- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πανελλήνιες 2024: Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ για το θέμα της Έκθεσης - Τα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν όσοι εξετάζονται
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας εξετάζονται σήμερα (31.05) οι μαθητές των ΓΕΛ της χώρας στο πρώτο τους μάθημα για τις Πανελληνίες 2024. Για να δείτε τα θέματα που «έπεσαν» και στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές πατήστε ΕΔΩ.
Πανελλήνιες: Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ για το θέμα της Έκθεσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) τα θέματα δεν παρουσιάζουν δυσκολίες για τον μαθητή που έχει προετοιμαστεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και στα τρία χρόνια του Λυκείου και είναι σε θέση να διατυπώνει την προσωπική του άποψη.
Οι μαθητές του Γενικού Λυκείου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας κλήθηκαν να απαντήσουν θέματα αναφορικά με το ταξίδι και τους τρόπους που συντελούν στην προσωπική ηρεμία κι ισορροπία, τα οποία αντλούνται από τις θεματικές ενότητες του τουρισμού και της ψυχαγωγίας.
Αναλυτικότερα, δόθηκαν τρία κείμενα. Το πρώτο αντλήθηκε από το διαδίκτυο. Το δεύτερο από το έργο «Ταξιδεύοντας» του Ν. Καζαντζάκη, ενώ το τρίτο είναι το ποίημα «Το ταξίδι» του Κ. Παλαμά.
Τα θέματα Α και Β αποτελούν τυπικά ερωτήματα. Στο θέμα Γ ζητήθηκε, όπως είθισται, η προσωπική ανταπόκριση των μαθητών. Στο θέμα Δ -το οποίο παρουσιάζει ενδιαφέρον- οι υποψήφιοι κλήθηκαν να συντάξουν άρθρο για την ιστοσελίδα του σχολείου τους, στο οποίο αφενός πρέπει να διατυπώσουν τη συμφωνία ή τη διαφωνία τους με τη θέση της συντάκτριας για τα ταξίδια ως «τρόπο ψυχικής εκτόνωσης και αναζωογόνησης του κάθε ανθρώπου» κι αφετέρου να καταγράψουν τρόπους που οι ίδιοι επιλέγουν για την προσωπική τους ηρεμία και ισορροπία.
Συνολικά, τα θέματα δεν παρουσιάζουν δυσκολίες για τον μαθητή που έχει προετοιμαστεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και στα τρία χρόνια του Λυκείου και είναι σε θέση να διατυπώνει την προσωπική του άποψη.
Τα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν όσοι εξετάζονται στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης διασκευασμένου άρθρου από το διαδίκτυο σχετικά με τα ταξίδια, τη σημασία, αλλά και τη χρησιμότητά τους για τον άνθρωπο, ενώ κλήθηκαν να γράψουν άρθρο 350-400 λέξεων γι΄ αυτά καθώς αποτελούν «τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο ψυχικής εκτόνωσης και αναζωογόνησης του κάθε ανθρώπου». Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν αν συμφωνούν ή διαφωνούν με την παραπάνω θέση αλλά και να απαντήσουν για το πώς οι ίδιοι αναζητούν την προσωπική τους ηρεμία και ισορροπία.
Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στα παραπάνω θέματα με κείμενα του Νίκου Καζαντζάκη και Κωστή Παλαμά.
Το κείμενο 2 με τίτλο «ΑΝΩ ΑΙΓΥΠΤΟΣ» που έχει επιλεγεί προέρχεται από την πεντάτομη σειρά ταξιδιωτικών εντυπώσεων του Νίκου Καζαντζάκη «Ταξιδεύοντας». Η σειρά αποτελείται από τα βιβλία Ταξιδεύοντας: Ισπανία, Ταξιδεύοντας: Ιαπωνία - Κίνα, Ταξιδεύοντας: Αγγλία, Ταξιδεύοντας: Ιταλία - Αίγυπτος - Σινά - Ιερουσαλήμ - Κύπρος - Ο Μοριάς και Ταξιδεύοντας: Ρουσία. Ο Καζαντζάκης σημειώνει ότι το ταξίδι και η δημιουργία στάθηκαν οι δύο μεγαλύτερες χαρές της ζωής του. Πολλές φορές ταξιδεύει ως απεσταλμένος εφημερίδων, όμως το κίνητρό του δεν είναι ο βιοπορισμός. Η ιδιότητα του ανταποκριτή απλώς του επιτρέπει να ικανοποιήσει το πάθος του για ταξίδια.
Το ίδιο το ταξίδι είναι μια διαδικασία που, δείχνοντάς του διαφορετικούς τόπους και ανθρώπους, τον οδηγεί στην αυτογνωσία, στην υπέρβαση του εγωισμού, στην υιοθέτηση μιας οικουμενικής προοπτικής. Στις χώρες που επισκέπτεται, πηγαίνει παντού και βλέπει τα πάντα: πόλεις, χωριά, εξοχές, μουσεία, σημαίνουσες προσωπικότητες και καθημερινούς ανθρώπους.
Η ικανότητά του να συντονίζεται με την ιδιαίτερη, συχνά μυστική, ψυχή του τόπου, αποτυπώνεται εξαιρετικά στις σελίδες των ταξιδιωτικών του έργων, που θεωρούνται τα κορυφαία της ελληνικής ταξιδιωτικής λογοτεχνίας.
Το ποίημα που έχει επιλεχθεί είναι το «Ταξίδι» του Κωστή Παλαμά του 1883, το οποίο έχει μάλιστα μελοποιηθεί από τον Σταμάτη Κραουνάκη και έχει ερμηνεύσει ο Δημήτρης Μητροπάνος.
Η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία είναι το μοναδικό μάθημα Γενικής Παιδείας στο οποίο εξετάζονται οι υποψήφιοι των ΓΕΛ. Από την Τρίτη 4 Ιουνίου έως και την Τετάρτη 12 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε μαθήματα Προσανατολισμού.
Πανελλήνιες 2024: Το πρόγραμμα των εξετάσεων
Το πρόγραμμα στα ΓΕΛ
Τα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ), ξεκίνησαν τις πανελλήνιες εξετάσεις σήμερα (31.05) με το μάθημα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
Στη συνέχεια, την Τρίτη 4 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τα Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και τη Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας).
Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Θα μεσολαβήσει ένα κενό εξετάσεων, λόγω της διεξαγωγής των Ευρωπαϊκών Εκλογών στις 9 Ιουνίου και έτσι, οι εξετάσεις των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 12 Ιουνίου, με τα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Το πρόγραμμα στα ΕΠΑΛ
Αντίστοιχα, το πρόγραμμα των Πανελλαδικών για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ, έχει ως εξής:
Επόμενο μάθημα την 1η Ιουνίου. Οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στα Μαθηματικά (Άλγεβρα).
Θα ακολουθήσουν, από τις 3 έως και τις 17 Ιουνίου οι εξετάσεις σε μαθήματα ειδικότητας, με ενδιάμεσο κενό, λόγω των Ευρωεκλογών, μεταξύ 5 και 11 Ιουνίου.
Ως ώρα έναρξης εξέτασης έχει ορισθεί η 08:30 και έτσι, οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00. Η διάρκεια εξέτασης είναι τρεις (3) ώρες.
Ειδικά μαθήματα και πρακτική δοκιμασία για ΤΕΦΑΑ
Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα διεξαχθούν από τις 18 έως και τις 28 Ιουνίου 2024.
Παρομοίως, η διεξαγωγή των Υγειονομικών Εξετάσεων και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) από τις 17 έως και τις 28 Ιουνίου.
Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα εξετάσεων των ειδικών μαθημάτων έχει ως εξής:
Τρίτη 18 Ιουνίου 2024: Αγγλικά
Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024: Γερμανικά
Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024: Ελεύθερο Σχέδιο
Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024: Γραμμικό Σχέδιο
Σάββατο 22 Ιουνίου 2024: Μουσική Αντίληψη, Θεωρία και Αρμονία
Τρίτη 25 Ιουνίου 2024: Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία
Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024: Γαλλικά
Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024: Ισπανικά
Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024: Ιταλικά
Η διάρκεια εξέτασης των μαθημάτων ξένων γλωσσών είναι τρεις (3) ώρες, των Σχεδίων είναι έξι (6) ώρες, της «Μουσικής Εκτέλεσης και Ερμηνείας» η εξέταση της φωνητικής ή οργανικής μουσικής διαρκεί 4 έως 6 λεπτά ανά υποψήφιο και της «Μουσικής Αντίληψης, Θεωρίας και Αρμονίας», η εξέταση συνολικά έχει διάρκεια τρεισήμισι ώρες (3 ώρες και 30 λεπτά).
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08:00 για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08:30, μέχρι τις 11:30 για το μάθημα με ώρα εξέτασης 12:00 και μέχρι τις 11:00 για το μάθημα με ώρα εξέτασης 11:30.