Κατερίνα Μπούκη | ΣΤΑΣΥ: Το κοινωνικό πρόσωπο των Σταθερών Συγκοινωνιών της Αττικής
Μετρό, Ηλεκτρικός και Τραμ αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των Αθηναίων

Η Κατερίνα Μπούκη, διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας και εμπειρίας επιβατών, εξηγεί τους βασικούς πυλώνες της επικοινωνιακής στρατηγικής της εταιρείας
Είναι μία από τις σταθερές στη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών της πρωτεύουσας και ως τέτοια αντιμετωπίζεται. Το Μετρό, ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας) και το Τραμ είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς, που κατά τη δύσκολη καθημερινότητά μας απαιτούμε συνειδητά ή υποσυνείδητα να λειτουργούν άψογα, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση ή λειτουργική ατέλεια.
Οι κλειστοί σταθμοί, οι απεργίες και τα απρόβλεπτα περιστατικά αποτελούν φαινόμενα που πολλές φορές δημιουργούν αναστάτωση στο αυστηρό πρόγραμμα πολλών συμπολιτών μας. Ωστόσο οι συγκοινωνίες σταθερής τροχιάς δεν παύουν να είναι και αυτές ένα ξεχωριστό εταιρικό σχήμα, με τις τεχνικές δυσκολίες και τα κάθε είδους απρόοπτα να είναι «μέσα στο πρόγραμμα». Το υπάρχον δίκτυο του Μετρό και του Τραμ, οι νέοι σταθμοί αλλά και η επικείμενη δημιουργία της Γραμμής 4 του Μετρό θα αλλάξουν εκ νέου τις διαδρομές και καθημερινές συνήθειες των Αθηναίων, σε μια εξέλιξη που κατά κανόνα δημιουργεί νέα μίνι «οικοσυστήματα». Η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε (ΣΤΑΣΥ εφεξής) είναι η εταιρεία του δημοσίου που διαχειρίζεται και συντηρεί αυτό το δίκτυο και η οποία τα τελευταία χρόνια έχει κάνει πολλά βήματα μπροστά και στον ευαίσθητο τομέα της κοινωνικής ευθύνης.
Από το 2021 κι έπειτα, στο πλαίσιο της καλύτερης εξυπηρέτησης και επικοινωνίας με τους επιβάτες, η ΣΤΑΣΥ απασχολεί την ιδιαίτερα δραστήρια Διεύθυνση Εταιρικής Επικοινωνίας και Εμπειρίας Επιβατών. Με τις δράσεις της να άπτονται της κοινωνικής δικτύωσης, της εταιρικής εικόνας, της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και φυσικά της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Έχοντας τη λογική του ιδιωτικού τομέα, παρά το γεγονός ότι ουσιαστικά πρόκειται για φορέα του Δημοσίου, η Διεύθυνση Εταιρικής Επικοινωνίας της ΣΤΑΣΥ δείχνει το ανθρώπινο πρόσωπο των συγκοινωνιών της Αθήνας, μέσα από δράσεις και πρωτοβουλίες φιλικές προς τους πολίτες και το περιβάλλον, καθώς και σημαντικές για την κοινωνική συνοχή. Από την προώθηση κοινωνικών μηνυμάτων μέχρι την εξοικονόμηση ενέργειας, η Διεύθυνση παρουσιάζει την κοινωνική πλευρά της εταιρείας προς ένα κοινό που βασίζει την καθημερινότητά του στη λειτουργία της. Η εταιρική εικόνα της ΣΤΑΣΥ έχει βελτιωθεί κατά πολύ μέσα από τις ενέργειες των τελευταίων ετών, κάτι που αποδεικνύεται από τις συνεχείς βραβεύσεις, καθώς και από τη συμμετοχή του επιβατικού κοινού στις σχετικές δραστηριότητες.
Μέσα από τη Διεύθυνση Εταιρικής Επικοινωνίας οι Σταθερές Συγκοινωνίες της πρωτεύουσας διαμορφώνουν το ιδανικό προφίλ ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού φορέα των αστικών μεταφορών. Στο πλαίσιο ενημέρωσης για τις δραστηριότητες των τμημάτων, η Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας & Εμπειρίας Επιβατών, κα Κατερίνα Μπούκη, μίλησε στην Athens Voice για τους βασικούς πυλώνες της επικοινωνιακής στρατηγικής της ΣΤΑΣΥ, καθώς και για τις σημαντικές συνεργασίες της στο πλαίσιο εξωστρέφειας της εταιρείας.

«Η Διεύθυνση Εταιρικής Επικοινωνίας και Εμπειρίας Επιβατών των Σταθερών Συγκοινωνιών δημιουργήθηκε το 2021. Μέχρι τότε υπήρχαν ξεχωριστά τα Τμήματα Δημοσίων Σχέσεων και Τύπου. Αυτό που επιχειρήσαμε ήταν να χαρτογραφήσουμε τις ανάγκες που ανέκυψαν μετά την ενοποίηση τριών εταιρειών και τη σύσταση της ΣΤΑΣΥ το 2011. Τα αποτελέσματα της προσπάθειας βοήθησαν στο να δημιουργηθεί μια νέα Διεύθυνση, με διευρυμένες αρμοδιότητες και πεδία δράσης. Σήμερα, τα Τμήματα Τύπου και Κοινωνικής Δικτύωσης, Εξυπηρέτησης Επιβατών, Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Εταιρικής Εικόνας και Δημοσίων Σχέσεων συναποτελούν τη Διεύθυνση Εταιρικής Επικοινωνίας και Εμπειρίας Επιβατών της ΣΤΑΣΥ.
»Στα τέσσερα χρόνια λειτουργίας της Διεύθυνσης, έχει γίνει φανερή η αναγκαιότητα όλων των τμημάτων, τόσο στους κοινωνικούς εταίρους όσο και στους εργαζόμενους και τις εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Ήταν ακόμη ένας τρόπος να μάθει ο κόσμος τη ΣΤΑΣΥ, καθώς αρκετοί συμπολίτες μας δεν μας γνώριζαν, αν και χρησιμοποιούσαν τις υπηρεσίες μας», θα πει η κα Μπούκη μιλώντας για τη δομή της Διεύθυνσης της οποίας προΐσταται και θα συνεχίσει περιγράφοντας τη σύγχυση που υπάρχει πολλές φορές στη διάκριση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
«Για τους επιβάτες, το πιο γνώριμο στην καθημερινότητά τους μέσο είναι το Μετρό, οι Γραμμές 2 και 3. Όλοι ασφαλώς γνωρίζουν και την ιστορική Γραμμή 1, τον Ηλεκτρικό, ενώ θέση στις αστικές μετακινήσεις κατέκτησε, τα τελευταία 20 χρόνια, και το Τραμ. Ήταν στοίχημα για εμάς στην καινούργια Διεύθυνση να συστήσουμε στους πολίτες τη ΣΤΑΣΥ, τις Σταθερές Συγκοινωνίες της Αττικής, υπό την ομπρέλα των οποίων λειτουργούν οι Γραμμές 1, 2 και 3 του Μετρό και το Τραμ. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, θεωρώ πως σε μεγάλο βαθμό έχουμε κερδίσει το στοίχημα που θέσαμε, κυρίως μέσα από τη δράση μας. Εργαστήκαμε με το κάθε τμήμα ξεχωριστά. Το Τμήμα Τύπου και Κοινωνικής Δικτύωσης επικοινωνεί, μέσω των δημοσιογράφων, την πληροφορία, σημαντική για τις καθημερινές μετακινήσεις εκατοντάδων χιλιάδων επιβατών με μέσα που λειτουργούν αδιάλειπτα.
»Η ενημέρωση, έγκυρη και γρήγορη, των επιβατών αποτελεί για εμάς προτεραιότητα. Όσον αφορά την Κοινωνική Δικτύωση, ήμασταν αρχικά διστακτικοί. Είναι ένας χώρος αχανής, με δυσκολίες στη διαχείριση, ειδικά όταν μιλάμε για μια εταιρεία με 800.000 καθημερινούς χρήστες των υπηρεσιών της. Ξεκινήσαμε αναπτύσσοντας το Instagram της ΣΤΑΣΥ, χτίζοντας σιγά σιγά τους ακολούθους μας και παρουσιάζοντας τις δράσεις μας. Παράλληλα οργανώνουμε Facebook και Linkedin, έχοντας ήδη μια πρώτη εμπειρία από το πρώτο μας εγχείρημα. Είναι κάτι που ζητάει επιτακτικά και το επιβατικό κοινό».
«Το Τμήμα Εξυπηρέτησης Επιβατών είναι ένα ακόμη κρίσιμο κομμάτι για τη λειτουργία της εταιρείας. Για τον λόγο αυτό, τα τελευταία χρόνια επιχειρούμε να το ενισχύουμε διαρκώς και στοχευμένα. Πέρα από το κεντρικό σημείο εξυπηρέτησης επιβατών στο Σύνταγμα, λειτουργούν πλέον αντίστοιχα σημεία στους σταθμούς του Μετρό στον Πειραιά και στο Αεροδρόμιο, με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας. Προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε στα αυξημένα αιτήματα και ερωτήματα των επιβατών μας (μέσω email και τηλεφωνικής επικοινωνίας), ενισχύοντας ποσοτικά και ποιοτικά το ανθρώπινο δυναμικό μας.
»Το επιβατικό κοινό είναι απαιτητικό και θέλει άμεσα απαντήσεις και λύσεις από μια υπηρεσία που στοχεύει στο να εμφυσήσει το αίσθημα της σιγουριάς και της ασφάλειας στην καθημερινότητα των συμπολιτών μας. Πέρα από τα παράπονα, το προσωπικό της υπηρεσίας ακούει και προτάσεις που αφορούν τη βελτίωση των όρων μετακίνησης για τα ζώα, καθώς και μέσων μεταφοράς όπως τα πατίνια και τα ποδήλατα. Χρήσιμες και εύστοχες προτάσεις, που συχνά προστίθενται στις σχετικές διαβουλεύσεις».

Είναι όμως το κομμάτι της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, που ίσως ακούγεται κάπως οξύμωρο για έναν δημόσιο φορέα. Η κα Μπούκη είναι επεξηγηματική όσον αφορά αυτό το τμήμα της Διεύθυνσης και την εξέλιξή του.
«Το κομμάτι της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αποτελεί ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο τμήμα. Πολύς κόσμος ίσως σκεφτεί πώς γίνεται μια δημόσια υπηρεσία να κάνει δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, με χρήματα του δημοσίου. Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Τα μέσα σταθερής τροχιάς χρησιμοποιούνται ως μέσα προβολής με τέτοιον τρόπο ώστε να προωθούνται πολλά και διάφορα κοινωνικά μηνύματα. Τόσο στο Τραμ, όσο και στο Μετρό, και στη Γραμμή 1, είτε δικές μας είτε υποστηρίζοντας κάποιες άλλες αντίστοιχες. Κάτι που γίνεται μέσα από αφίσες, stands, «ντύσιμο» των συρμών, οχημάτων τραμ κ.ά. Όπως φυσικά και στον χώρο πολλαπλών χρήσεων στο Σύνταγμα, όπου και φιλοξενούνται πολλές σχετικές δράσεις.
»Όπως πέρυσι, έτσι και φέτος, θα «τρέξουμε» μια καμπάνια με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για το «Women of the World», τιμώντας έτσι γυναίκες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίες έχουν διακριθεί στους τομείς τους. Μεταξύ αυτών πάντα βάζουμε στο κάδρο μια δική μας εργαζόμενη, συνήθως του "πεδίου", δηλαδή μια οδηγό, μια υπάλληλο του τεχνικού τμήματος κ.ά. Υπάρχουν επίσης οι δράσεις στον χώρο πολλαπλών χρήσεων, όπως αυτές του ΓΕΕΘΑ, αυτές σε συνεργασία με το Κέντρο Καθοδήγησης Καρκινοπαθών (K3) για τη βοήθεια των ασθενών, πολλές αιμοδοσίες, καθώς και συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας "Πάνος Μυλωνάς".
»Την ίδια στιγμή όμως, δεν παύουμε να έχουμε 2.500 εργαζόμενους, για τους οποίους επίσης έχουμε προσπαθήσει πολύ το τελευταίο διάστημα, ώστε να αναβιώσουν συνεργασίες μας με διαφόρους φορείς, συνεργασίες που κρατούν από το 2011. Να τις διανθίσουμε και να τις βελτιώσουμε. Έχουμε συνάψει συμφωνίες με το Εθνικό Θέατρο, το Μέγαρο Μουσικής, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς. Μέσω της προβολής τους, οι φορείς προσφέρουν ανταποδοτικά τη δυνατότητα σε εργαζόμενους της εταιρείας μας να παρακολουθήσουν παραστάσεις και εκθέσεις, κάτι που έχει κεντρίσει και κερδίσει το ενδιαφέρον τους. Αντίστοιχα υπάρχουν δράσεις και για τα παιδιά των εργαζομένων».
Στα βήματα του Τμήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης πορεύεται και το αντίστοιχο της Εταιρικής Εικόνας & Δημοσίων Σχέσεων. Μέσα από την εξωστρέφεια της ΣΤΑΣΥ χτίζεται η εμπιστοσύνη με το επιβατικό κοινό και τους διάφορους συνεργάτες, σύμφωνα πάντα με τα σύγχρονα δεδομένα του marketing και των απαιτήσεών τους. Η κα Μπούκη θα πει χαρακτηριστικά για το θέμα, μιλώντας ταυτόχρονα και για τη σχέση της Διεύθυνσης Επικοινωνίας με τη Διοίκηση της εταιρείας:
«Αξίζει να αναφερθεί η συμβολή και στήριξη της Διοίκησης της Εταιρείας στην προσπάθειά μας. Αυτό μας δίνει το περιθώριο να λειτουργούμε με συνθήκες ιδιωτικού τομέα, με ανάληψη σημαντικών πρωτοβουλιών δηλαδή, όπου και φαίνεται η δημιουργικότητα και η παραγωγικότητά μας. Είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτά που έχουμε καταφέρει. Εν προκειμένω, το Τμήμα Εταιρικής Εικόνας και Δημοσίων Σχέσεων έχει να κάνει με την εικόνα αλλά και την ουσιαστική σχέση που θέλουμε να έχουμε με τους επιβάτες. Βαρύτητα δίνουμε και στο κομμάτι των δημοσίων σχέσεων, με εκδηλώσεις που διοργανώνει, αλλά και φιλοξενεί η ΣΤΑΣΥ. Ενδεικτικά θα σας μιλήσω για ραδιοφωνικούς σταθμούς που εκπέμπουν το πρόγραμμά τους από το δίκτυό μας και για εκδηλώσεις που διοργανώνονται σε σταθμούς.
»Τα τελευταία χρόνια η ΣΤΑΣΥ συμμετέχει σε διοργανώσεις, έχοντας αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις και βραβεία. Κάθε χρόνο κατασκευάζουμε customized παιχνίδια για τα παιδιά των εργαζομένων, καθώς και για παιδιά σχολείων και ιδρυμάτων που μας επισκέπτονται. Παιχνίδια που τους μαθαίνουν να κυκλοφορούν στο δίκτυό μας. Κάπως έτσι ήρθε το βραβείο στα Toys' Awards, ενώ για τη δημιουργία μιας mini εφαρμογής στην εταιρική μας ιστοσελίδα, που έχει να κάνει με τη λειτουργία σε πραγματικό χρόνο των ανελκυστήρων στο δίκτυο του Μετρό, βραβευθήκαμε στα Hellenic Responsible Business Awards, στην ενότητα "Προσβασιμότητα". Ξεχωριστή στιγμή για εμάς ήταν το χρυσό βραβείο για ένα "πράσινο" project που είναι αυτή την περίοδο σε εξέλιξη, την παραγωγή ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος των συρμών, που θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας σε ποσοστό 12,5%».
«Κράτησα λοιπόν για το τέλος ένα θέμα που μας απασχόλησε πολύ και συνεχίζει να μας απασχολεί στη ΣΤΑΣΥ. Την προσβασιμότητα. Μπορεί τα μέσα σταθερής τροχιάς να είναι φιλικά προς τα άτομα με αναπηρία σε ένα γενικότερα δύσκολο γι’ αυτά περιβάλλον, αναγνωρίζουμε όμως την ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλιών, όπου εντοπίζονται κενά. Δημιουργήσαμε μια εφαρμογή, ώστε να γίνεται γνωστή σε real time τυχόν δυσλειτουργία ανελκυστήρων στους σταθμούς, 11 καινούργιες ράμπες εγκαταστάθηκαν σε σταθμούς της Γραμμής 1, ώστε να καλυφθούν τα κενά μεταξύ συρμού και αποβάθρας, εγκαταστάθηκε η εφαρμογή "Evelity" στον σταθμό Ακρόπολη, μια εφαρμογή αντίστοιχη του GPS, βοηθός για άτομα με οπτική αναπηρία, αναμένεται αντίστοιχη εφαρμογή για τα βαρήκοα άτομα, ενώ σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Προσβασιμότητας προετοιμάζεται η εγκατάσταση οδεύσεων για τυφλούς στο βασικό μας δίκτυο».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δύο εμπορικά κέντρα στο πλάνο
Μια συζήτηση με τον κ. Γιώργο Ζαζιά, Προϊστάμενος Υπηρεσίας Διαχείρησης της Εκπροσώπησης Μονάδων ΑΠΕ και Αποθήκευσης, της METLEN Energy & Metals
Συνέντευξη με τον General Manager της PVMAINT, Φίλιππο Λαζαράκο
H κοινωνική αποστολή των super market στην Ελλάδα του σήμερα
Η συμπερίληψη, oι ίσες ευκαιρίες και η διαρκής εκπαίδευση των εργαζομένων αποτελούν στρατηγικές επιλογές της εταιρείας
Με παρουσία σε 10 αγορές και γραφεία σε Ελλάδα, Βραζιλία, Μεξικό και Μάλτα, συνεχίζει τη μοναδική της αναπτυξιακή πορεία
Μετρό, Ηλεκτρικός και Τραμ αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των Αθηναίων
Η Δρ. Ζωή Αικατερινίδη, C.E.O. της Software Competitiveness International, μιλάει για τον απαιτητικό κόσμο της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών
Η HR Director της εταιρείας, Εμμανουέλα Καραμαλή, αναλύει τη σημασία της δημιουργίας ενός εργασιακού περιβάλλοντος που προάγει την ευημερία των εργαζομένων.
Μελέτη του ΙΟΒΕ καταγράφει τα οφέλη της δραστηριότητας στα Μεταλλεία Κασσάνδρας
Στη διασφάλιση της επάρκειας νερού στην Αθήνα στοχεύει ένα φιλόδοξο αλλά αναγκαίο σχέδιο της εταιρείας
Επενδυτικό πλάνο 10 δισ. ευρώ, που δημιουργεί 20.000 νέες θέσεις εργασίας, υλοποιεί ο Όμιλος αυτή την περίοδο
Ο εγκέφαλός μας στη δουλειά. Συναισθήματα, συμπεριφορά και απόδοση
Η πάλαι ποτέ καπνοβιομηχανία Παπαστράτος φέρνει το τέλος του τσιγάρου
Η εργασιακή ασφάλεια δίνει πλέον τη θέση της στην αναζήτηση καλύτερων αποδοχών και ευκαιριών επαγγελματικής ανέλιξης
Μάνος Ματσαγγάνης, Γρηγόρης Νικολόπουλος και Κώστας Στούπας μιλούν για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας
Συνέντευξη με τη Νικολέττα Κολομπούρδα, Chief People Officer & μέλος της Διοίκησης Lidl Ελλάς
H γυναίκα, η νέα γενιά και η βιωσιμότητα στο επίκεντρο
Πώς η πλέον καινοτόμα εταιρεία στον χώρο του iGaming κατάφερε να αποτελεί πόλο έλξης για κάθε εργαζόμενο
Έχετε δει 20 από 75 άρθρα.