Ελλαδα

Κακοκαιρία Bora: Γιατί η σύγκριση του όγκου νερού στη Ρόδο με τη Βαλένθια είναι λανθασμένη

Η απάντηση του διευθυντή της ΕΜΥ, Θοδωρή Κολυδά

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κακοκαιρία Bora: Γιατί η σύγκριση του όγκου νερού στη Ρόδο με τη Βαλένθια είναι λανθασμένη
© ΑΡΓΥΡΗΣ ΜΑΝΤΙΚΟΣ/EUROKINISSI

Κακοκαιρία Bora: Γιατί η σύγκριση της Ρόδου με τη Βαλένθια είναι λανθασμένη - Η απάντηση του διευθυντή της ΕΜΥ, Θοδωρή Κολυδά

Μόνο «επικοινωνιακά δόκιμη» θεωρεί τη σύγκριση του όγκου νερού που έπεσε στη Ρόδο, στο πέρασμα της κακοκαιρίας Bora, με αυτόν της Βαλένθια ο διευθυντής της ΕΜΥ, Θοδωρής Κολυδάς.

Ο μετεωρολόγος με αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ουσιαστικά αντικρούει την άποψη του προέδρου του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, Ευθύμιου Λέκκα, ο οποίος δήλωσε χθες ότι η βροχή που έπεσε στη Ρόδο φτάνει το 75% του νερού που έπεσε στη Βαλένθια.

Όπως επισημαίνει «ανάλογη κακοκαιρία στη Ρόδο σημειώθηκε στις 5-11-1988 όπου κατεγράφησαν 178mm βροχής, ενώ η μέγιστη καταγραφή 24ωρου υετού στις 30-11-2024 ήταν 174mm (ΕΑΑ) . Οι κακοκαιρίες μπορούν να συγκριθούν, μόνο όταν αφορούν τον ίδιο τόπο και εποχή».

Σε άλλη ανάρτησή του αναφέρει τη σημασία της ραγδαιότητας των βροχοπτώσεων

Κακοκαιρία Bora - Λέκκας: Το 75% της βροχής που έπεσε στη Βαλένθια, έπεσε σε όλη τη Ρόδο

Σύμφωνα με τον κ. Λέκκα, η βροχή που έπεσε στο νησί της Ρόδου από την κακοκαιρία Bora, φτάνει το 75% του νερού που έπεσε στη Βαλένθια όπου από τις πλημμύρες έχασαν τη ζωή τους 219 άνθρωποι. «Έχει πέσει ένα πολύ μεγάλο ύψος βροχής, είναι το 75% της βροχής που έπεσε στη Βαλένθια, έπεσε σε όλη τη Ρόδο. Το χαρακτηριστικό ήταν ότι είχαμε μεγάλη ραγδαιότητα κατά διαστήματα. Κατά διαστήματα δεν μπορούσε κάποιος να περπατήσει έξω από τη βροχή».

Σχετικά με τη γέφυρα που κατέρρευσε, ο κ. Λέκκας σχολίασε ότι «είναι μια γέφυρα σχεδιασμένη τη δεκαετία του ’70 – ’80. Αυτά τα έργα δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές συνθήκες και έχουμε αυτήν τη σύνθετη κατάρρευση εδώ που διερευνούμε πώς άρχισε το φαινόμενο, ποια είναι η αρχή της κατάρρευσης, ποια είναι η τρωτότητα της γέφυρας και πώς είναι ο μηχανισμός κατάρρευσης. Αυτό θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε πώς να κατασκευάσουμε την καινούργια γέφυρα, με μεγαλύτερη ανθεκτικότητα ουσιαστικά. Έχουμε όλο το φάσμα αντοχής και τρωτότητας στα έργα, δεν μπορούμε να τα βάλουμε σε ένα καλούπι όλα. Είναι έργα τα οποία έχουν κατασκευαστεί τα τελευταία 70 χρόνια. Τα παλιότερα έργα έχουν αυξημένη τρωτότητα. Θέλουν προσοχή». 

«Μέσα στην κλιματική κρίση πρέπει να γίνουν επιλογές του πού θα μπορέσουμε να επέμβουμε αποτελεσματικά με νέα δεδομένα και νέα ανθεκτικότητα. (…) Δεν είναι σπάνια τα φαινόμενα, έχουν αποκτήσει μια εκθετική αύξηση. Η αποκατάσταση παίρνει χρόνο», κατέληξε ο Ευθύμιος Λέκκας.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-d6109715tdh5)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.