- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Lidl Ελλάς: Με την Ελληνίδα και τον Έλληνα καταναλωτή στο επίκεντρο
Σταθερή δέσμευση στη βιώσιμη και καινοτόμο επιχειρηματικότητα.
Ο Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, μιλά στην Athens Voice
Ο Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, αναδεικνύει στην Athens Voice τον ηγετικό ρόλο της εταιρείας στον κλάδο του λιανεμπορίου, εξηγώντας πώς η Lidl Ελλάς κατάφερε να εδραιωθεί ως αξιόπιστος συνεργάτης και υπεύθυνος ηγέτης στην αγορά.
Τι είναι αυτό που κάνει τη Lidl Ελλάς να ξεχωρίζει σε φιλοσοφία και σε αρχές, και τη διαφοροποιεί από τον εγχώριο ανταγωνισμό;
Στη Lidl Ελλάς παραμένουμε σταθερά δεσμευμένοι στη βιώσιμη και καινοτόμο επιχειρηματικότητα. Μεγαλώνουμε σταθερά, με τις δικές μας δυνάμεις, μαζί με την αγορά, την οικονομία και την κοινωνία του τόπου. Από την έναρξη της λειτουργίας μας στην Ελλάδα, το 1999, κρατάμε την Ελληνίδα και τον Έλληνα καταναλωτή στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας. Προτεραιότητά μας ήταν και παραμένει η ουσιαστική αλλαγή στον κλάδο του λιανεμπορίου, με τη δύναμη της μοναδικής μας φιλοσοφίας. Μέχρι σήμερα, η Lidl Ελλάς έχει επενδύσει πάνω από 1,4 δισεκατομμύριo ευρώ, δημιουργώντας μετρήσιμη πρόσθετη αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της. Ξεκινάμε από τους εργαζόμενους, τους τοπικούς συνεργάτες και τους προμηθευτές της, μικρούς και μεγάλους Έλληνες παραγωγούς. Και φθάνουμε στον καταναλωτή, προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα στις καλύτερες τιμές της αγοράς. Επιλέγουμε συνειδητά τη συνεργασία με την τοπική αγορά, διασφαλίζοντας ότι περισσότερο από το 68% των προϊόντων στα ράφια μας είναι ελληνικής προέλευσης. Αυτή η στρατηγική μάς επιτρέπει να ενισχύουμε διαχρονικά τις προοπτικές αλλά και την εξωστρέφεια της ελληνικής παραγωγής. Παράλληλα, μεγαλώνουμε το θετικό μας αποτύπωμα στην αναπτυξιακή δυναμική της χώρας.
Μια πρακτική που πραγματικά μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό είναι η γρήγορη εξόφληση των υποχρεώσεών μας προς τους συνεργάτες μας. Είναι ένα στοιχείο που υπογραμμίζει τη διαφάνειά μας και τη δέσμευσή μας για υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές. Σε μια αγορά όπου ο μέσος χρόνος εξόφλησης υποχρεώσεων είναι 117 ημέρες, η Lidl Ελλάς μπορεί να εξοφλεί κατά μέσο όρο μέσα σε 41 ημέρες. Έτσι, χτίζουμε μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης και διασφαλίζουμε σταθερές συνεργασίες με τους συνεργάτες μας. Είμαστε περήφανοι που δημιουργούμε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους τους συνεργάτες και προμηθευτές μας, το οποίο ενισχύει αμοιβαία την επιχειρηματική βιωσιμότητα και θωρακίζει την αξιοπιστία μας στον κλάδο.
Φέτος, για 7η συνεχόμενη χρονιά, η Lidl Ελλάς αναδείχθηκε ως μία από τις πιο βιώσιμες εταιρείες στην Ελλάδα. Ποιο θα είναι το επόμενο ακόμη πιο «πράσινο» βήμα που θα κάνει την εταιρεία να ξεπεράσει τον εαυτό της;
Για όλες και όλους εμάς στη Lidl Ελλάς, η βιωσιμότητα δεν είναι απλώς μια δέσμευση – είναι το ισχυρό θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζουμε το κοινό μέλλον μας. Κάθε μέρα, αγωνιζόμαστε να ελαχιστοποιούμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να δημιουργούμε απόθεμα πόρων για τις γενιές που ακολουθούν. Ειδικότερα, επιδιώκουμε μέχρι το 2025 να μειώσουμε τη χρήση πλαστικού κατά 30%, να αυξήσουμε το ποσοστό ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες μας στο 25% και να διασφαλίσουμε ότι οι συσκευασίες μας είναι πλήρως ανακυκλώσιμες. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε προϊόντα που σέβονται τόσο το περιβάλλον και καλύπτουν με αειφόρα φιλοσοφία τις ανάγκες των ανθρώπων.
Η πορεία μας προς το Net-Zero έως το 2050 είναι μια ισχυρή δέσμευση, μια υπόσχεση να μειώσουμε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μηδέν. Για να το πετύχουμε, δουλεύουμε χέρι-χέρι με τους προμηθευτές μας, θέτοντας στόχους μείωσης βάσει επιστημονικών δεδομένων. Ξέρουμε πως πάνω από το 90% των εκπομπών μας προέρχεται από το ευρύτερο δίκτυο της αλυσίδας αξίας μας (Scope 3), και γι’ αυτό κινητοποιούμε τους σημαντικότερους προμηθευτές μας για να επιτύχουμε από κοινού μια σημαντική μείωση αυτών των εκπομπών έως το 2026. Έχουμε στο πλευρό μας την πρωτοβουλία Science Based Targets Initiative (SBTi), που μας καθοδηγεί με επιστημονικά τεκμηριωμένα κριτήρια και μας βοηθά να κάνουμε την πραγματική διαφορά στις περιβαλλοντικές προκλήσεις.
Παράλληλα, επενδύουμε στην πράσινη ενέργεια και στοχεύουμε να τοποθετήσουμε φωτοβολταϊκά σε τουλάχιστον 25% των καταστημάτων μας έως το 2025. Χρησιμοποιούμε ήδη 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλα μας τα καταστήματα και τα κέντρα logistics, κάτι που μας επιτρέπει να ενισχύσουμε την ενεργειακή μας αυτονομία. Με απλές αλλά αποτελεσματικές κινήσεις, όπως η χρήση LED φωτισμού και αντλιών θερμότητας, καθώς και η αποφυγή της αεροπορικής μεταφοράς φρούτων, έχουμε ήδη μειώσει τις λειτουργικές μας εκπομπές CO2 κατά 52%.
Τέλος, προχωράμε και σε πρωτοβουλίες που έχουν σημαντικό αντίκτυπο, όπως η μείωση της σπατάλης τροφίμων κατά 50% έως το 2030. Για εμάς, κάθε προϊόν έχει αξία, και αυτό αποτυπώνεται στη δράση μας με τη σακούλα «Επίλεξέ με». Δίνουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να αποκτούν ποιοτικά προϊόντα με ελαφρές αισθητικές ατέλειες. Έτσι, μειώνουμε τη σπατάλη τροφίμων και προάγουμε τη βιωσιμότητα στην καθημερινότητά μας.
Με κάθε μικρή και μεγάλη μας πράξη, αναδεικνύουμε την αξία της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας. Αποδεικνύουμε ότι ο σεβασμός προς το περιβάλλον και τους πόρους του είναι η μοναδική μας επιλογή, στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.
Πώς σκοπεύει η Lidl Ελλάς να ενισχύσει την παρουσία της στην ελληνική αγορά μέσω των νέων επερχόμενων επενδύσεων και με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των επενδύσεων αυτών;
Η στρατηγική μας για ανάπτυξη στην ελληνική αγορά βασίζεται σε ένα δυναμικό πλάνο επενδύσεων που περιλαμβάνει 120 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2024-2026. Οι επενδύσεις αυτές στοχεύουν στη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας, την αναβάθμιση του δικτύου των καταστημάτων μας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Μέσω των στρατηγικών μας επιλογών, όχι μόνο βελτιώνουμε την εξυπηρέτηση των πελατών μας, αλλά παράλληλα συμβάλλουμε στη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος με καινοτόμες, βιώσιμες λύσεις. Η εισαγωγή προηγμένων συστημάτων logistics και του αυτοματοποιημένου συστήματος παραγγελιών Auto Dispo ενισχύουν την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής μας αλυσίδας, διασφαλίζοντας ταχύτερη εξυπηρέτηση και ελαχιστοποιώντας την ενεργειακή κατανάλωση. Αξίζει να αναφερθούμε εδώ στο καινοτόμο σύστημα Auto Dispo που έλαβε τη διάκριση Top Rated Project στα Super Market Awards 2024. Είναι ένα σύστημα σχεδιασμένο για τη βελτιστοποίηση της ροής εμπορευμάτων σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, που διασφαλίζει την υψηλή διαθεσιμότητα προϊόντων σε κάθε κατάστημα και την άμεση εξυπηρέτηση των πελατών μας.
Επιπλέον, η Lidl Ελλάς δίνει ιδιαίτερη προσοχή στις ανάγκες των καταναλωτών της και στην προσαρμογή των καταστημάτων της στις σύγχρονες απαιτήσεις. Με τη σταδιακή εγκατάσταση των Self Checkout ταμείων σε επιλεγμένα καταστήματα στην Ελλάδα και την ηλεκτρονική απόδειξη αγορών αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή μέσω της εφαρμογής Lidl Plus, διασφαλίζουμε για τους πελάτες μας μία πιο πρακτική και πράσινη καθημερινότητα. Προσφέρουμε μεγαλύτερη ευελιξία και άνεση στο αγοραστικό τους ταξίδι. Οι επενδύσεις μας υποστηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα, με στόχο να παραμένουμε αποτελεσματικοί στο σήμερα και ανθεκτικοί στις προκλήσεις που μπορεί να παρουσιαστούν στο μέλλον.
Είναι προτεραιότητα της εταιρείας να εξοπλίσει τους ανθρώπους της με γνώσεις και δεξιότητες ώστε να αξιοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα ταλέντα τους; Ποιες δράσεις αναλαμβάνει για να ενδυναμώσει το #teamlidl της και ποιες είναι οι ευκαιρίες ανάπτυξης στο εργασιακό περιβάλλον της Lidl Ελλάς;
Η επένδυση στους ανθρώπους μας αποτελεί μια από τις πιο ουσιαστικές προτεραιότητές μας και είναι ένας από τους κύριους λόγους της επιτυχίας μας στην Ελλάδα. Το εργασιακό μας περιβάλλον χαρακτηρίζεται από την υποστήριξη, την καινοτομία και την εξέλιξη. Προσφέρουμε το πρόγραμμα «Lidl UP: Learn & Work», που δίνει σε νέους την ευκαιρία να συνδυάσουν σπουδές και εργασία, αποκτώντας ταυτόχρονα πολύτιμες δεξιότητες και πιστοποιήσεις. Παρέχουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία διττής εκπαίδευσης και καταρτίζουμε τα στελέχη λιανικού εμπορίου του αύριο, σήμερα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο πρώτος κύκλος του προγράμματος ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022, με τους απόφοιτους να έχουν ήδη λάβει τη θέση υποδιευθυντή/τριας από τον Μάρτιο του 2024 σε καταστήματα της εταιρείας στην Αττική, με πρώτο μισθό στα 1.530€ μεικτά. Επιπλέον, με το διεθνές πρόγραμμα «Lidl UP: International Trainee», προσφέρουμε στους συμμετέχοντες ένα πρόγραμμα που συνδυάζει δουλειά και εκπαίδευση, εξειδίκευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό και προοπτικές συνεχούς εξέλιξης.
Παράλληλα, η εταιρεία μας προσφέρει ανταγωνιστικά πακέτα αποδοχών και παροχές που ξεπερνούν το μέσο όρο της αγοράς. Από τον Δεκέμβριο του 2023, καθορίσαμε τον κατώτατο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ μεικτά, δείχνοντας την προσήλωσή μας στο να παρέχουμε μια αξιοπρεπή και ανταγωνιστική αμοιβή στους εργαζομένους μας. Επιπρόσθετα, προχωρήσαμε και σε επιπρόσθετη παροχή αξίας 1.000.000€ με διατακτικές τροφίμων για όλους τους ανθρώπους μας, ολοκληρώνοντας έτσι την υλοποίηση ενός πακέτου μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικής αξίας 7 εκατ. ευρώ, το οποίο ανακοινώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Το υποστηρικτικό, δυναμικό και ανταποδοτικό εργασιακό περιβάλλον μας αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Lidl Ελλάς να αποτελεί έναν ελκυστικό και αξιόπιστο εργοδότη. Η αναγνώρισή μας ως Κορυφαίος Εργοδότης σε Ελλάδα και Ευρώπη για 8η συνεχή χρονιά επιβεβαιώνει αυτή τη δέσμευση. Στη στρατηγική μας, η στήριξη και η προσωπική ανάπτυξη των ανθρώπων μας είναι προτεραιότητα, καθώς αυτοί είναι η καρδιά της εταιρείας και η κινητήρια δύναμη σε κάθε επιτυχία μας.
Με ποιες προκλήσεις θεωρείτε πως θα βρεθεί αντιμέτωπη η Lidl Ελλάς μέσα στα επόμενα χρόνια και πώς σκοπεύει να τις διαχειριστεί;
Οι προκλήσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου είναι πολυδιάστατες. Περιλαμβάνουν από την περιστασιακή άνοδο των τιμών πρώτων υλών έως την αυξανόμενη ανάγκη για βιώσιμες πρακτικές. Στη Lidl Ελλάς έχουμε δεσμευτεί να στεκόμαστε στο πλευρό των καταναλωτών, ακόμα και στην πιο δύσκολη συγκυρία, και να τους παρέχουμε τις πιο ανταγωνιστικές τιμές, χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα.
Με την πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής», διατηρούμε χαμηλές τις τιμές σε βασικά αγαθά, απορροφώντας μέρος του πληθωριστικού κόστους. Έτσι στηρίζουμε τα ελληνικά νοικοκυριά ώστε να ανταπεξέλθουν στην καθημερινότητα. Μέσα από μειώσεις τιμών που φτάνουν έως και το -50% σε περισσότερα από 160 προϊόντα βασικής ανάγκης, παρέχουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες τους σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, διασφαλίζοντας την ποιότητα.
Παράλληλα, η στρατηγική μας επικεντρώνεται στη διασφάλιση σταθερότητας και ανθεκτικότητας, με επενδύσεις στην τοπική παραγωγή, την τεχνολογική αναβάθμιση και την καλύτερη διαχείριση της εφοδιαστικής μας αλυσίδας. Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητά μας, χάρη στο ισχυρό και ευρύ δίκτυό μας, μας επιτρέπουν να ανταποκρινόμαστε γρήγορα στις διακυμάνσεις της αγοράς. Διαχειριζόμαστε τις εξωτερικές επιρροές έτσι ώστε να συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους καταναλωτές μας, ακόμη και σε περιόδους δύσκολες.
Αυτή η προσέγγιση αποτελεί για εμάς στρατηγική προτεραιότητα, καθώς επιδιώκουμε όχι μόνο να βάζουμε ψαλίδι στον πληθωρισμό, αλλά και να παραμείνουμε δίπλα στις ελληνικές οικογένειες, καλύπτοντας τις καθημερινές ανάγκες τους. Ταυτόχρονα ισχυροποιούμε τις συνεργασίες με τους προμηθευτές μας, παραμένοντας αξιόπιστοι και υπεύθυνοι συνεργάτες στο παρόν και στο μέλλον.
Ποιες είναι οι φιλοδοξίες και τα μελλοντικά σχέδια της Lidl Ελλάς για την περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη της εταιρείας στην ελληνική αγορά; Πιστεύετε πως η εταιρεία θα καταφέρει να σημειώσει αύξηση της αποδοτικότητας υιοθετώντας ακόμη πιο «πράσινες» μεθόδους παραγωγής;
Η φιλοδοξία μας είναι να συνεχίσουμε να ηγούμαστε στον τομέα του λιανεμπορίου στην Ελλάδα και να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή της βιώσιμης επιχειρηματικότητας. Η ηγετική θέση της εταιρείας μας στην ελληνική αγορά επιβεβαιώθηκε πρόσφατα και στα ετήσια Supermarket Awards, όπου αναδειχθήκαμε θριαμβευτικά για 2η συνεχόμενη χρονιά Retailer of the Year 2024, αποσπώντας συνολικά 26 βραβεία. Φιλοδοξούμε να παραμείνουμε στην αιχμή της βιώσιμης ανάπτυξης, στοχεύοντας στην ενίσχυση της παρουσίας μας στην αγορά. Παράλληλα, επιδιώκουμε να υλοποιούμε με επιτυχία ένα ακόμα πιο φιλικό προς το περιβάλλον επιχειρηματικό μοντέλο.
Πιστεύουμε ότι η επιτυχία της Lidl Ελλάς συνδέεται άμεσα με την ικανοποίηση των πελατών μας και τη συμβολή μας στην οικονομική ευρωστία και την περιβαλλοντική αποτελεσματικότητα της χώρας. Με την αφοσίωσή μας στη βιωσιμότητα, βελτιώνουμε όχι μόνο τη λειτουργική μας απόδοση, αλλά και συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός πιο «πράσινου» μέλλοντος για τον τόπο και τους ανθρώπους του. Παραμένουμε προσηλωμένοι στον στόχο μας, προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Παραμένουμε ένας αξιόπιστος συνεργάτης και υπεύθυνος ηγέτης στον κλάδο του λιανεμπορίου. Είμαστε βέβαιοι ότι έτσι θα γίνουμε γρήγορα η πρώτη επιλογή για όλους τους επιχειρηματικούς μας εταίρους.