Ελλαδα

Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης έρχεται μετά το Μετρό - Από ποιες περιοχές θα περνάει

Θα εξυπηρετήσει επιχειρήσεις που σήμερα βασίζονται στον ΟΑΣΘ

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περιοχές που σήμερα βασίζονται αποκλειστικά στις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ

Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης, ο οποίος σε συνδυασμό με το Μετρό αναμένεται να αναβαθμίσει τις μετακινήσεις των κατοίκων της πόλης συγκαταλέγεται στα έργα άμεσης προτεραιότητας.

Προαστιακός: Το έργο βρίσκεται στη Β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου

Όπως αναφέρεται σε έγγραφο που δημοσίευσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αφορά στην περιγραφή των έργων σε Θεσσαλονίκη και Μακεδονία, το υπό δημοπράτηση έργο βρίσκεται στη Β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, ενώ εκτιμάται ότι θα συμβασιοποιηθεί εντός του 2025.

Προ ολίγων ημερών, μάλιστα, το έργο βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης μεταξύ του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Κώστα Γιουτίκα, και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Ο κ. Γιουτίκας αφού επισήμανε τα πολλαπλά οφέλη από την ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών, την εξυπηρέτηση χιλιάδων εργαζόμενων, επιχειρήσεων και εταιρειών Logistics που δραστηριοποιούνται στη δυτική πλευρά της πόλης, τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της περιβαλλοντικής ρύπανσης, αλλά και τον καθοριστικό ρόλο που θα διαδραματίσει στην ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τον Υπουργό να προχωρήσουν με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα οι διαδικασίες, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Εστίασε δε στο ισχυρό πλεονέκτημα της επανάχρησης υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, κάτι το οποίο επιτρέπει στο έργο να ολοκληρωθεί γρήγορα, ώστε σε συνδυασμό με την εμπορική λειτουργία του Μετρό και την υπό εξέλιξη αναβάθμιση του στόλου του ΟΑΣΘ να αλλάξει θεαματικά το συγκοινωνιακό προφίλ της πόλης.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δεσμεύθηκε για μια νέα συνάντηση, την ερχόμενη εβδομάδα.

Σημειώνεται ότι το έργο δημοπρατείται από κοινού με τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το εθνικό δίκτυο.

Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο δεδομένου ότι θα εξυπηρετήσει μια πολύ μεγάλη περιοχή της πόλης, με πλήθος επιχειρήσεων, που σήμερα βασίζονται στις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ.

Μερικές από τις περιοχές που θα εξυπηρετούνται είναι η Σίνδος, το Καλοχώρι, τα Διαβατά, η Μενεμένη, η Διαλογή, το Κορδελιό, ο Εύοσμος και η Επτάλοφος.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η κατασκευή των έργων που απαιτούνται για την λειτουργία των νέων σιδηροδρομικών στάσεων (αποβάθρες, στέγαστρα, άνω και κάτω διαβάσεις πεζών, κτιριακές εγκαταστάσεις, Η/Μ έργα κτλ.) κατά μήκος των υφιστάμενων εν λειτουργία σιδηροδρομικών γραμμών, των υφιστάμενων εκτός λειτουργίας σιδηροδρομικών γραμμμών, καθώς και κατά μήκος των νέων σιδηροδρομικών γραμμών (νέες χαράξεις), οι οποίες προβλέπονται για την ανάπτυξη του δικτύου του προαστιακού σιδηρόδρομου, σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη ανάπτυξης του έργου.