M/ΜΑRITIΜΕ: Στη ναυτιλία η επικοινωνία θέλει λεπτοδουλειά
Η Ελίζα Γερούκη, υπεύθυνη εταιρικής επικοινωνίας της ναυτιλιακής εταιρείας μιλάει για τον σπάνιο ρόλο της
M/ΜΑRITIΜΕ - Ελίζα Γερούκη: Συνέντευξη με την υπεύθυνη εταιρικής επικοινωνίας
Η Ελίζα Γερούκη είναι υπεύθυνη εταιρικής επικοινωνίας της M/MARITIME, μιας ναυτιλιακής εταιρείας με διακριτή ταυτότητα και αναγνωρίσιμο σινιάλο, η οποία διαχειρίζεται έναν νεότατο στόλο 18 φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Έχει έναν σπάνιο ρόλο στη ναυτιλία και δηλώνει στην Athens Voice περήφανη που μπορεί να συστήνει σε διαφορετικά ακροατήρια τη σύγχρονη εταιρεία στην οποία εργάζεται και να μεταδίδει την αγάπη της για τον κλάδο.
«Ο ρόλος μου είναι σπάνιος στον χώρο της ναυτιλίας τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Η επιμονή όμως στη σημασία του ρόλου αυτού, ειδικά στην Ελλάδα, και η τύχη να πιστέψει κάποιος τόσο στον ρόλο όσο και στον άνθρωπο, μου επιτρέπουν να μιλάω σήμερα με υπερηφάνεια για την αξία του αλλά και το περιθώριο εξέλιξής του», αναφέρει κατηγορηματικά. Ακόμα και λίγα χρόνια πριν, η ύπαρξη τμήματος εταιρικής επικοινωνίας σε μία ποντοπόρο ναυτιλιακή θα φάνταζε σενάριο επιστημονικής φαντασίας, οι καιροί όμως αλλάζουν.
«Η ναυτιλία ήταν ένας εσωστρεφής κλάδος και σε έναν βαθμό παραμένει» μας λέει, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι οι ναυτιλιακές, ακόμα και οι πιο παραδοσιακές, κατανοούσαν διαχρονικά τη σημασία της εικόνας και της φήμης. «Όριζαν υπεύθυνο για την επικοινωνιακή διαχείριση των κρίσεων, συχνά όμως ο ρόλος του σταματούσε εκεί», μας λέει βάζοντας το ζήτημα στην ιστορική του διάσταση. «Πολλές φορές, επειδή ο ρόλος αυτός ήταν σημαντικός, τον αναλάμβανε ο ίδιος ο πλοιοκτήτης ή κάποιο άτομο από τον στενό του πυρήνα».
Η εισαγωγή των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σε χρηματιστήρια στο εξωτερικό, η εξάπλωση των νέων τεχνολογιών αλλά και οι νέες συνθήκες ζωής που ευνοούν την εξωστρέφεια ήταν, σύμφωνα με τη συνομιλήτριά μας, ανάμεσα στους παράγοντες που ώθησαν τη ναυτιλία να γίνει περισσότερο εμφανής. «Σήμερα η διαχείριση της φήμης και της εικόνας σε περίπτωση ενός δυσάρεστου γεγονότος είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με το παρελθόν» αναφέρει, ξεκαθαρίζοντας πως η συνθήκη αυτή αφορά όχι μόνο την ελληνική αλλά την παγκόσμια ναυτιλία.
Χαράζουμε εμείς την πορεία μας
Μπορεί οι ναυτιλιακές να αντιλήφθηκαν την αλλαγή των καιρών ωστόσο, όπως σημειώνει η κυρία Γερούκη, το ζητούμενο είναι «να μην παρασυρθείς από μια τάση, αλλά να σταθμίσεις πώς θες να τοποθετηθεί η εταιρεία σου σε ένα νέο κόσμο, όπως στην περίπτωση της M/MARITIME και του κ. Ιωάννη Μυτιληναίου». Οι δράσεις που μπορούν να αναπτυχθούν μέσα από πρωτοβουλίες είναι αναρίθμητες αλλά η εταιρεία οφείλει να θέσει όρια και να έχει ξεκάθαρη στοχοθεσία ώστε το αφήγημά της και η ταυτότητά της να ξεχωρίσουν. «Με προσοχή, ευθύνη και σεβασμό στις αξίες της» υπογραμμίζει, κάνοντας σαφές ότι η υπερέκθεση πρέπει να αποφεύγεται. «Δεν αποτελούν τα πάντα είδηση. Η συμβολή του ρόλου της επικοινωνίας σε μία ναυτιλιακή εταιρεία μπορεί να είναι απέραντη όπως και η θάλασσα, αρκεί να ξέρεις ότι πρέπει να τη σέβεσαι και να τη φοβάσαι. Κάθε μέρα είναι ένα ξεχωριστό αλλά συνεχές ταξίδι, έχοντας στον μυαλό σου το όραμα και τις αξίες του ιδρυτή της εταιρείας».
Πολλαπλά ακροατήρια
Ναυλωτές, ναυπηγεία, ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες, επενδυτές, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, λιμάνια, προμηθευτές αποτελούν μόνο κάποιους από τους παραλήπτες των μηνυμάτων μιας ναυτιλιακής εταιρείας. «Κυρίως όμως υπάρχει το εσωτερικό κοινό. Οι άνθρωποί της. Μέχρι πρότινος, πολλές εταιρείες και όχι μόνο στο χώρο της ναυτιλίας, δεν επικοινωνούσαν στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Η εσωτερική επικοινωνία, που άργησε να υιοθετηθεί, είναι πολύ σημαντική καθώς δημιουργεί δεσμούς με το βασικό σου κοινό, τους ανθρώπους σου. Αυτοί είναι οι κοινωνοί της είδησης που θα μεταφέρουν το μήνυμα».
Τι γίνεται όμως με εκείνους έξω από τον κύκλο της ναυτιλίας; «Πρέπει να εξηγούμε τι κάνει η ναυτιλία. Με κατανοητούς όρους. Και γνωρίζοντας το πού μιλάμε, σε ποιον απευθυνόμαστε να προσαρμόζουμε τη γλώσσα μας. Στην M/MARITIME το έχουμε καταφέρει αυτό» αναφέρει η κυρία Γερούκη σημειώνοντας ωστόσο πως, μεμονωμένα ή συλλογικά, εταιρείες, οργανισμοί και ενώσεις οφείλουν να επικοινωνούν. «Το πώς θα μιλήσουμε και το τι θα πούμε θέλει ιδιαίτερη προσέγγιση, είναι σαν ένα κέντημα. Στη ναυτιλία η εταιρική επικοινωνία θέλει λεπτοδουλειά».
Επικοινωνώντας το ευχάριστο
Η ναυτιλία εξελίσσεται, οι εταιρείες υιοθετούν πράσινες λύσεις, παραγγέλνουν νέα, καλύτερα και ασφαλέστερα πλοία. Πρόσφατα, στην κατοχή της M/MΑRITIME πέρασε το AMBER STAR.GR μετά από επιτυχή πεντάχρονη ναύλωση. Το χαρακτηριστικό κυματιστό «Μ» που κοσμεί τις πλώρες των καραβιών της εταιρείας σύντομα θα φιγουράρει και στο μόλις επτά ετών πλοίο. Πώς λοιπόν μια ναυτιλιακή επικοινωνεί το ευχάριστο; Στην περίπτωση της M/MΑRITIΜΕ, ένας συνδυασμός από παραδοσιακά και σύγχρονα μέσα επιστρατεύονται. Για τον πρώτο δεξαμενισμό του πλοίου της ΑVRA.GR στο Νεώριον της Σύρου δημιούργησε ένα εντυπωσιακό βίντεο. «Μέσα από ένα Video Press Release προβάλαμε την όλη διαδικασία, μιλήσαμε για τα ναυπηγεία και τη σημασία τους, τα συνεργεία, τους ανθρώπους τους, τους ναυτικούς μας. Τη δουλειά μας! Μια διαδικασία που για εμάς είναι απαραίτητη για τη σωστή συντήρηση των πλοίων μας, για ένα ευρύτερο κοινό είναι κάτι άγνωστο. Οφείλαμε να το κάνουμε κατανοητό». Ήταν η πρώτη φορά που έγινε κάτι τέτοιο και ανάλογες πρωτοποριακές δράσεις αναμένεται να ακολουθήσουν.
Προωθώντας την ελληνική ναυτιλία
Ποια είναι τελικά η προστιθέμενη αξία της εταιρικής επικοινωνίας στη ναυτιλία; Η κυρία Γερούκη είναι ξεκάθαρη: «Η εταιρική επικοινωνία στη ναυτιλία δεν διασφαλίζει μόνο τη δημόσια εικόνα μιας ναυτιλιακής, βοηθώντας την να ξεχωρίσει, αλλά ενισχύει τον κλάδο».
Το προφίλ της Μ/ΜΑRITIΜΕ
H M/ΜΑRITIΜΕ είναι μια νέα ναυτιλιακή εταιρεία που αναπτύχθηκε γρήγορα με σεβασμό στη σημασία της ναυτιλίας για την Ελλάδα και τον κόσμο. Ιδρύθηκε το 2016 από τον κύριο Ιωάννη Μυτιληναίο και μέσα σε ένα χρονικό διάστημα μικρότερο από τρία έτη, με τη δυναμική της ανάπτυξη συνέβαλε στην ενίσχυση του κλάδου, ενώ κατάφερε να εξελίξει τους δεσμούς της Ελλάδας με την Ιαπωνία και να επιβεβαιώσει τη θέση της ελληνικής ναυτιλίας στον κόσμο. Σήμερα διαχειρίζεται με ευθύνη έναν σύγχρονο στόλο 18 ποντοπόρων φορτηγών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, γνωστά με τη διεθνή ονομασία bulk carriers, τα οποία ναυπηγήθηκαν στο σύνολό τους στην Ιαπωνία με προηγμένες προδιαγραφές, με γνώμονα την ποιότητα, την ενεργειακή και λειτουργική υπεροχή, αλλά και την άνεση των πληρωμάτων. Ο στόλος της Μ/ΜΑRITIME αποτελείται από πλοία χωρητικότητάς από 34.000 έως και 82.000 τόνους με μέσο όρο ηλικίας τα 6,5 έτη.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Λόγω της κακοκαιρίας η θάλασσα είχε βγει στην προβλήτα
Είχε προσεγγίσει δύο ανήλικα κορίτσια στο κέντρο της Αθήνας
Σε κλίβανο κατέληξαν οι κατασχεμένες ουσίες
Υποβασταζόμενη η σύζυγός του στο «τελευταίο αντίο»
Missing Alert από το «Χαμόγελο του Παιδιού»
Αναλυτικά οι περιοχές και οι ώρες διακοπής της κυκλοφορίας
Τι υποστηρίζει η δικηγόρος του 55χρονου
Ο σκηνοθέτης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών
Πού εντοπίζονται προβλήματα
Πιάστηκαν επ' αυτοφώρω 12 άτομα
Πτώσεις δέντρων και κλήσεις στην Πυροσβεστική
Πότε θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι του 2025
Τα νέα στοιχεία που έφερε στο φως η Αγγελική Νικολούλη
Οι προγνώσεις μετεωρολόγων και ΕΜΥ για την κατακόρυφη πτώση της θερμοκρασίας
Ο οδηγός δεν τραυματίστηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.