Ελλαδα

Κι άλλο κρούσμα μπούλινγκ σε οδηγό αστικών λεωφορείων

Αν απαγορευόταν ένας οδηγός λεωφορείου να κάνει κι άλλα πράγματα ταυτόχρονια, θα το έκαναν τόσοι πολλοί;

Μάνος Βουλαρίνος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Υπάρχουν πολλοί συμπολίτες που δεν ξέρουν ότι οι Έλληνες οδηγοί Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μπορούν να οδηγούν κάνοντας παράλληλα άλλα πράγματα

Με θλίψη παρακολούθησα ένα βίντεο στο οποίο ένας ασεβής νεαρός επιβάτης επέπληττε έναν σεβάσμιο οδηγό αστικού λεωφορείου (δεν είδαμε ποτέ τη μορφή του αλλά και μόνο η ιδιότητα γεννά σεβασμό) επειδή κρατούσε το τιμόνι με το ένα χέρι και το κινητό στο οποίο μιλούσε με το άλλο. Δηλαδή επειδή έκανε αυτό που πολύ συχνά κάνουν οι φιλότιμοι εργαζόμενοι των αστικών λεωφορείων οι οποίοι κάπως πρέπει να επικοινωνήσουν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα ή να τακτοποιήσουν τις δουλειές τους την ώρα που ασκούν το λειτούργημά τους.

Πιστεύοντας αυτάρεσκα ότι η ασφάλειά του είναι σημαντικότερη από τη συνομιλία του οδηγού, ο θρασύς επιβάτης τού ζητούσε επίμονα να το κλείσει παρότι δεν ήξερε ποιος ήταν (ο οδηγός), γεγονός που παραδέχτηκε όταν ο οδηγός του είπε «δεν με ξέρεις» προκειμένου να τον κάνει να καταλάβει ότι υπάρχουν δυνάμεις που υπερβαίνουν τις δυνατότητες κατανόησης που έχουμε και με τις οποίες καλό είναι να μην τα βάζουμε, όπως καλή ώρα η δύναμη του δημοσίου λειτουργού πίσω από το τιμόνι.

Ακόμα και όταν σε μια σπάνια επίδειξη συμμόρφωσης με την κυβερνητική προτροπή για ατομική ευθύνη ο οδηγός φώναξε «έλεγχο εγώ έχω για τον εαυτό μου και δεν δίνω λογαριασμό», ο θρασύς νεαρός ασυγκίνητος επέμεινε να ασχολείται με τον κίνδυνο που φανταζόταν ότι διατρέχει επειδή ο οδηγός μιλούσε στο κινητό.

Δεν ξέρω πώς ολοκληρώθηκε αυτή η διαμάχη αλλά νομίζω πως είναι καθήκον του υπουργού Σταϊκούρα, του διαδόχου του σπουδαίου Κώστα Αχ Καραμανλή, να παρέμβει και να πάρει πρωτοβουλίες προκειμένου οι οδηγοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να μην πέφτουν θύματα μπούλινγκ προκλητικών ή φοβικών επιβατών που αγνοούν τόσο τις ικανότητες των Ελλήνων οδηγών όσο και τα βασικά του ελληνικού Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Υπάρχουν, βλέπετε, πολλοί συμπολίτες που δεν ξέρουν ότι οι Έλληνες οδηγοί Μέσων Μαζικής Μεταφοράς περνούν ειδική εκπαίδευση στην οποία μαθαίνουν να οδηγούν ενώ μιλούν στο κινητό, στρίβουν τσιγάρο, παίζουν μπεγλέρι, λύνουν σταυρόλεξο, αλλάζουν ρούχα, παίζουν στοίχημα, κόβουν νύχια χεριών και ποδιών, κάνουν σεσουάρ και ρίχνουν πασιέντζα. Γι’ αυτό και ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θεωρεί απολύτως νόμιμο ένας οδηγός λεωφορείου ή τρόλεϊ να οδηγεί κάνοντας παράλληλα άλλα πράγματα.

Επειδή κάποιοι μπορεί να αμφισβητείτε αυτά που γράφω, θα επικαλεστώ της λογική σας: αν απαγορευόταν ένας οδηγός λεωφορείου να μιλάει στο κινητό, θα το έκαναν τόσοι πολλοί; Και δεν θα τιμωρούταν κάποιος από όλους αυτούς; Για να το κάνουν τόσο πολλοί και να μην τιμωρείται κανένας, πάει να πει ότι επιτρέπεται. Ή ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι λιγότερο ασφαλείς από παιχνίδια επαρχιακού λούνα παρκ, πράγμα που αποκλείεται αφού, ειδικά μετά το δυστύχημα των Τεμπών και την ευαισθητοποίηση όλων των Ελλήνων στο θέμα της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ούτε η πολιτεία ούτε οι οδηγοί ούτε οι επιβάτες θα επέτρεπαν μια τέτοια συμπεριφορά. Κα μπράβο τους.