- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Με 30 τηλέφωνα βγαίνεις πρωθυπουργός
Μήπως να σκεφτούμε αν και πόσο διαφορετική θα ήταν η ψήφος μας χωρίς την επιρροή των γκάλοπ;
Όπως αναμενόταν αμέσως μετά την εκλογή Κυριάκου έσκασαν τα αναμενόμενα γκάλοπ παραγγελίες από τις φιλικές εφημερίδες. Πέρσι τον Φεβρουάριο 8 ημέρες μετά την ουάου υπογραφή του Γιάνη στη συμφωνία με την Τρόικα (τη συμφωνία που μετά οι Έλληνες πρωταγωνιστές της είπαν ότι ήταν η λανθασμένη επιλογή) σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις που δημοσίευε η «Αυγή» οι χειρισμοί της κυβέρνησης κρίνονταν θετικά από το 68% των ερωτηθέντων και το κόμμα ήταν 27% μπροστά από τη ΝΔ. Οι ερωτηθέντες ήταν 730 όλοι και όλοι! Και 3 στους 4 σε άλλα γκάλοπ στήριζαν τη στάση της κυβέρνησης. Την ίδια εποχή οι Podemos ήταν σταθερά πρώτοι στην Ισπανία στα γκάλοπ της «Εl Pais». Τον Ιούνιο το πανεπιστήμιο Μακεδονίας και η ομάδα του κ. Μαραντζίδη έδινε 18 μονάδες μπροστά στον Σύριζα. (Τότε ο Μαραντζίδης δεν ήταν «πληρωμένος δολοφόνος»;) Στις 5/7/14 το site της «Αυγής» φόρτωνε για το δημοψήφισμα έρευνα της Public Issue για το site της «Αυγής»: 50-50% μάχη μέχρι την τελευταία ώρα.
Στις 20/09 η ίδια εταιρεία πάλι για το site της «Αυγής» έδινε ντέρμπι 33% Σύριζα, 30% ΝΔ, και τους Καμμένους ΑΝΕΛ εκτός Βουλής με 2,5%, και τα λαφαζάνια μέσα με 3,5%. Φέτος εννοείται η «Αυγή» δεν χρειάζεται δημοσκοπήσεις, οι ψηφοφόροι του Σύριζα είναι εξαφανισμένοι, δεν τους βρίσκει ούτε η Νικολούλη, πού να τους βρεις να απαντήσουν στο τηλέφωνο ότι θα τον ξαναψηφίσουν; Τον Απρίλη του ’14 ο μετέπειτα υπουργός του Σύριζα και τότε δημοσκόπος έδινε γκάλοπ με 15% μπροστά το κόμμα του στις ευρωεκλογές (που τελικά η διαφορά ήταν 4%) σε εκπομπή μετέπειτα βουλευτή του Σύριζα στην «ελεύθερη» ΕΡΤ! Το βράδυ των εκλογών του Σεπτέμβρη o πρόεδρος των ΑΝΕΛ πνιγμένος στην αγκαλιά του Αλέξη στο βάθρο, ξιφουλκούσε εναντίον των γκάλοπ: «Θέλω να ευχαριστήσω τους πολίτες που έδωσαν έναν αγώνα άνισο, απέναντι σε δημοσκόπους, πληρωμένους δολοφόνους, απατεώνες της μεταπολίτευσης, οι οποίοι όλο αυτό το διάστημα μας ήθελαν εκτός Βουλής.
Χαρακτηριστικό είναι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, που μας έδινε στο 1,7%». Παραδόξως τα γκάλοπ της «Αυγής» και του left.gr που του έδιναν 2,5% δεν τον ενόχλησαν καθόλου. Ή μήπως τα έχωνε εμμέσως και σε αυτούς;
Σύμφωνα με το προχθεσινό γκάλοπ σε μόλις χίλιους ερωτηθέντες το 28% αξιολογεί ότι η εικόνα της ΝΔ βελτιώθηκε με τον Μητσοτάκη ενώ το 17% ότι έγινε χειρότερη. Όλη η επικοινωνιακή καταιγίδα και ο τρελός ντόρος στα ΜΜΕ έγινε για το 11% των ερωτώμενων; Οι οποίοι δεν είπαν ότι θα τον ψηφίσουν, αλλά ότι απλά προτιμούν τον Μητσοτάκη από τον Μεϊμάρ. Στην πρόθεση ψήφου η διαφορά είναι 21% ΝΔ με 18% Σύριζα. Δηλαδή όλο το νταβαντούρι έγινε για 30 τηλεφωνικές ψήφους; Έως πότε 30 τηλεφωνικοί ψήφοι (αμφίβολοι και αναπόδεικτοι) θα κρίνουν τη λειτουργία της πολιτικής ζωής μιας χώρας; Σύμφωνα με το ίδιο εκπληκτικό γκάλοπ το 16% της ΧΑ πάει ΝΔ, γιατί από ό,τι φαίνεται ήταν μεταρρυθμιστές τα παλικάρια αλλά τους χαλούσε το μουστάκι του Βαγγέλα για αυτό το έριχναν μέχρι χθες νεοναζί δαγκωτό. Την ίδια διαδρομή ακολουθεί το 30% του Ποταμιού και το 20% των Λεβέντηδων. Σε άτομα αυτό μεταφράζεται 5 Ποταμίσιοι και 2,5 Λεβέντηδες! Τώρα που οι Λεβέντηδες είδαν Βουλή είπαν να την κάνουν για αλλού! Και στο ίδιο γκάλοπ το 11,2% απαντά ότι δεν θα ψηφίσουν. Πώς γίνεται η αποχή να φτάνει το 40% στις εκλογές είναι ένα καλό ερώτημα για άλλο γκάλοπ! Στο τελευταίο γκάλοπ της ίδιας εταιρίας πριν τις εκλογές τον Σεπτέμβρη έδινε 25 Σύριζα, 25% ΝΔ και αποχή 5%. Μέσα έπεσε σε όλα!
Αντίστοιχο γκάλοπ προχθές άλλης εταιρείας έγινε με 600 τηλεφωνικές ψήφους! Η διαφορα είναι 23% ΝΔ με 20% Σύριζα, δηλαδή 18 τηλέφωνα. Και δεν θα ψηφίσουν: 14,4%. Όταν η αποχή είναι της τάξης 40% και το γκάλοπ που κάνεις σου βγάζει 14,4% το πετάς και κάνεις νέο, δεν το δημοσιεύεις.
Μήπως να σοβαρευτούν τα παλαιά κόμματα, οι εταιρείες δημοσκοπήσεων και τα χρεοκοπημένα ΜΜΕ, και να βάλουν πλάτη και αυτοί, γιατί οι πολίτες δεν αντέχουν άλλο την κοροϊδία και την προπαγάνδα υπέρ του εξαντλημένου και χρεοκοπημένου μικρού δικομματισμού. Οι δημοσκοπήσεις είναι επιστήμη και εργαλεία. Αρκεί να γίνεται από επιστήμονες και να χρησιμοποιούνται ως εργαλεία. Δυστυχώς στη χώρα μας επικρατεί η επιλογή «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο», οπότε αναγκαστικά σχεδόν όλες οι δημοσιευόμενες δημοσκοπήσεις δείχνουν αυτό που πληρώνουν οι πελάτες. Τα κόμματα και τα ΜΜΕ που τα παραγγέλνουν. Και οι περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να εκτίθενται συνεχώς με λανθασμένες προβλέψεις παρά να χρεοκοπήσουν τα μαγαζιά τους. Αρκεί ένα απολογητικό υφάκι το βράδυ των εκλογών στις κάμερες και στην «οργή» των τηλεπαρουσιαστών και η ζωή συνεχίζεται. Οι εξαιρέσεις στον κανόνα είναι ελάχιστες. Οι άστοχες δημοσκοπήσεις είναι μόχλευση του πολιτικού κλίματος και των κινήσεων που χτίζουν καριέρες και κοστούμια βουλευτών και υπουργών στους παραγγέλλοντες. Τα γκάλοπ όταν δεν είναι η φωτογραφία της στιγμής, όπως θα έπρεπε να είναι, απλά μετατρέπονται στη διαπλεκόμενη χειραγώγηση της ψήφου στην επιθυμητή κατεύθυνση.
Οι δημοσκόποι δεν θα έπρεπε να είναι ούτε σύμβουλοι κομμάτων ούτε υπουργοί διοικητικής ανασυγκρότησης, αλλά στην Ελλάδα είναι. Στη χώρα μας έτσι και αλλιώς οι στρεβλώσεις είναι ο κανόνας, οι στρεβλώσεις είναι η ελληνική «κανονικότητα», άρα και με τις δημοσκοπήσεις δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Ο γιαλός είναι στραβός, και με 30 τηλέφωνα βγαίνεις πρωθυπουργός. Αν δεν μας αρέσει, αν δεν σας αρέσει, ίσως χρειαστεί να το βάλουμε ως θέμα σε δημοσκόπηση! Αρκεί να την παραγγείλει κάποιος. Μέχρι τότε ας σκεφτούμε αν και πόσο διαφορετική θα ήταν η ψήφος μας χωρίς την επιρροή των γκάλοπ, και τι εξυπηρετούν-ωφελούν τελικά τους πολίτες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η αρμοδιότητα ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού, καθώς έχει κηρυχθεί μνημείο
«Αυτή είναι η επιτυχία της φορολογικής μας πολιτικής» ανέφερε χαρακτηριστικά
Όποιο και αν είναι το στιλ σας, το να προσθέσετε την ενσυναίσθηση στις τεχνικές σας, θα σας φέρει μόνο αύξηση πωλήσεων
«Εμείς ψυχραιμία»: Πώς σχολιάζει τις εξελίξεις για το κόμμα που γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Πέντε ερωτήσεις και απαντήσεις για την εκλογική διαδικασία της Κυριακής
Τι απάντησε στις κατηγορίες περί «πράσινου ΣΥΡΙΖΑ»
Με αφορμή την έκπτωση του ΣΥΡΙΖΑ από την αξιωματική αντιπολίτευση
Από την μικρασιατική καταστροφή και μετά, η Ελλάδα ασκεί την εξωτερική της πολιτική με μάλλον φοβικό τρόπο
Τι περιλαμβάνουν οι επενδύσεις άνω των 5 δισ. ευρώ
Πώς σχολιάζει το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι πια Αξιωματική Αντιπολίτευση
Τι παραμένει αμετάβλητο
«Με το ζόρι παντρειά δε γίνεται» δηλώνει ο υποψήφιος πρόεδρος του κόμματος
Η πρώτη αντίδραση μετά την παραίτηση Τζάκρη - Πούλου
Το ΠΑΣΟΚ γίνεται αξιωματική αντιπολίτευση
Η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
«Ο Μανούσος Μανουσάκης έκανε ποιοτική τηλεόραση για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις απαιτήσεις του, αλλά και χωρίς να εγκαταλείψει το σινεμά»
«Είναι μία οδυνηρή απόφαση για εμένα», είπε η βουλεύτρια
Το Σάββατο ανακοινώνεται η ιδρυτική διακήρυξη
Τα βασικά σημεία των δηλώσεων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.