- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Μετρό Θεσσαλονίκης και η επόμενη μέρα
Παρασέρνει ουσιαστικά και συμβολικά την πόλη στη σφαίρα των μητροπόλεων της Ευρώπης
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα οφέλη του μεγάλου έργου για την πόλη και οι αλλαγές που θα φέρει στην καθημερινότητα των πολιτών.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό τεχνικό και ταυτόχρονα αρχαιολογικό έργο. Οι σταθμοί Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας επέχουν θέση αυτόνομων αρχαιολογικών Μουσείων, που μάλιστα ενσωματώνονται στην οπτική καθημερινότητα των πολιτών. Παρά τις αδιανόητες καθυστερήσεις μέσα στο χρόνο σήμερα είναι γεγονός. Ένα γεγονός που φέρνει έναν νέο αέρα πολιτισμού της καθημερινότητας στην πόλη.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ως υπερσύγχρονο έργο υποδομής παρασέρνει ουσιαστικά και συμβολικά την πόλη στη σφαίρα των μητροπόλεων της Ευρώπης. Ενισχύει το προφίλ, την αστική υπόσταση και την αυτόνομη λάμψη της Θεσσαλονίκης, ως σύγχρονης μεγαλούπολης. Η χρονική αυτή καμπή αναζωογονεί την αυτοπεποίθηση της πόλης, ενεργοποιεί την ατζέντα της, και επιφυλάσσει ωφέλειες στην οικονομία και στον τουρισμό.
Επομένως η συγκυρία είναι κατάλληλη για να επανασυνθέσει η Θεσσαλονίκη το λεγόμενο όραμα μιας βιώσιμης, πράσινης και συνεκτικής πόλης του μέλλοντος.
Ως προς το κυκλοφοριακό η συμβολή του έργου δεν θα είναι θαυματουργή. Εξάλλου μιλούμε ακόμη για μια και τη μόνη γραμμή κορμού, χωρίς την ανατολική επέκταση και ακόμη περισσότερο χωρίς την δυτική επέκταση που βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά. Κυρίως θα ωφεληθούν οι 50.000 περίπου νέοι επιβάτες που σήμερα χρησιμοποιούν το ΙΧ αυτοκίνητο, αλλά η συμφόρηση που προκαλούν τα υπόλοιπα και υπεράριθμα αυτοκίνητα της πόλης. Το Μετρό όπως και στην Αθήνα δεν λύνει το κυκλοφοριακό από μόνο του. Ωστόσο θα συμβάλλει στην καλύτερη χρήση και των λεωφορειακών γραμμών που ανδιαρθρώνονται γύρω από τη βασική γραμμή του. Θα διαμορφώσει μία θετικότερη συλλογική συνείδηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και θα ευαισθητοποιήσει οικολογικά τους χιλιάδες νέους της πόλης.
Η μεγιστοποίηση της ωφέλειας του Μετρό, είναι πάντα περιβαλλοντική, και όχι μαθηματικά κυκλοφοριακή. Έτσι συμβαίνει στον σύγχρονο κόσμο. Αν δηλαδή ταυτόχρονα με τη λειτουργία του είχαμε ενεργοποιήσει μέτρα αποθάρρυνσης της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου, με εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης ή αν η έναρξη λειτουργίας του Μετρό συνοδεύονταν με την λειτουργία ενός δικτύου ποδηλατόδρομου σε ολόκληρη την πόλη.
Σε κάθε περίπτωση βρισκόμαστε στην αρχή μίας νέας περιόδου. Και μόνο η ύπαρξη και λειτουργία του Μετρό, μπορεί να αποτελέσει τη θρυαλλίδα ενός βιώσιμου αναπτυξιακού βηματισμού της πόλης προς το 2030.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στο τμήμα μεταξύ Αθήνας και Αγίων Αναργύρων - Η ανακοίνωση της Hellenic Train
Ήχησε το 112 στη Λήμνο - Σε κόκκινο συναγερμό Κεντρική Μακεδονία και Θεσσαλία
Με ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη η παράδοση του έργου στο αμαξοστάσιο Πυλαίας
Παρασέρνει ουσιαστικά και συμβολικά την πόλη στη σφαίρα των μητροπόλεων της Ευρώπης
Στις 12 η τελετή έναρξης λειτουργίας - Παρουσία του πρωθυπουργού και της Προέδρου της Δημοκρατίας
Τι δήλωσε για την υπόθεση ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη
Πού βρέχει τώρα στην Αττική - Δείτε χάρτη του meteo
Κι όμως, είμαστε έτοιμοι να ζήσουμε σε μια Θεσσαλονίκη των 17 λεπτών από τη μία άκρη της ως την άλλη
Η εξέλιξη της κακοκαιρίας τις επόμενες ώρες - Η πρόγνωση για τις βροχές στην Αττική
Πώς διαμορφώνεται η αστική - περιαστική ζώνη - Οι αλλαγές που φέρνει στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης
Με εισαγγελική παρέμβαση ορίστηκαν πραγματογνώμονες για να διευκρινιστούν τα αίτια της τραγωδίας
Ένα εντυπωσιακό φαινόμενο για τα ελληνικά δεδομένα
Εικόνες από τον εντυπωσιακό σταθμό στη Θεσσαλονίκη
Οι προβλέψεις των μετεωρολόγων - Πώς θα εξελιχθεί ο καιρός τις επόμενες ώρες
Η εποχική πρόγνωση για τους χειμερινούς μήνες
Υπηρετούσε άοπλος λόγω ψυχολογικών προβλημάτων
Mία εντυπωσιακή στιγμή της τεράστιας μαγειρικής διαδρομής της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.