Ελλαδα

Μαγνήτης επενδύσεων σε logistics ο Βορράς: Ποια μεγάλα έργα δρομολογούνται

Τα έργα είναι καταλυτικής σημασίας ώστε η Ελλάδα να βελτιώσει τη διεθνή της κατάταξη όσον αφορά τη διευκόλυνση και την ανταγωνιστικότητα του εμπορίου

Γιώργος Μιχόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 927
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μαγνήτης επενδύσεων σε logistics ο Βορράς: Ποια μεγάλα έργα δρομολογούνται

Τα πιο σημαντικά έργα logistics που προωθούνται στη Βόρεια Ελλάδα

Σημαντικές επενδύσεις με αντικείμενο την υλοποίηση ολοκληρωμένων συγκροτημάτων αποθήκευσης και διανομής προϊόντων, γνωστών και ως logistics centers, προσελκύει η Βόρεια Ελλάδα. Αυτού του είδους τα έργα είναι καταλυτικής σημασίας προκειμένου η  Ελλάδα να βελτιώσει τη διεθνή της κατάταξη όσον αφορά τη διευκόλυνση και την ανταγωνιστικότητα του εμπορίου. Όπως και να βελτιώσει τη διασυνδεσιμότητά της με παγκόσμιους εμπορικούς διαύλους και άλλους κόμβους. Κι αυτό δεδομένου ότι η Θεσσαλονίκη, λόγω θέσης, εξασφαλίζει εύκολη πρόσβαση προς τις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.  

Ειδικότερα, τα πιο σημαντικά έργα logistics που προωθούνται, περιλαμβάνουν:

  • Την επέκταση του έκτου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης που θα επιτρέψει στον ΟΛΘ (Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης) να υποδέχεται πλοία κυρίων γραμμών μεγαλύτερης χωρητικότητας. Όπως έχει πει ο επικεφαλής Πωλήσεων και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του ΟΛΘ, Κωνσταντίνος Αγαίτσης, το έργο θα δημιουργήσει 3.900 θέσεις εργασίας και έσοδα 230 εκατ. ευρώ για το σύστημα των logistics.
  • Το επιχειρηματικό πάρκο στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, με επίκεντρο την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics, για το οποίο σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός με ημερομηνία υποβολής προσφορών έως τις 15 Οκτωβρίου. Το ακίνητο ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ, με τον διαγωνισμό για την επιλογή τεχνικής εταιρείας να «τρέχει» ο ΤΑΙΠΕΔ. Το εμπορευματικό κέντρο υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει 3.500 θέσεις εργασίας, θα αποφέρει όφελος 300 εκατ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, ενώ η απόδοση κεφαλαίων τοποθετείται σε 8% έως 10%. Στόχος του project είναι να αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα σε πύλη εμπορευματικών μεταφορών διεθνούς εμβέλειας.
  • Το εμπορευματικό κέντρο που σχεδιάζει η Dimand στο ακίνητο που ανήκε στη Βαλκάν Έξπορτ, εταιρεία του ομίλου Μηχανική. Το έργο έχει προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ, θα διαθέτει επιφάνεια 120 χιλ. τετραγωνικών μέτρων και θα βρίσκεται σε έκταση 356 στρεμμάτων. Η τοποθεσία του ακινήτου είναι κομβική διότι απέχει 23 χλμ. από το κέντρο και 16 χλμ. από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Υπολογίζεται ότι το έργο logistics θα έχει προϋπολογισμό της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την ανάπτυξη περίπου 55 χιλ. τ.μ. σε χρονικό ορίζοντα διετίας και η δεύτερη προβλέπει δόμηση της τάξεως των 55 χιλ. τ.μ. εντός 30 μηνών.
  • Τη δημιουργία επιχειρηματικού πάρκου, σε έκταση 90 στρεμμάτων στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης. Το συγκεκριμένο έργο είναι σημαντικό λόγω και της εγγύτητάς του με τον οδικό άξονα που οδηγεί στον έκτο εμπορευματικό προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή, προχωρούν οι διαδικασίες ωρίμανσης της επένδυσης με στόχο την προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει την κατασκευή του έργου.
  • Σημειώνεται πως τις προοπτικές της Βόρειας Ελλάδας όσον αφορά τα logistics φανερώνει η πρόσφατη εξαγορά σύγχρονης εγκατάστασης logistics στη ΒΙΠΕ Σίνδου από την εταιρεία Streem Global που συνδέεται με το fund HIG. Βασικό πλεονέκτημα της έκτασης είναι η ύπαρξη σιδηροδρομικής υποδομής εντός της εγκατάστασης που συνδέεται με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και μπορεί να υποστηρίξει τη μεταφορά φορτίων, με χρήση τρένου, προς την κεντρική Ευρώπη.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.