Πολιτικη & Οικονομια

Επιστροφή στα εγχώρια προϊόντα

Φανταστείτε ο κάθε Έλληνας αντί να αγοράσει εισαγόμενα προϊόντα αξίας 1.000 ευρώ, να δώσει τα χρήματά του για ελληνικά

Τάκης Σκριβάνος
ΤΕΥΧΟΣ 416
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Φανταστείτε ο κάθε Έλληνας αντί να αγοράσει εισαγόμενα προϊόντα αξίας 1.000 ευρώ, να δώσει τα χρήματά του για ελληνικά. Αμέσως θα πέσουν στην αγορά 11 δισ. ευρώ. Ξέρετε πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, πόσος πλούτος θα μείνει στη χώρα, πόσο θα τονωθεί η εγχώρια παραγωγή;» 

Αυτό που φαντάζεται ο Γιώργος Καββαθάς, αντιπρόεδρος του κινήματος πολιτών «Καταναλώνουμε ό,τι Παράγουμε», αποτελεί ήδη μια τάση που επιβεβαιώνεται και με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας (Μάιος). Σύμφωνα με τα ευρήματά της, σχεδόν 9 στους 10 προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα από τα εισαγόμενα, ενώ 8 στους 10 πιστεύουν ότι αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα στηρίζουν την οικονομία και βοηθούν στη μείωση της ανεργίας.

Ανάγκη να αυξηθεί η παραγωγική διαδικασία

Η Αγγελική και η Ολυμπία Πέτρου, μένοντας χωρίς δουλειά και αναζητώντας διέξοδο, άνοιξαν μια μπουτίκ τον Αύγουστο στη Χ. Τρικούπη 22 (Clozet). Και σε μια γωνία της βιτρίνας κόλλησαν ένα σηματάκι που γράφει «Ελληνικό». «Δεν είναι ένα απλό επικοινωνιακό τρικ για να τραβήξουμε τον κόσμο. Γιατί κι εμείς προσπαθούμε και θέλουμε να αγοράζουμε τα ρούχα μας από Έλληνες προμηθευτές. Κυρίως όμως θέλαμε να πούμε “κοιτάξτε, δεν είμαστε πολυεθνική, Έλληνες είμαστε που παλεύουμε”».

«Υπάρχει όντως μια τάση του καταναλωτικού κοινού να στραφεί στα ελληνικά προϊόντα, όμως πού θα τα βρεις; Ό,τι δεν είναι τρόφιμο, κατά 75% είναι εισαγόμενο» λέει ο Αντώνης Μακρής, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ). Η παραγωγική διαδικασία στην Ελλάδα είναι χαμηλή γιατί το κόστος παραγωγής είναι υψηλό, λέει ο κ. Μακρής, προσθέτοντας όμως ότι η εικόνα αρχίζει να αλλάζει. «Καθοριστικός παράγοντας για τη διάρκεια αυτής της τάσης» λέει ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Γιώργος Μπάλτας, που είχε την επιμέλεια της έρευνας στην οποία αναφερθήκαμε, θα είναι «το πώς θα ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις και ειδικότερα η ικανότητά τους να προσφέρουν προϊόντα που συνδυάζουν ελκυστικά χαρακτηριστικά και προσιτές τιμές, επιδεικνύοντας έμπρακτα κοινωνική ευθύνη και ανταποδίδοντας την υποστήριξη των καταναλωτών».