Πολιτικη & Οικονομια

Διάλογος για την Παιδεία μετ’ εμποδίων και... αριστερών προσήμων

Μια αποκαλυπτική συζήτηση στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής

4939-198868.jpg
Ευτύχης Παλλήκαρης
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
119860-268077.jpg

Σε μια δαιδαλώδη και χαοτική διαδικασία εξελίσσεται ο διάλογος για την Παιδεία που εγκαινίασε η κυβέρνηση. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι η συζήτηση γίνεται σε διάφορα επίπεδα και θεσμούς –Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, Εθνική Επιτροπή Διαλόγου, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πλατφόρμα Διαλόγου, διάφορες υποεπιτροπές–, όλα σε μια παράλληλη και ασύμπτωτη πορεία μετ’ εμποδίων και... καταλήψεων, είναι που ανακύπτουν πρωτόγνωρες θεωρίες για «Παιδεία με αριστερό πρόσημο» και άλλα ιδεολογικά μετερίζια... Ενδεικτική είναι η συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών υποθέσεων την περασμένη Τρίτη, για τον ορισμό του κ. Νίκου Θεοτοκά ως προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ). Οι αναφορές στα «αριστερά πρόσημα» οδήγησαν την ανάγνωση των πρακτικών της συνεδρίασης που είναι ενδεικτικά των αντιλήψεων αλλά και του είδους του διαλόγου που υποτίθεται ότι θα συντείνει σε προτάσεις αναβάθμισης της εκπαίδευσης. Μάλιστα τα περιθώρια στενεύουν δραματικά, καθώς στις 15 Απριλίου έρχεται κλιμάκιο του ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση των προτάσεων που θα υιοθετήσει η κυβέρνηση.

Ας ξεναγηθούμε σε ορισμένες στιγμές του διαλόγου στην Επιτροπή της Βουλής για να αντιληφθούμε πού πάει ο διάλογος αυτός.

Η κ. Μερόπη Τζούφη, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, αποκάλεσε τον κ. Θεοτικά «ευπατρίδη από τη γενιά των μορφωμένων ανθρώπων της ανανεωτικής Αριστεράς», αλλά δεν σταμάτησε εκεί. «Στη σημερινή φάση που η Αριστερά βρέθηκε στην εξουσία, όπου η σκληρή πραγματικότητα έχει διαλύσει πολλές αλήθειες και πιθανόν κάποιες αυταπάτες, νομίζω ότι είναι ο πιο κατάλληλος άνθρωπος για να διαχειριστεί από αυτό το πόστο, τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία, από αυτή την πιο κεντρική θέση, χωρίς ψευδαισθήσεις. Βεβαίως, αν προκάνουμε, αφού η Παιδεία είναι και επιλέγεται ως πεδίο οξείας ιδεολογικής αντιπαράθεσης αλλά και επενδύσεων ιδιωτικών κεφαλαίων». Ωστόσο για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις και... ψευδαισθήσεις, κατέληξε: «Αγαπητοί συνάδελφοι, η συναίνεση είναι το ζητούμενο. Όμως, δεν είναι αυτοσκοπός»...

Το... αριστερό πρόσημο στην Παιδεία το έβαλε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημήτρης Εμμανουηλίδης με την παρέμβασή του: «Ας είμαστε συνεπείς τουλάχιστον με τον εαυτό μας, σε κάποιες κρίσεις που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Δεν είναι αδυναμία το να υπάρχει αριστερό πρόσημο στην παιδεία, γιατί το αριστερό πρόσημο στην παιδεία είναι αυτό που δίνει ποιοτικά χαρακτηριστικά στην κοινωνία»! Στη συνέχεια ήταν η σειρά της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας κ. Σίας Αναγνωστοπούλου να εντρυφήσει στα άδυτα της ιδεολογικής πάλης για την εκπαίδευση: «Η ιδεολογική αντιπαράθεση θεωρώ ότι αυτό είναι πολιτική ζωή... Σας ρωτώ, που οι περισσότεροι από εσάς, εάν όχι όλοι, γνωρίζετε, ο Μπαλιμπάρ ή ο Μπουρντιέ ή διάφοροι άλλοι μεγάλοι διανοητές, δεν είναι μεγάλου διαμετρήματος; Δεν είναι πολίτες οι οποίοι έχουν δώσει πάρα πολύ σημαντικά πράγματα, όχι μόνο στην Αριστερά, γενικά στο χώρο της Παιδείας, στο χώρο της σκέψης, στο χώρο της διανόησης, είχαν ή δεν είχαν ιδεολογικό πρόσημο;».

Εν μέσω... προσήμων, κ. Θεοτοκάς πάντως σε μία από τις τοποθετήσεις του αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρξει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, «ανεξάρτητο από την εκάστοτε κυβερνώσα συνθήκη, δηλαδή, από το κάθε κόμμα που είναι στην κυβέρνηση. «Άκουσα με πολύ ενδιαφέρον την τοποθέτησή σας περί ανεξάρτητου Ε.ΣΥ.Π.» του απάντησε η βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ. Χαρά Κεφαλίδου, «αλλά θα ήθελα να μου απαντήσετε πώς θα μπορέσετε αυτό να το κάνετε πράξη με αριστερό πρόσημο στην παιδεία; Εγώ, έχω μεγάλη απορία... Θα σας πω κάτι το οποίο ζούμε εμείς τελευταία, ότι είναι πάρα πολύ σωστό να στηρίξουμε την ανεξαρτησία των θεσμών. Εδώ όμως, τελευταία, ξέρετε τι ζούμε; Μία απαξίωση, μία αποδόμηση, μία χειραγώγηση, ό,τι έχει θεσπιστεί τόσα χρόνια στις Ανεξάρτητες Αρχές, είτε είναι το Ε.Σ.Ρ. είτε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, είτε οι Ρυθμιστικές αρχές... αυτή η κυβέρνηση ενοχλείται από την ανεξαρτησία των Θεσμών».

Αυταπάτες προσφέρθηκε να διαλύσει και ο κ. Ιωάννης Δελής από το ΚΚΕ με την τοποθέτησή του: «Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι για εμάς το ζήτημα της παιδείας είναι ταξικό, όπως και κάθε άλλωστε ζήτημα σε μια τάξη και κοινωνία. Εθνικό το βαφτίζει πάντοτε η κυρίαρχη τάξη για καλύψει τον ταξικό χαρακτήρα των επιλογών της και στο χώρο της εκπαίδευσης, οι οποίες, βεβαίως, την εξυπηρετούν και οι οποίες, συγκρούονται μετωπικά με τις λαϊκές ανάγκες στη μόρφωση».

Ο κ. Γιώργος Μαυρωτάς από το Ποτάμι σημείωσε πως «στο πρόσωπο του, καθόλα συμπαθέστατου θα έλεγα, κ. Θεοτοκά γίνεται μια επιλογή ενός φιλικά διακείμενου προσώπου προς την κυβέρνηση για το ρόλο του Προέδρου του Ε.ΣΥ.Π. Και αυτό το κρίνω από ένα άρθρο που είχε γράψει στην «Αυγή» στις 8/2/2015, λέγοντας: «Μετά τις πρόσφατες εκλογές η χώρα μας απέκτησε την καλύτερη, την ευρωπαϊκότερη και την πιο αδιάφθορη κυβέρνηση που είχε ποτέ».

Άκουσα και την εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ να λέει «ότι ο χώρος μας θα είναι περήφανος», εννοώντας ποιον; Το χώρο του ΣΥΡΙΖΑ ή το χώρο της εκπαιδευτικής κοινότητας;» αναρωτήθηκε η κ. Μαρία Αντωνίου, βουλευτής της ΝΔ.

Η συζήτηση θα συνεχιστεί στις επιτροπές, προφανώς προς αναζήτηση προσήμου...

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.