- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τσίπρας: «Δημόσια έργα με διαφάνεια χωρίς γραφειοκρατία»
Προς διαβούλευση σχέδιο νόμου που αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο παραγωγής δημοσίων έργων
Σήμερα Τετάρτη, ο πρθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρουσίασε τη στρατηγική της κυβέρνησης για τα μεγάλα δημόσια έργα και τις υποδομές με τη διαφάνεια και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας στο επίκεντρό της. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι τις επόμενες πέντε μέρες θα δοθεί προς διαβούλευση σχέδιο νόμου που θα αλλάζει ολόκληρο το θεσμικό πλαίσιο παραγωγής δημοσίων έργων και το οποίο θα δίνει τη σφραγίδα της σημερινής κυβέρνησης.
Οι τρεις άξονες του νομοσχεδίου είναι:
α) η δημιουργία δομής στρατηγικού σχεδιασμού και δημοσίων υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό συστήνεται στο υπουργείο νέα Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού Δημοσίων Υποδομών, ενώ έχει ήδη συσταθεί στο πλαίσιο της κυβέρνησης επιτροπή συντονισμού ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων.
β) Θεσμικές αλλαγές δημοσίων υποδομών
γ) Αλλαγές στο σύστημα δημοπράτησης των δημόσιων έργων και εκτέλεσης των έργων.
«Θα δημιουργηθεί κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων, αλλά και καθορισμός σε όλα τα επίπεδα του δημόσιου τομέα των απαραίτητων προϋποθέσεων διαχείρισης των έργων. Οι επιτροπές δημοπράτησης θα ορίζονται με ηλεκτρονική κλήρωση. Χωρίς μεγάλα λόγια και φαντασιώσεις απόδρασης από την πραγματικότητα, αλλά με αποφασιστικότητα και με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό θα καταφέρουμε το επόμενο διάστημα να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για να βγούμε από την κρίση αναπτύσσοντας τις παραγωγικές μας δυνάμεις και μειώνοντας τα βάρη των συμφωνιών, με στόχο να συντάξουμε έναν νέο κώδικα αξιών που ζητά η ελληνική κοινωνία και που μέχρι σήμερα αρνούνταν οι δυνάμεις της συντήρησης και των συμφερόντων», δήλωσε ο πρωθυπουργός.
Ο κ. Τσίπρας ανέφερε επίσης ότι τα τελευταία πέντε χρόνια διευρύνθηκε η διαφθορά στην Ελλάδα και πως οι αλλαγές που συμφωνήθηκαν στις δύο παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων, την Ιόνια οδό και τον Ε-65, έγιναν σε συνθήκες εγκλωβισμού και ομηρίας του ελληνικού δημοσίου, από τις υπάρχουσες συμβάσεις.
Στη συνέχεια μίλησε για σταδιακή ανατροπή της νοσηρής κατάστασης, υπό το δεδομένο ευρωπαϊκό πλαίσιο, με στόχο την καθιέρωση ενός αποτελεσματικού και διαφανούς συστήματος, χωρίς άσκοπες καθυστερήσεις. Ποτέ δεν υλοποιούνταν έργα χρήσιμα για τον ελληνικό λαό, αλλά μόνον για την εξυπηρέτηση συμφερόντων.
«Με το νομοσχέδιο του υπ. Υποδομών δημιουργείται κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων, καθίσταται υποχρεωτική η σύνταξη μελέτης εφαρμογής για όλα τα έργα - με πραγματικούς προϋπολογισμούς, σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες θα καθοριστούν ελάχιστες προϋποθέσεις, για στελέχωση σε επιστημονικό προσωπικό και υποδομές, ενώ αλλάζει το σύστημα δημοπράτησης, μελέτης και κατασκευής των έργων» δήλωσε ο πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι «έχουμε υπαλλήλους- "διαμάντια" που υπηρετούν για ελάχιστα χρήματα το δημόσιο συμφέρον αλλά και κατασκευαστικές εταιρείες υγιείς, που ασκούν έργο με αξιοπρέπεια και διαφάνεια. Στόχος είναι να συντάξουμε ένα νέο κώδικα αξιών που ζητάει η ελληνική κοινωνία».
Ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης δήλωσε: «Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο που έχει κλείσει ένας μεγάλος κύκλος κατά τον οποίο κάποιοι υπέθεσαν ότι η ανάπτυξη της χώρας θα ήταν συνδεδεμένη με μεγάλα έργα που θα εκτελούνταν με παραχωρήσεις και αυτός ο κύκλος έκλεισε με την ένταση και έκταση της πολιτικής κρίσης. Πλέον οι πολιτικές αλλαγές ζητούν η ανάπτυξη, να έχει ως επίκεντρό της την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας, με περιβαλλοντική προστασία και κοινωνική δομή που θα ανοίγει δρόμους για μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή και έτσι θα είναι ο προσανατολισμός των δημόσιων έργων στο μέλλον, με αυτή τη νέα δυναμική, αναπόφευκτα θα αλλάξει και η στόχευση των έργων».