Ολυμπιακή-Aegean: Η αποτυχία ενός μεγαλοφυούς σχεδίου
Η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής με τους σκανδαλώδεις για το δημόσιο όρους (ανάληψη των χρεών, υποχρέωση μετάταξης του προσωπικού σε άλλους φορείς του δημοσίου με τις ίδιες αποδοχές, υπέρογκες αποζημιώσεις κ.λπ.) χαιρετίστηκε τότε σαν μεγάλη επιτυχία της κυβέρνησης Καραμανλή.
Τελικά το δημόσιο ξεφορτώθηκε, έστω χρυσοπληρώνοντας, μια μαύρη τρύπα που κατάπινε κρατικό χρήμα και οι περισσότεροι μιλούσαν τότε για μια νέα εποχή στις αεροπορικές συγκοινωνίες της Ελλάδας, με υγιή ανταγωνισμό, φθηνά εισιτήρια κ.λπ.
Για να πειστεί το αφελές καταναλωτικό κοινό, αμέσως μετά την ιδιωτικοποίηση άρχισαν και οι στημένοι καβγάδες με κορόνες τύπου «το πάρτι τελείωσε» και ένας δήθεν πόλεμος με μετεγγραφές στελεχών από την Aegean προς την Ολυμπιακή, του διευθύνοντος συμβούλου μη εξαιρουμένου.
Πριν αλέκτωρ λαλήσει, όμως, και σε μια εποχή που αεροπορικοί κολοσσοί όπως η British με την Iberia και η KLM με την Air France ξεπερνούσαν τα ταμπού των εθνικών αερομεταφορέων (flag carriers) και συγχωνεύονταν για να επιβιώσουν, οι Έλληνες επιχειρηματίες, όπως συνήθως, προτίμησαν την εύκολη και προσοδοφόρα εναλλακτική της δημιουργίας ενός εσωτερικού μονοπωλίου και μάλιστα διά της πλαγίας οδού.
Όμως η προσχεδιασμένη συγχώνευση και ο έλεγχος του 90% της εσωτερικής αεροπορικής αγοράς της χώρας έπεσε πάνω στον τοίχο της λιγότερο αφελούς Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δεν καταλαβαίνει από «εθνικούς πρωταθλητές» και απαγόρευσε τη συγχώνευση.
Παρόλο που και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι θα προσφύγουν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, η ιστορία της (φανερής) επιχειρηματικής συνεργασίας άρχισε ήδη να ξηλώνεται. Αποχώρησε από την Ολυμπιακή ο διευθύνων σύμβουλος που είχε μετακινηθεί από την Aegean, αφού η αποστολή του δεν εξετελέσθη, η εταιρεία ήδη ανακοίνωσε την κατάργηση προορισμών όπως Λονδίνο, Παρίσι, Βρυξέλλες και Βιέννη (αυτών δηλαδή με τον υψηλότερο ανταγωνισμό) και την ενίσχυση των εσωτερικών δρομολογίων στα οποία ο ανταγωνισμός περιορίζεται στην Aegean.
To (αφελές;) ζητούμενο τώρα είναι να διασφαλιστεί από την επιτροπή ανταγωνισμού και τις άλλες αρμόδιες αρχές ότι δύο εταιρείες που για πολλούς μήνες δούλευαν μαζί προετοιμάζοντας τη συγχώνευσή τους, δεν θα μπουν στον πειρασμό να εφαρμόσουν εναρμονισμένες πρακτικές δρομολογίων και χρεώσεων, όπως έχει κατ’ επανάληψη συμβεί στην Ελλάδα με τράπεζες, εταιρείες τηλεφωνίας, γαλακτοβιομηχανίες κ.λπ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το «αντιαυταρχικό» σχολείο της Μεταπολίτευσης κατήργησε σταδιακά την όποια λειτουργία συμβουλευτικής και τον διαπαιδαγωγικό του ρόλο.
Oι τότε πρωταγωνιστές, τώρα με διάφορα «πατριωτικά και εθνικά» προσωπεία ανησυχούντων πρώην στη μια πλευρά ή «κεντροαριστερά και rebranded» στην άλλη, επιδιώκουν να μπουν ξανά στο παιχνίδι με άλλα ονόματα
Περισσότεροι από 1 στους 5 κατοίκους της χώρας είναι πάνω από 65 ετών
«Είμαι υπέρ της έξυπνης Ελλάδας κι όχι της ξύπνιας»
«Όταν το ΠΑΣΟΚ έβγαινε απολογούμενο, η κοινωνία με το χιούμορ της το κράτησε ζωντανό»
«Από το ΠΑΣΟΚ θα κυβερνηθεί η χώρα»
«Επιστρέψαμε, συνεχίζουμε, κερδίζουμε»
«Μπορώ να παίξω ενωτικό ρόλο σε ένα κόμμα αλληλοσπαρασσόμενο» αναφέρει ο υποψήφιος για το «τιμόνι» του ΣΥΡΙΖΑ
Όλες οι αλλαγές πριν την αίτηση - Τι έχει αλλάξει σε σχέση με το αρχικό πρόγραμμα
Άμεση ενημέρωση των κομμάτων ζητά η υποψήφια για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ
Είναι, πλέον, καιρός το ΠΑΣΟΚ να αποκτήσει και πάλι την αναγκαία ιστορική αυτοπεποίθηση του προοδευτικού πόλου εξουσίας στη σημερινή Ελλάδα
Γιατί είναι σημαντικός ο νέος νόμος
Πώς διαμορφώνονται οι χρεώσεις
Πώς χρησιμοποίησαν τα social media οι «6» και τι μας είπαν για το μέλλον της παράταξης
Με αφορμή τα εγκαίνια του Σταθμού Μεταφόρτωσης απορριμμάτων (ΣΜΑ)
Σε «κόκκινο συναγερμό» οι μονάδες ασφαλείας της ελληνική αστυνομίας
Τι συμβαίνει με τα αυθαίρετα
Στη σχολή Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών της Αγωγής
Για σοβαρή κλιμάκωση κάνει λόγο το υπουργείο Εξωτερικών
«Δεν ξέρω αν θα ζω να σε ξαναψηφίσω», δήλωσε ηλικιωμένη υποστηρίκτριά του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.