Πολιτικη & Οικονομια

Ένα αστέρι πέφτει-πέφτει

Ώστε, λοιπόν, αυτό ήταν το περίφημο σταριλίκι του Τσίπρα;

Ρούλα Γεωργακοπούλου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μια παλιά δοξασία κατατρύχει τους ανθρώπους του θεάματος. Αν τύχει και κόψεις ταχύτητα στην ανηφόρα, τότε γράψε αλίμονο. Σε μια τέτοια καταραμένη στιγμή επάνω χάθηκαν πολλές καριέρες. Τηλέφωνα έπαψαν να χτυπούν, σταριλίκια χλώμιασαν, κόκκινα χαλιά ρόλαραν κι έκαναν στην μπάντα από μόνα τους. Ιδού κι η Γκλόρια Σουάνσον με τα μπικουτί της, ξαπλωμένη τα μπρούμυτα στη διπλή γραμμή της Λεωφόρου της Δύσεως.

Το ομαδικό ντιμπέιτ δεν είχε βέβαια χολιγουντιανές προδιαγραφές ούτε και χολιγουντιανές προθέσεις. Από τη στενή σκοπιά που βλέπω τα πράγματα, πιστεύω ωστόσο ότι ο Μπίλι Γουάιλντερ θα εντόπιζε άνετα κάποιες ομοιότητες και θα τσίμπαγε από εκεί μέσα το ιδανικό του κάστινγκ.

Ο Αλέξης Τσίπρας καθισμένος μεταξύ ίσων στον πάγκο, απώλεσε τη λάμψη της επιθετικότητας. Δεν έσπασε το γυαλί, δεν γήτεψε την κάμερα, δεν έκλεψε το πλάνο, όπως τότε που έκανε μόνος του παιχνίδι. Από τη στιγμή που μπήκε στον ίδιο ντορό και λογαριάστηκε από κοινού με «χλωμά» πρόσωπα, κάπου εκεί στην άκρη του ηλιακού μας συστήματος ένας αστεροειδής έκαψε την ουρίτσα του και το μεγάλο σύμπαν απώθησε τις στάχτες μ’ ένα βαθύ και ανελέητο αψού.

Ώστε, λοιπόν, αυτό ήταν το περίφημο σταριλίκι του Τσίπρα; Ένα απλό φτέρνισμα, λίγη σκονίτσα στα ρουθούνια και στο σουίφερ; «Δεν θα ξεμπλέξετε εύκολα μ’ έμενα» έλεγε τις προάλλες στους δημοσιογράφους αγνοώντας ίσως ότι, στην ιστορία του θεάματος, ποτέ μα ποτέ δεν ψυλλιάζεις το φαν κλαμπ για τις αδυναμίες σου. Γιατί και το φαν κλαμπ, μη θαρρείς, έχει κι αυτό τις δικές του αδυναμίες. Αν υποψιαστεί ότι το όχημα «κάθισε», την έκανε αμέσως γι’ αλλού. Μεγάλη καρμανιόλα, το παίγνιο των ταυτίσεων, και ποιους δεν έχει πάρει στο λαιμό του.

Κι ύστερα ήρθε ο «καθιστός αντικριστός» της περασμένης Δευτέρας που έκανε τον τέως πρωθυπουργό ένα με την ταπετσαρία. Δεν ξέρω τι θ’ απογίνει ο κύριος Τσίπρας χωρίς το σταριλίκι του. Ξέρω όμως ότι ο πραγματικός σταρ, στους φτενούς ρόλους φαίνεται.

Αν το έργο «δε λέει», για να γεμίσεις τη σκηνή πρέπει να έχεις από τη φτιάξη σου ψυχικά υλικά κι εκφραστικές χάρες ανώτερες κι από αυτές του Χορν και της Λαμπέτη. Μεγάλη καρμανιόλα το άτιμο το μπουλβάρ. Άλλους τους ανεβάζει κι άλλους τους κατεβάζει στα τάρταρα.