 ετών απεβίωσε ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης. «Το έζησα, το χόρτασα… Αντίο!» Όντως έφυγε χορτασμένος.
Tι είπε για τις εξελίξεις στο κόμμα της Κουμουνδούρου
«Ένας πρώην πρωθυπουργός δεν μπορεί να γυρίσει για να αναλάβει καθήκοντα σε ένα μικρό κόμμα»
Όταν η απόδοση του τίτλου δεν έχει σχέση με το εκλογικό αποτέλεσμα αλλά με κομματικές καραμπόλες δεν σημαίνει απολύτως τίποτα
Στο Μπακού για τη διάσκεψη COP29 ο πρωθυπουργός - Τα κύρια σημεία της συνέντευξής του
Ο Ντόναλντ Τραμπ, οι woke και η πολιτική ανυπακοή
«ΣΥΡΙΖΑ bye bye», είπε μεταξύ άλλων
Τι ανέφερε η Πολιτική Γραμματεία του κόμματος νωρίτερα
Tι αναφέρει στην ανακοίνωση του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.