- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πολιτικη & Οικονομια
Ειδομένη: Κλειστή γραμμή = «ασφυξία» στις εξαγωγές
Οι επιπτώσεις από την κυβερνητική αβουλία
Newsroom
1’
ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δραματικές για τις εξαγωγές είναι οι επιπτώσεις από την κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη. Η ανώμαλη κατάσταση, που πλησιάζει πλέον να κλείσει μήνα, ξεκίνησε από πρόσφυγες και μετανάστες, που ζητούν να ανοίξουν τα σύνορα Ελλάδας - ΠΓΔΜ, αλλά διατηρείται εξαιτίας της κυβερνητικής αβουλίας και απραξίας.
Στις πολλές ανακοινώσεις ενδιαφερομένων, προστέθηκε πρόσφατα μια ακόμα από το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), που μεταξύ άλλων λέει:
- Οι εταιρίες που βλέπουν τα προϊόντα τους να χάνουν τις ημερομηνίες παράδοσης στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης δεν έχουν άλλη επιλογή από την προώθησή τους μέσω Βουλγαρίας, μια διαδρομή που είναι περίπου 30% ακριβότερη αλλά δημιουργεί και καθυστερήσεις στις προθεσμίες
- Το επιπλέον κόστος ανά συρμό «μεταφράζεται» σε €6.000 -15.000 ανά τρένο, ενώ η επαναδρομολόγηση του από τη γραμμή της Βουλγαρίας σημαίνει κόστος 10.000€ ανά τρένο.
- Ο προηγούμενος αποκλεισμός της Ειδομένης (18 Νοεμβρίου - 9 Δεκεμβρίου 2015) έφερε ζημιές πάνω από €2 εκατ.
- Η άμεση ζημιά για τους εξαγωγείς της Βορείου Ελλάδος φτάνει το €1.000.000, ενώ η ζημιά από τη μη εμπρόθεσμη παράδοση των εμπορευμάτων είναι ανυπολόγιστο
- Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταβάλλει αποζημιώσεις (άγνωστου μέχρι στιγμής ύψους σε αυτή τη δεύτερη κατάληψη) στους πελάτες της για την καθυστέρηση.
- ...Και μεγάλοι πελάτες της, όπως η Cosco, η HP και η SONY, το σκέφτονται να φύγουν.
Ο ΣΕΒΕ ζητάει από την κυβέρνηση να πράξει τα δέοντα, ώστε να ανοίξει η γραμμή.