Πολιτικη & Οικονομια

Όταν ο Σταθάκης θεωρούσε λίγα τα 300 εκ. ευρώ για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Τότε που ήταν «προκλητικά χαμηλό τίμημα» 

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  πωλείται αντί 45 εκ. ευρώ αλλά πριν από 3 χρόνια όταν η τότε κυβέρνηση  ήθελε να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο νυν υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης θεωρούσε τα 300 εκατομμύρια ευρώ «προκλητικά χαμηλή τιμή». 

Συγκεκριμένα ο Σταθάκης έλεγε «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι σήμερα πλέον μια κερδοφόρα επιχείρηση. Η διατήρηση των μετοχών της στην κυριότητα του δημοσίου θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά οφέλη για τα δημόσια ταμεία. Ταυτόχρονα, η εξαγγελθείσα ιδιωτικοποίηση τραυματίζει οποιοδήποτε μελλοντική προσπάθεια για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό στον κλάδο των μεταφορών και ένταξη της χώρας στα δίκτυα του διεθνούς εμπορίου. Τέλος, προωθείται μια εποχή που η μετακίνηση με το τραίνο αναμένεται διεθνώς να αναγεννηθεί τόσο ως μέσου τουριστικής περιήγησης, όσο ως μέσο μαζικής μεταφοράς για τους πολίτες».

Και συνεχίζει «Η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση προωθείται σε προκλητικά χαμηλή τιμή (300 εκατ. ευρώ) με αποτέλεσμα να έχει αμελητέα ωφέλεια ως προς την εξυπηρέτηση του διακηρυγμένου στόχου της κυβέρνησης, την αποπληρωμή τμήματος του δημοσίου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων.

Ταυτόχρονα, οι όροι του διαγωνισμού για την εκποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. περιλαμβάνουν και σκανδαλώδεις όρους που ευθέως τραυματίζουν το ελληνικό δημόσιο, καθώς χαρίζονται στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του δημοσίου αξίας ύψους κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης».

Και κλείνει «Δυστυχώς, αποκαλύπτεται ότι στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημοσίου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για την με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων»...