Ελλαδα

Ο ΟΣΕ εξηγεί πώς ακριβώς μπήκε ο συρμός του Προαστιακού στη γραμμή του Μετρό

Εκτός υπηρεσίας ο σταθμάρχης - Παρέμβαση εισαγγελέα

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο ΟΣΕ εξηγεί πώς ακριβώς μπήκε ο συρμός του Προαστιακού στη γραμμή του Μετρό
Ο ΟΣΕ εξηγεί πώς ακριβώς μπήκε ο συρμός του Προαστιακού στη γραμμή του Μετρό © ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Ο ΟΣΕ εξηγεί πώς ακριβώς μπήκε ο συρμός του Προαστιακού στη γραμμή του Μετρό - Εκτός υπηρεσίας ο σταθμάρχης - Παρέμβαση εισαγγελέα 

Την αντίδραση των εισαγγελικών αρχών προκάλεσε το νέο περιστατικό όπου συρμός του Προαστιακού εστάλη στις γραμμές του Μετρό, με την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας να διατάσσει κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα.

Την ίδα ώρα ο ΟΣΕ με επίσημη ανακοίνωση μετά τη δημοσιοποίηση του συμβάντος εξήγησε πώς συνέβη το περιστατικό με τον συρμό την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, επισημαίνοντας αρχικά ότι σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και του Μετρό. Όπως υπογραμμίζει ο ΟΣΕ ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις ταπαραβίασε και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε. Ακόμη διασαφηνίζει ότι ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-d4xtp2q6aw01)

Αναλυτικά η απάντηση του ΟΣΕ για τον προαστιακό που μπήκε σε γραμμή μετρό

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ.
Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.
Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:
1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.
Επιγραμματικά:
1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.
2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας.

Συρμός του προαστιακού μπήκε στη γραμμή του Μετρό - Πώς έγινε το περιστατικό

Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο της «Εφημερίδας των Συντακτών», το οποίο επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης, συρμός του προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Ο μηνανοδηγός ελάττωσε ταχύτητα και στη συνέχεια αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από τη σήραγγα. Το δημοσίευμα παρουσιάζει έγγραφο στο οποίο περιγράφεται η είσοδος του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή και το οποίο συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ).

Το εν λόγω έγγραφο απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ). Το περιστατικό καταγράφηκε στις 9 Οκτωβρίου.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-d4xt9d7mb0vt)

Εκτός υπηρεσίας ο σταθμάρχης

Μιλώντας στον Ant1 ο αναπληρωτής ΓΓ της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού «’Ελξης», Χρήστος Ζηραϊδόνης, επιβεβαίωσε το περιστατικό εξηγώντας πως, «υπήρξε λάθος χάραξη σε δρομολόγιο του προαστιακού. Ο μηχανοδηγός το αντιλήφθηκε έγκαιρα και δεν υπήρχε περίπτωση να μπει μέσα στη σήραγγα. Δεν υπήρχε περίπτωση σε εκείνη τη γραμμή να έρθει συρμός του μετρό», σημειώνοντας πως, «σε εκείνο το σημείο οι γραμμές είναι τηλελεγχόμενες». Είπε τέλος ότι, το τρένο έκανε οπισθοχώρηση για  να μπορεί να γίνει πάλι χάραξη.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-d4xtp83u16nl)

Πώς έγινε το περιστατικό σύμφωνα με τον Μιχάλη Τερεζάκη

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Μιχάλης Τερεζάκης, σε δηλώσεις του στον Realfm, δήλωσε ότι ήταν λάθος του σταθμάρχη, ο οποίος και έχει τεθεί εκτός υπηρεσίας, ενώ ανέφερε ακόμα ότι ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, τα οποία του έλεγαν ότι μπαίνει σε γραμμή του Μετρό.

«Το περιστατικό συνέβη, αλλά όχι με όλες αυτές τις υπερβολές που γράφονται. Γιατί οδηγήθηκε εκεί συρμός του Προαστιακού είναι κάτι το οποίο το ερευνάμε. Πιθανότατα εκείνη την ώρα έπρεπε να μπει το μετρό και λόγω καθυστέρησης προηγήθηκε ο συρμός του Προαστιακού, χωρίς να αλλάξει χάραξη ο τηλεδιοικητής. Αυτό είναι το πρώτο εύρημα. Δεν μπήκε, όμως, ανάποδα, Μπήκε σε κανονική διαδρομή. Απλά αντί να συνεχίσει ευθεία, μπήκε με κανονική πορεία και χάραξη σε διαδρομή του μετρό. Δεύτερον, τα Προαστιακά τρένα όπως και οι συρμοί του μετρό έχουν ακριβώς την ίδια διάσταση, οπότε δεν θα σφήνωνε», δήλωσε ο κ. Τερεζάκης και πρόσθεσε: «ο μηχανοδηγός αν και με χάραξη, έστω και λανθασμένη, παραβίασε δύο φωτοσήματα που έλεγαν ότι μπαίνει στο μετρό. Τα παραβίασε, τα πέρασε και μετά σταμάτησε. Περιμένουμε να δούμε τι θα πει. Το λάθος το έκανε ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει βγει εκτός υπηρεσίας. Έχει πάει για επανεκπαίδευση και αναλόγως το ευρήματα θα δούμε πού και αν θα συνεχίσει. Υπάρχει σύστημα ECS, αλλά οι συρμοί του Προαστιακού δεν έχουν τον εξοπλισμό. Τώρα γίνεται μια προσπάθεια μέσα στο 2025. Αλλά είναι από τις περιπτώσεις που το ECS δεν το πιάνει, γιατί δεν κινήθηκε αντίθετα ο συρμός».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.