Ελλαδα

Givelink: Tέσσερις νέοι φιλοδοξούν να αλλάξουν τη φιλανθρωπία στην Ελλάδα

Έφτιαξαν μια startup που εγγυάται τη διαφάνεια στις δωρεές και συμπεριλήφθηκαν στη λίστα Forbes 30 under 30 για το 2024

Κατερίνα Καμπόσου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Givelink: Ποιοι είναι οι 4 νέοι που με τη startup που δημιουργήσαν εγγυώνται τη διαφάνεια στις φιλανθρωπικές δωρέες

Ήταν πριν από δύο χρόνια όταν ο Αντώνης Πολίτης με την ομάδα του, τον Παναγιώτη Κοκμοτό, τον Αλέξανδρο Καραγιάννη και τον Πάρη Σεργιάννη, ίδρυσαν την Givelink, μια πλατφόρμα η οποία σκοπεύει να διορθώσει το έλλειμμα διαφάνειας και εμπιστοσύνης, που συχνά ενέχουν οι φιλανθρωπικές δωρεές. Έκτοτε, έχουν διακριθεί ως η καλύτερη φοιτητική startup στην Ελλάδα σε 2 εθνικούς διαγωνισμούς (Junior Achievement Greece & Global Student Entrepreneur Awards by EO), ως μία από τις 4 κορυφαίες στην Ευρώπη και μία εκ των 18 κορυφαίων στον κόσμο (GSEA). Παράλληλα, συμπεριλίφθηκαν στη λίστα Forbes 30U30 Greece για το 2024, ενώ πρόσφατα ολοκλήρωσαν και τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης από το Family Office της Εριέττας Κούρκουλου Λάτση και τη V Group του Βύρωνα Βασιλειάδη. Όμως πώς ξεκίνησαν όλα;

Givelink: Mια πλατφόρμα που εγγυάται διαφάνεια στις δωρεές

Ο Αντώνης, Managing Director και τελειόφοιτος στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο Παναγιώτης, Head of Business Development, τελειόφοιτος στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών, ο Πάρης με τον Αλέξανδρο αντίστοιχα, στο τμήμα Μηχανικών Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Πατρών, σε ρόλους Head of Product και Head of Development, βρέθηκαν σε μια καφετέρια της Πάτρας, τον Μάιο του 2022. Τότε ήταν που προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας η οποία θα έλυνε τα ζητήματα αμφιβολιών γύρω από την κοινωνική προσφορά.

«Η ιδέα για την Givelink γεννήθηκε το 2021, κατά τη διάρκεια του φοιτητικού διαγωνισμού κοινωνικής επιχειρηματικότητας Hult Prize του ΟΗΕ. Το challenge του διαγωνισμού ήταν να βρεθούν ιδέες που συνδυάζουν το φαγητό ως όχημα για κοινωνική αλλαγή. Ο Αντώνης, συμμετέχοντας στο διαγωνισμό, θυμήθηκε ένα δελτίο που είχε διαβάσει παλαιότερα από το Χαμόγελο του Παιδιού, το οποίο ζητούσε από τον κόσμο να σταματήσει να δωρίζει προϊόντα εκείνη την περίοδο Χριστουγέννων. Έτσι προέκυψε η ιδέα για μια πλατφόρμα που θα εμφανίζει τις πραγματικές ακριβείς ανάγκες των φιλανθρωπικών οργανισμών σε προϊόντα, επιτρέποντας στους χρήστες να αγοράζουν και να δωρίζουν προϊόντα στους οργανισμούς που το χρειάζονται περισσότερο κάθε φορά.

»Καθώς βρισκόταν σε μια καφετέρια με έναν φίλο του και του εξηγούσε πώς λειτουργούσε ένα αρχικό σχέδιο της εφαρμογής που είχε σκεφτεί, ο Πάρης, που ήταν κι αυτός εκεί, άκουσε τη συζήτηση, γοητεύτηκε από το όραμα, και ρώτησε τα παιδιά τι κάνουν και με τι ασχολούνται. Ο Αντώνης έψαχνε έναν προγραμματιστή για να υλοποιήσει το σχέδιο, ο Πάρης είχε έντονο ενδιαφέρον για τον προγραμματισμό και την επιχειρηματικότητα και λίγες εβδομάδες αργότερα μπήκε στην ομάδα. Δύο μήνες μετά, στην ίδια καφετέρια που βρίσκονταν ο Αντώνης και ο Πάρης, συζητώντας για το όραμα και τους στόχους της Givelink, ο Παναγιώτης, άκουσε τη συζήτηση, ενθουσιάστηκε με την ιδέα. Του κίνησε το ενδιαφέρον το γεγονός ότι κάποιοι συνομήλικοί του συζητούσαν για επιχειρηματικότητα και φιλανθρωπία. Έτσι τους προσέγγισε για να μάθει περισσότερα. Λίγες ημέρες μετά ο Παναγιώτης μπήκε στην ομάδα μαζί με τον ταλαντούχο προγραμματιστή Αλέξανδρο και κάπως έτσι, ξεκινήσαμε ως ομάδα να υλοποιούμε την ιδέα και το όραμα της Givelink πιο εντατικά από ποτέ» μου λένε τα μέλη της ομάδας και συμπληρώνουν:

«Ως άτομα που δεν προερχόμαστε από ιδιαίτερα ευκατάστατα περιβάλλοντα, δεν είχαμε συχνά την οικονομική δυνατότητα να προσφέρουμε σε αυτούς που το έχουν ανάγκη. Ωστόσο, μεγαλώσαμε με την πεποίθηση ότι το πιο σημαντικό σε αυτή τη ζωή δεν είναι αυτά που δημιουργεί κανείς για τον εαυτό του, αλλά ο αντίκτυπος που αφήνει.Με αυτό στο μυαλό και με την ενέργεια και το επιχειρηματικό πνεύμα να μας διακατέχει, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια βιώσιμη εταιρεία που να μπορεί να ανθίσει όπως όλες οι άλλες, με τη διαφορά ότι όσο μεγαλώνει, παράγει κοινωνικό αντίκτυπο. Το όραμά μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε τη φιλανθρωπία παγκοσμίως, βοηθώντας τους δωρητές να γνωρίζουν τον αντίκτυπό τους». 

Πώς το Givelink αλλάζει τη φιλανθρωπία στην Ελλάδα

Αναρωτιέμαι, γιατί θεωρούν ότι υπάρχει δυσπιστία γύρω από τη φιλανθρωπία; «Η φιλανθρωπία, μια έννοια που πρέπει να γεμίζει ελπίδα, δυστυχώς σχολιάζεται τελευταία με δυσπιστία. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν διάφοροι λόγοι που το εξηγούν. Τα τελευταία χρόνια, γίναμε μάρτυρες συγκλονιστικών φυσικών καταστροφών στην Ελλάδα και παγκοσμίως, με περιουσίες και τοπία να τυλίγονται στις φλόγες ή να πλημμυρίζουν. Με δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι να χάνουν τις ζωές τους από σεισμούς και άλλες φυσικές καταστροφές, και ακόμη περισσότεροι να χάνουν τα σπίτια και τα υπάρχοντά τους. Ευτυχώς, πολλοί άνθρωποι προσπάθησαν να βοηθήσουν στέλνοντας χρήματα ή προϊόντα, αλλά αρκετοί δεν κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους λόγω της έλλειψης πληροφόρησης, διαφάνειας και της γενικότερης αναποτελεσματικότητας των σημερινών μεθόδων δωρεάς.

»Επιπλέον, τα πρόσφατα σοκαριστικά γεγονότα διαφθοράς σε δύο γνωστές ελληνικές φιλανθρωπικές οργανώσεις, οδήγησαν πολλούς συνανθρώπους μας να χάσουν την εμπιστοσύνη τους προς αυτές, αλλά και τον μη-κερδοσκοπικό τομέα γενικότερα, αναζητώντας περισσότερη διαφάνεια στις δωρεές. Παράλληλα, η έρευνά μας ανάμεσα σε 700+ άτομα και 20+ φιλανθρωπικές οργανώσεις στην Ελλάδα, επιβεβαιώνει μια έλλειψη αποτελεσματικότητας και διαφάνειας στις τρέχουσες μεθόδους δωρεάς. Οι δωρητές δεν λαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία της δωρεάς και δεν είναι σίγουροι πως όντως φτάνει στον προορισμό της. Η φιλανθρωπία χρειάζεται αλλαγή. Με απλότητα, διαφάνεια, οργάνωση και αποτελεσματικότητα, ώστε να χτίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη του κόσμου και να κάνουμε τη δωρεά μια εμπειρία γεμάτη ικανοποίηση, γνωρίζοντας ότι βοηθάμε αληθινά αυτούς που το έχουν ανάγκη».

Givelink: Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

Σύμφωνα με τους τέσσερις νέους, η Givelink επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν τα ψώνια για διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες σε προϊόντα, βοηθώντας έτσι τον κόσμο να γνωρίζει τον αντίκτυπο της δωρεάς του. Αφού οι χρήστες επιλέξουν τη φιλανθρωπική οργάνωση και τα προϊόντα που επιθυμούν να δωρίσουν, λαμβάνουν ειδοποιήσεις σχετικά με την όλη διαδικασία και μπορούν να επικοινωνούν απευθείας με τη φιλανθρωπική οργάνωση. Μόλις η φιλανθρωπική οργάνωση παραλάβει τα δωριθέντα αγαθά, οι δωρητές θα λάβουν μια εικόνα της παράδοσης και ένα μήνυμα από τη φιλανθρωπική οργάνωση. Ταυτόχρονα, συνεργάζονται με προμηθευτές που διαθέτουν τα προϊόντα τους για δωρεές στην Givelink και διασφαλίζουν ότι παραδίδονται στις επιλεγμένες φιλανθρωπικές οργανώσεις, ιδανικά μέσα σε 2 εβδομάδες.

Στα μελλοντικά πλάνα των παιδιών είναι η δημιουργία μιας κοινότητας για τους χρήστες και ένα «κοινωνικό μέσο» για την προσφορά, όπως εξηγούν:

«Η φιλανθρωπία είναι ένα όμορφο συναίσθημα και γίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν το μοιράζεσαι. Θέλουμε να δώσουμε στους δωρητές να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, να μοιράζονται τις εμπειρίες τους από τη κοινωνική προσφορά και να έχουν συλλογικό αντίκτυπο! Με την προσθήκη 2 νέων μελών φέρνουμε φρέσκες ιδέες και ικανότητες που θα μας βοηθήσουν να υλοποιήσουμε τα πλάνα μας. Στη συνέχεια σκοπεύουμε να συνεργαστούμε με πάνω από 50 αξιολογημένους και διαφανείς οργανισμούς, επεκτείνοντας το δίκτυό μας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη σε περισσότερους ανθρώπους. Τέλος, το 2025 ο στόχος μας είναι να επεκταθούμε στο εξωτερικό, καθώς δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο αυτή τη στιγμή στον κόσμο, αποσκοπώντας στο να έχουμε ακόμα μεγαλύτερο αντίκτυπο σε περισσότερους ανθρώπους που το έχουν πραγματικά ανάγκη».

Περισσότερα για την Givelink, μέσω της ιστοσελίδας ή κατεβάζοντας απευθείας την εφαρμογή για κινητά σε Αndroid και ΙOS.