Ελλαδα

Οι ειδικοί προειδοποιούν για το Ναυάγιο της Ζακύνθου: «Αν δεν γίνει κάτι, σε 5-6 χρόνια δεν θα υπάρχει»

«Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος να διαχειριστεί την περιοχή και το Ναυάγιο»

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ναυάγιο Ζακύνθου
Ναυάγιο Ζακύνθου: Η προειδοποίηση ειδικών και το έργο αποκατάστασης © Unsplash / Pho Da

Ναυάγιο Ζακύνθου: Η προειδοποίηση ειδικών και το έργο αποκατάστασης - Ποιος θα αναλάβει τη διαχείριση

Μετά το «καμπανάκι» που σήμαναν οι ειδικοί για το Ναυάγιο της Ζακύνθου, φαίνεται ότι δρομολογείται η αντιδιαβρωτική προστασία του, προκειμένου οι επισκέπτες να το επισκεφτούν και πάλι με ασφάλεια.  

«Επιτέλους με το Ναυάγιο της Ζακύνθου έγινε μία μεγάλη κινητοποίηση, γιατί το Ναυάγιο βρίσκεται εκεί 40 χρόνια. Τα τελευταία 15-20 χρόνια δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Αυτό που μας συγκινεί είναι ότι η πατίνα του χρόνου φαίνεται πάνω στο σκάφος και αυτό που μας επηρεάζει αρνητικά είναι ότι δεν γίνεται τίποτα για τη χρηματοδότηση για τη διατήρησή του», δήλωσε στο MEGA ο αντιπεριφερειάρχης Κωνσταντίνος Καποδίστριας και πρόσθεσε: 

«Τον Φεβρουάριο με κάλεσε ο Πρύτανης του ΕΜΠ, ο κ. Χατζηγεωργίου, και με ενημέρωσε ότι ομάδα καθηγητών του ΕΜΠ θα έρθει στη Ζάκυνθο προκειμένου ανιδιοτελώς να κοιτάξει την περιοχή και το σκάφος. Το Ναυάγιο έχει δυο σημεία βασικά: το ένα είναι το Ναυάγιο -η θαλάσσια περιοχή- και το άλλο είναι ο γκρεμός που είναι 150 μέτρα και το βλέπουμε από πάνω. Άρα θα πρέπει, να διορθωθεί το σκάφος, που αρχίσει και καταστρέφεται από τον καιρό και την κλιματική αλλαγή. Το άλλο πρόβλημα είναι η άμμος που αρχίζει και λιγοστεύει λόγω του μεγάλου κυματισμού, τρίτον πρέπει να βρεθούν σημεία θέασης από το πάνω μέρος και 4ον και βασικό, θα πρέπει να υπάρχει ένα οραματικό πλαίσιο για να δούμε το Ναυάγιο πώς θα είναι τα επόμενα χρόνια και αν θα υπάρχει».

Ναυάγιο της Ζακύνθου: Στα 3 - 4 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός του έργου

Ο κ. Κωνσταντίνος Καποδίστριας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη χρηματοδότηση του έργου. «Η πρόταση του ΕΜΠ είναι να κάνει τις απαιτούμενες εργασίες. Ο προϋπολογισμός είναι στα 3-4 εκ. ευρώ προκειμένου το Ναυάγιο να διατηρηθεί για τα επόμενα 20 χρόνια. Δεν θα αλλάξει το καράβι, αλλά να γίνει μια συντήρηση. Για εμάς και για όλη την Ελλάδα, έχει πολιτιστική αξία. Καλό είναι να υπάρχει κάπου και η ιστορία αυτού του πλοίου που είχε συμμετάσχει μεταξύ άλλων και στην απόβαση της Νορμανδίας. Θα υπάρχουν και ζώνες για τον κόσμο, που θα μπορεί να κάνει μπάνιο. Το ΕΜΠ έχει κάνει μελέτη και για τη μεταφορά άμμου και να μεγαλώσει η παραλία. Το καράβι έπεσε στα βράχια, είχε βράχια εκεί, και μετά δημιουργήθηκε η παραλία. Αν υπάρχει η χρηματοδότηση των 3-4 εκατ. ευρώ το έργο μπορεί να γίνει και σε 3 μήνες. Δεν έχει εξασφαλιστεί αυτή η χρηματοδότηση ακόμα. Τόσα χρόνια από το Ναυάγιο δεν εισπράττει τίποτα ούτε το κράτος ούτε η Περιφέρεια. Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος να διαχειριστεί την περιοχή και το Ναυάγιο. Ο Δήμος έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον για τη διαχείριση του Ναυαγίου. Από τα κοντινά μέρη το εισιτήριο είναι 25 ευρώ από την πόλη είναι πάνω από 30 ευρώ».

Ο εκπρόσωπος Τύπου του υπ. Οικονομικών επεσήμανε, Όμηρος Τσάπαλος, υποστήριξε στο Mega ότι «το Ναυάγιο είναι το δεύτερο τοπόσημο παγκοσμίως της Ελλάδος μετά την Ακρόπολη. Πρέπει όλοι να συνεργαστούν στο νησί. Είναι μια υπόθεση πολλών ετών που δεν έχει ξεκαθαρίσει. Αν δεν γίνει κάτι σε 5-6 χρόνια δεν θα υπάρχει αυτό το τοπόσημο και το 1 εκ. τουριστών μπορεί να μειωθεί. Η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες, μην περιμένουμε να βάλει τέλος το κράτος, θα μπορούσε ο Δήμος να αναλάβει μια πρωτοβουλία, να εφαρμόσει ένα τέλος μισό ευρώ, στα δημοτικά του τέλη. Αλλά και οι τουρίστες».

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-d2hcbf4hwb61)

Το ναυάγιο του τσιγαράδικου «Παναγιώτης» στη Ζάκυνθο που δημιούργησε μια από τις πιο διάσημες παραλίες

Το ναύαγιο του τσιγαράδικου «Παναγιώτης» είναι ίσως η πιο πολυφωτογραφημένη σπιθαμή του νησιού - ίσως και του Ιονίου. Πρόκειται για το ναυάγιο που καταγράφηκε την 1η Οκτωβρίου του 1980 στην απομονωμένη ακτή του Άη Γιώργη. 

Το πλοίο εντοπίστηκε από περιπολικό σκάφος της Θαλάσσιας Οικονομικής Αστυνομίας και διαπιστώθηκε ότι μετέφερε λαθραία τσιγάρα. Η αξία των περίπου 2.000 κιβωτίων τσιγάρων εκτιμήθηκε στα 30 εκατομμύρια δραχμές. Το πλήρωμα υποστήριξε πως, αφού επί τρεις μέρες το πλοίο λόγω των κακών καιρικών συνθηκών περιφερόταν μεταξύ Κεφαλλονιάς και Ζακύνθου, εξαιτίας μηχανικής βλάβης προσάραξαν στο ακρωτήρι Σχοινάρι. Για δύο μέρες παρέμειναν αποκλεισμένοι σε σπηλιά και μετά βρήκαν καταφύγιο στο χωριό Βολίμες. Μέχρι τότε, η ακτή ονομαζόταν Άη Γιώργης, ενώ πλέον είναι ευρέως γνωστή απλώς ως «Ναυάγιο»

Στην αρχή οι κάτοικοι είχαν θορυβηθεί εξαιτίας της περιβαλλοντολογικής καταστροφής που πίστευαν πως θα δημιουργούσε το συγκεκριμένο καράβι με το φορτίο του, και κατ' επέκταση και στον τουρισμό του νησιού. Πού να ήξεραν ότι λίγο αργότερο το «φημισμένο Ναυάγιο» θα αποτελούσε πόλο έλξης για τους τουρίστες και τους Έλληνες ταξιδιώτες. 

Το πλοίο «Παναγιώτης» χωμένο στην άμμο της παραλίας Άη Γιώργης της Ζακύνθου μετά το ναυάγιο
© Unsplash / Barna Bartis

Το μηχανοκίνητο πλοίο «Παναγιώτης» ναυπηγήθηκε το 1937 στη Σκωτία και πέρασε από τα χέρια πολλών ιδιοκτητών. Το πλοίο «Παναγιώτης» ήταν τύπου motor vessel / MV, συνολικού μήκους 48 μέτρων, πλάτους 8 μέτρων και βάρους 450 τόνων. Για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ναυαγίου δεν υπήρχε διαμάχη μέχρι την εκπόνηση από πλευράς του Δήμου Ζακύνθου και του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων μελέτης για την παρέμβαση στο ναυάγιο με σκοπό τη συντήρηση και την προστασία του. Σε εκείνο το σημείο εμφανίστηκε έγινε κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων από την πλευρά του ως φερόμενου ως συνιδιοκτήτη Αλέξανδρου Σουλάνη. Η εκδίκαση της υπόθεσης στις 9-7-2016 απέρριψε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων. Οι ιδιοκτήτες άσκησαν το ένδικο μέσω της Έφεσης κατά της απόφασης. Το «Παναγιώτης» ανήκει μέχρι σε ιδιώτες.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.